Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V kódexoch

04. 02. 2002
4
0
989
Autor
Sýkorka

Predstavte si ho. Riaditeľa pápežskej knižnice, ktorý v 19. stor. kompletne ovláda cirkevné dejiny a jeho ruky sú trvalo poznačené od atramentu starých pergamenových zvitkov. A jedného dňa tento mních nájde kódex z 11. stor. Predstavte si to, ako sa mu rozbúši srdce, ako stránky kódexu, nádherne ozdobeného, pretáča jednu po druhej, tají dych a číta písmo, v ktorom sa už originál nepíše... Na hrudi silno zovrie kresťanský veľkošperk a tíško si stráži svoj objav. Môže mu dať svoje meno a ukázať ho svetu. Musí to byť nádherné, skúšala som si to predstaviť. Ale neviem, kam až by šlo moje nadšenie, keď som podobný pocit prežívala i keď som v kníhkupectve objavila básne od Hansa Sachsa /15.stor./... :o) Každopádne, cítite vôňu toho pergamenu? :o)

Ustanoviť sa

medzi tisícročné

 

tam a tu

 

prstami mnícha

i v čaši

plnej teplého piva

 

kde - tu

 

sa pozlátiť

v lesku ozdobných

iniciál kódexu,

 

ktorý dúfal

v nepolitického Boha

 

a nad to všetko

sa zatvoriť

do kožených dosiek

 

a vbiť si do čela

stredovekú pečať

 

námahy

 

*

tam i tu

 

sa túžim

nájsť...


Ribi
26. 02. 2002
Dát tip
ľudia ... vdýchol si tieň rána ... k nám ... a my si ... namýšlame ... NEPOKORíME SA ... ako zľahka si dokázala prejsť cez stáročia ... a pritom nebiť ...

Pepo
21. 02. 2002
Dát tip
Tú vôňu, čo spomínaš, mám radšej ako vôňu poriadneho obedu.

Bix
21. 02. 2002
Dát tip
Sestrička, táto báseň nemala ostať nepovšimutá !!!

Bix
03. 02. 2002
Dát tip
Toto dielko Ti krásne dýcha sestrička a mmm, naozaj tu cítim vôňu starých kníh...polorozsypané stránky, nádherné dielo pisárov...kaligrafia... možno mi prekáža posledné dvojveršie...akoby mierne násilné priloženie osobného rozmeru...mne by sa to ako čisto opisné dielko páčilo :o) tu tu tu a som tam...zrazu...vďaka za výlet

Sýkorka
03. 02. 2002
Dát tip
hm, to je pravda, že je to násilné vloženie, lebo to tam pôvodne nebolo, dala som to tam až tu na Písmáku... Ale už to tam nechám, i keď si myslím to, čo ty :o))) Vždy vystihneš to, čo do básne nepatrí.:o)

Wopi
03. 02. 2002
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru