Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

patnácté zastavení

30. 03. 2013
3
13
1194
Autor
helgard

Aby se slova jako hradby semkla ve své síle........a dala člověku pochopení

Na vráščitých kmenech uschlých stromů

stojí vyryto - kdo s kým, co a kdy.....a kde

a kdosi se tomu jenom smál......

 

Ve starých občankách zemřelých lidí

je potvrzeno,  že vrásčité kmeny stromů nelhaly

že slunce už pro některé nápisy dávno zapadlo

a pro jiné stále svítí....

 

Než někam vyryješ vlastní nápis dobře se zamysli

zda umíš psát tak, aby ti rozuměli ti, co se dnes teprve učí číst....

neboť lidé se mění a jazyk se vyvíjí, ale zápisy...ty zůstávají uvězněné v dobách

svých vzniků.....

 

Jednou se ke svému nápisu vrať a ten starý kmen jemně otři rukou

bude-li ještě tvé memento na místě a bude-li platit a bude-li s tebou ten o němž je nápis

pak pomni člověče...ty jsi vlastně šťastný

a někdy......ale to jen opravdu zřídka....

se vedle tvého nápisu objeví další

který řekne - měl jste pravdu je nás víc a jsme rozeseti všude.....

záblesky lidského štěstí obsaženého v magické formuli správných seznámení....

Tak honem do školy učit se tu správnou abecedu.......

ať stromy trpí........

 

© Helgard 2013

 


13 názorů

helgard
20. 06. 2019
Dát tip

Bohudík pouze tebe.....Je to nejslabší věc, kterou jsem kdy napsal a nemusel jsem kvůli tomu zapínat ani mozek. Stačila mícha a ještě v oblasti kolene.....Čtenář jako y nepotřebuje nic inteligentního, naopak dílo, které nedává smysl a nenutí namáhat mozek je přesně to co tě překvapuje a co umíš pochválit. Je to důkaz mého tvrzení, že tady 80% autorů vůbec není schopno dodat požadovaný materiál na dané téma a v dané kategorii....


Entropia
20. 06. 2019
Dát tip

Tohle kupodivu není špatné. Překvapils.


helgard
26. 10. 2014
Dát tip

On taky stojí za něco snad jen ten název....ostatní je sračka bez ladu a skladu. Sice to má na rozdíl od egilovin čitelnou  pointu, ale poezie to není - můj princi....


Santi€
26. 10. 2014
Dát tip

Navnadil mě název, ale text u mě tolik nezabodoval..

 

 


asrar
19. 03. 2014
Dát tip

Ryl jsem Tvé jméno do kmenu dubu, 

psal jsi mé jméno do písku...

A když  zapršelo...

 

JO. Pěkné! Tip.


helgard
01. 04. 2013
Dát tip

no to oni i ti lidé v těch nápisech nakonec postupně prorostou do minulosti ....ale jinak jo děkuji za všímavost...


Tony.cs
01. 04. 2013
Dát tip

Při čtení těch zápisů, proč se nezasmát...jako správný pokrytec. Ale ty stromy mluví řečí minulosti, řečí poučení. *


helgard
31. 03. 2013
Dát tip

proboha dobře já to opravím, :-) děkuji za upozornění ale čekám na obsahové hodnocení pravopis je v tomto případě mimo sféru zájmu ale budu respektovat úctu k českému pravopisu....hezké velikonoce.


nora_
31. 03. 2013
Dát tip
Myslím si, že než někam něco vyryješ, měl by ses taky dobře zamyslet, především nad výrazy třetí sloky - konkrétně nad "rozumněli" a nad "vyvýjí". Jazyk se sice vyvíjí, ale některá gramatická pravidla by se i přes tento turbulentní vývoj dodržovat měla.

helgard
30. 03. 2013
Dát tip

Ne ten konec neznamená nic prostšího a jednoduššího, než  že si vlastně přeji číst tisíce a tisíce nápisů o tom kdo kde s kým a co a že to mělo cenu.....Protože lidský život není ničím jiným než darem nepromarnit písek, který se pomalu odlévá z baňku "co bych tak ještě stihnul" do baňky "co všechno jsem proboha býval stihnout mohl"


Mně tam ten konec nějak nesedí. Buď jsi ochránce přírody nebo ses chtěl zamyslet nad lidskými vztahy a jejich silou a krásou.

Jinak bych to hodnotila velmi kladně.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru