Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

místo nebe vitráž

11. 04. 2013
15
18
1666
Autor
Marcela.K.
možná chtěl
aby se alespoň někdo zeptal
jak vám je?
 
 
co to je?!!
 
 
od toho dne
jakoby bloudil vstupní halou
 
kde jinde si rozpůlit hlavu
než v přízemí
před dveřmi neurologie…
 
jdu po schodišti
dívám se nahoru
místo nebe vitráž
 
poslední obraz který viděl?
 
proč?
ptám se pokaždé
když se držím zábradlí
 
častěji si teď myji ruce
 
a nikde není okno
které bych mohla otevřít...


18 názorů

Marcela.K.
20. 04. 2022
Dát tip

Prý chodil na ambulanci opakovaně, a pak jednou došel až do nejvyššího patra. Proto ten úvod.

Jo, je to zrekonstruovaný starý pavilon. Celkem se to povedlo i když chyby by se našly...

 


Silene
20. 04. 2022
Dát tip

A to je celkem pěkné schodiště. Míním hlavně pohled vzhůru. No jo, modrožluté nebe, taky modřiny. Vidíš, zábradlí jsem si mentálně spojila spíše než se znečištěním s potřebou opory při cestě po schodech, aby nepodjely nohy, no a potřebu častěji si mýt ruce s jakýmsi rituálem očisty, případně od doteku. Jakkoli uvyklá můžeš být, žádná psychika předem neví o svých hranicích dost. 


Marcela.K.
20. 04. 2022
Dát tip

Ony některé ty tabulky jsou světlemodré, jen to není na tá fotce tak dobře vidět.


Marcela.K.
20. 04. 2022
Dát tip

Silene, já mám ten obraz zafixovaný jako modrožlutý...asi kvůli barvě nebe. Bohužel to nebyl pád ze schodů, ale skok z nejvyššího patra. Přišla jsem do práce, když už bylo "uklizeno" (ze suterénu- od šaten.) Když jsem se chytla zábradlí, netušila jsem čím je znečištěné...

Ona to není typická vitráž - přidala jsem ti sem obrázek, Je to okno - průzor nad schodištěm. 


Silene
20. 04. 2022
Dát tip

Čtu si v textu uschovaný příběh pacientova pádu ze schodů a konfrontace lidské psychiky s nálezem zraněného člověka, jeho těla. Zranění s následkem smrti. Vitráž nad schody nebo na schodišti civilního objektu, pár takových také znám, ale z nemocničního prostředí asi ne, nebo si neuvědomuji. Přemítám, kolik asi červených sklíček v ní jen bylo. I jestli se někdy z barevných slunečních prasátek může osudově zamotat hlava. Stoupat do schodů je někdy namáhavé, scházet rovněž.

A připomnělo se mi schodiště jedné polikliniky, té v Kartouzské, báseň o ní od autorky rebecca13 tu nedávno v odkazu proběhla. Tam myslím okna s kličkami byla, vlastně to ale opravdově nevím, co když také jen prosklení. Skoro nikdo po něm však nechodil, ponejvíce personál, budově dominoval paternoster.     


Marcela.K.
20. 04. 2022
Dát tip

...radši mám ty v oknech kostelů


koloušek
15. 04. 2013
Dát tip

T*


:-D linej? to ja mam line lidi rad. jsou mi milejsi nez ti, co si mysli, ze musi spasit svet svoji pili, pripadne co pili musi spasit sami sebe. a tech je vetsina. :-P


Marcela.K.
13. 04. 2013
Dát tip

mě zase vytáčí, když je někdo línej


ruprecht, to je to pretucnene pismo.

mdly jsem strasne, hlavne posledni dny, ani ti o tom nebudu vypravet, stejne to davno vis.


ruprecht
13. 04. 2013
Dát tip

Pro člověka s tím dlouhým nickem:

Co je to "preboldovane"?

Mimochodem, asi se o jinakost snažíš marně. Jsi totiž úplně stejně mdlého rozumu jako většina lidstva.

 


aroquentin
13. 04. 2013
Dát tip

*


guy
12. 04. 2013
Dát tip
*

Čudla
12. 04. 2013
Dát tip

Líbí. *

Vitráž jsou obrazy z barevných skel. Zajdi do kostela, uvidíš je.


Petr.II
12. 04. 2013
Dát tip

*


Diana
12. 04. 2013
Dát tip

***


me strasne toci, kdyz je dilo preboldovane. co je to vitraz?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru