Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

další jazykovědná úvaha

17. 05. 2013
16
21
1408
Autor
aleš-novák

jak jistě všichni dobře víte, po nucené změně na etiketách oblíbené lihoviny z Božkova (i odjinud)  k nám dorazil z EU zákaz používání názvu POMAZÁNKOVÉ MÁSLO. Výrobek prý svým složením neodpovídá předpisům pro máslo a tak mate případné spotřebitele.

Abychom předešli další nedorozuměním v terminologii, připravili jsme iniciativně seznam dalších výrobků na našem trhu, které by měly změnit svůj název, aby nemátly případného spotřebitele. Uvítáme další podnětné návrhy.

Utopenec - neobsahuje žádné pozůstatky ze skutečného utopence

Blaťácké zlato - sýr obsahuje prokazatelně 0% zlata

Eidamská cihla - naprosto nevyhovující pro stavební účely

Dobrá máma - jogurt vyrobený pouze z kravského mléka, což by mohlo urazit dobré mámy

Veselá kráva -  viděli jste někdy, že by se krávy při dojení usmívaly?

kočičí jazýčky - nebylo prokázáno, že se vyrábí z čokoládových koček

cigáro - masný výrobek, při kouření nevzniká opojení nikotinem ani THC

Modré z nebe - po rozbalení se objeví obvyklé čokoládové výrobky hnědé barvy

panenský olej -  bez komentáře

pohon - myslivecká pijatika

řešeto - česko-ruské povzbuzení pro neznalého žáka u tabule

 

 a co teprv reklamní slogany!!!

Sazka - pomáháme druhým k vítězství -  nemusím být ani sportovec, abych pochopil, že když někdo pomůže druhému k vítězství, logicky pomůže i tomu, kdo byl předtím vítězem, ke druhému místu...


21 názorů

Sršáň
24. 05. 2013
Dát tip

dobré *t

 


8hanka
23. 05. 2013
Dát tip

 skvele, pobavil vtipny  autor i komenty  pod nim, teda pod dielom, nie pod autorom:)

 

 


BBarkku
19. 05. 2013
Dát tip

palec vzhůru ;-) *


Je to prostě radost, kam se podíváš*


MKbaby
17. 05. 2013
Dát tip

... a co teprve cikánská pečeně s knedlíkem :)


Chockl
17. 05. 2013
Dát tip

Pozaduji tocenou zmrzlinu prodavat vyhradne na kolotoci!


Toscana
17. 05. 2013
Dát tip

Kapso, motorová pila na řezané pivo... Jsi zvíře!!! :-))))


MILANO555
17. 05. 2013
Dát tip

Já do toho moc nevidím, ale vím, že pokud hrachová kaše projde mým traktem a opustí jej opět zelená, asi něco z reklamy neklaplo.BAVÍTE....


Chockl
17. 05. 2013
Dát tip

Blaťácké zlato - neobsahuje žádné zlato ani bláto!

Česká pojišťovna - chráníme vaše sny ( Po vykradení nám nevyplatili ani korunu, takže několik nocí pak bylo opravdu bezesných!)


Kapsa
17. 05. 2013
Dát tip

řezané pivo - viz. řezanka; také nářez: pivo podávané na talíři s nožem, pro otrlejší pak s pilou, pro motorkáře s motorovou pilou

 


Kočkodan
17. 05. 2013
Dát tip
Tuzemák - i toto nové oznacení je více jak nestastné, nápoj neobsahuje zádný (natoz ve velkém mnozství) Papaver somniferum.

V každé masně se nabízí točený salám, ale o lahvový nezavadíš.


Čudla
17. 05. 2013
Dát tip

/*


pivo určené pro nádražáky? Braník : draze jen chutná


Toscana
17. 05. 2013
Dát tip

Studentská pečeť - pochybuji, že v době mailů by studenti cokoli pečetili, notabene čokoládou, tou by leda znehodnotili dopis a navíc by si o odesilateli adresát pomyslel, že je staré prase...

Kolča - na etiketě je napsáno, že to vyrábí provozovna v Bruntále, o ruském poloostrově Kola nikde ani slovo

Jogobella - nechápu protěžování obyvatel Hané, kterým výrobce na rovinu názvem sdělí, že o jogurt se dávno nejedná, zatímco zbytek republiky neustále žije v naivní představě, že to jogurt skutečně je.

Slámové víno - rozhodně všichni vinaři tvrdí, že je vyrobené z vinných hroznů, navíc: ze slámy by se nejspíš zrovna o pochoutku nejednalo.

reklamní slogany:

Jdi do Snickers! - takto jsme neustále vyzýváni v reklamě, ale nikdy nikde ani slovo o trase, takže i kdyby člověk chtěl odejít právě tam, neví kudy. Ve kterémžto případě je nasnadě, že je to záměrná záměna za slovo prdel (pardon), a pak je hnedle jasné, kam nás výrobce posílá.

Allianz - stojíme při vás. - A co jestli nás balamutí a právě si sedli nebo lehli???

Always Ultra - mluví řečí Vašeho těla - teda nevím, jestli některá žena nemá jinou zkušenost, ale já v životě nikdy nezaznamenala, že by mě právě tyto hygienické pomůcky oslovily, a to věru hluchá nejsem.

Astor - je krásné být sama sebou. - A kým jiným, probůh? Snad opicí?

Azurit - Najdeš všude tam, kde je krásně měkoučko - Teda zatím mě nenapadlo šťourat se např. v lejnu, ale pochybuji, že by se tam dal Azurit najít.

Braník - pivo v každé láhvi! - radši nechci domýšlet, co jiného by tam tak mohlo být...

Česká pojišťovna - chráníme vaše sny! - Rozhodně klamou, protože mně u postele v noci ozbrojený pojišťovák nepostává a zřejmě ani nikomu jinému.

Jinak: *t


a co teprve ČERTOVO PÉRO! Kouřit se to jako cigáro nedá, ale když se ohřeje, kouří se z něho...

svodka-stol(ič)ná vodka?



Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru