Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Výzva bez konce

14. 07. 2013
13
25
1917
Autor
pedvo

                                              
                                              
                                                          VÝZVA BEZ KONCE
                                              
                                              Dvě dlouhé nohy půvabné nesou tělo,
                                              dvě rovnoběžky, dokonalost sama.
                                              Z nádhery té mi z mysli nic nezmizelo,
                                              zhmotnělá krása inscenuje drama:
                                              
                                              Cílený útok vedl jsem na tu slečnu,
                                              dopřál mi osud tu nádheru hmotnou
                                              a byl jsem vyzván zamířit k nekonečnu,
                                              tam, kde se ty dvě rovnoběžky protnou.
                                              
                                              


25 názorů

pedvo
01. 08. 2013
Dát tip

Rebi, těší mě, že vidíš tu výzvu právě takto. I já mám ten názor. Dík za komentík.


cvrcka
17. 07. 2013
Dát tip

huh, koukám, že mi tam kus zmizel, jak jsem se pokoušela vyzrát na řádkování.. (celej text je ve smazaných kritikách, ale písmák mi tradičně nebere entry, nechápu..eh)jinak ol rajt. ani já nejsem vzdělána, jen tedy píšu svůj názor. A jsem ráda, žes vůbec nakloněn diskuzi.

 

a nejde o lpění na svém nebo abys mě "vyslyšel" v připomínkách. prostě stavím svůj dojem po bok ostatních.určitě dík za kůži na trhu ;)


pedvo
17. 07. 2013
Dát tip

Cvrcka – Musím se přiznat, že Tvé úpravě nerozumím. (Mluvím o lichých řádcích druhé sloky.) V původní verzi mám přízvuk na stejném místě v obou verších, navíc se pravidelně střídá 3-2. Tebou navržené verše jsou o slabiku kratší; střídání zmizelo a navíc ani přízvuk už tak nesedí. Bohužel nejsem v básnictví nijak vzdělán, takže nemohu fundovaně diskutovat. Můj jediný argument je, že původní verze se mi víc zamlouvá. V první sloce to bude obdobně. Není to žádné lpění na svém, už několikrát jsem bez problémů změnil původní znění na jiné podle připomínek. Toto nebude ten případ. Dík za kritiku, vždycky se rád něco takového dozvím. Ahoj.


cvrcka
17. 07. 2013
Dát tip

ne, já mám problém vyjadřovat se srozumitelně, pardón:

jde prostě o to, že ať to zkouším, jak chci, vždycky v tom textu při čtení škobrtnu.

zkusím naznačit zvučnější variantu.. jen abych to dokraslila, tu výtku:

 

zhmotnělá krása inscenuje drama:

 

atp, rozumíme si? jde o rozložení délky slov, tedy rozložení přízvuků, o zvučnost hlásek i slov

 

ve druhé zase...

Cílený útok vedl jsem na tu slečnu

a byl jsem vyzván zamířit k nekonečnu - slabiky sedí, ale zvuk je děsnej

 

cílený útok ved jsem na tu slečnu

a vyzván byl zamířit k nekonečnu

 

když na to ještě koukám, ani ty inverze tomu až tak neprospívaj, o to víc obsah působí vzletně a forma to zabíjí - i když teď invertuju, ale to pro ten zvuk, slyšíš v tom rozdíl? - ale nejsem žádnej cti tic, ju? :


Petr.II
17. 07. 2013
Dát tip

*


pedvo
17. 07. 2013
Dát tip

Jarmila_Maršálová - Křivka nebo křivák, obojí je možno. (I když tedy nevím, co je Tvou poznámkou míněno.)

cvrcka - Tak si představuji vážnou kritiku. Musím ovšem přiznat, že jí z velké části nerozumím, asi jsem si řekl o něco, na co nestačím.


cvrcka
17. 07. 2013
Dát tip

Pardón teda, budu protivná, zase :)nápad fajn, tojo. Ale to zpracování. Myslím, že se Ti moc nepodařilo poskládat slova do nosné melodie. Docela oceňuju, že se Ti podařilo udržet "rytmus", který dávám do uvozovek, protože pokud si to čtu a čtu a čtu nahlas, pořád nemůžu přijít na chuť tomu, jak jsi naložil s .. asi přízvukama.Už první verš mi zvučností padá na posledních dvou slovech a pak to jde v podobném duchu celou dobu - nevím, co je to za sebevražednou konstrukci, ale lichý verše prostě nemaj melodii. nebo maj melodii, která dle mého pracuje proti významovým celkům.   Vzhledem k obsahu - slova jako dokonalost, rovnoběžky, nekonečno, půvab, nádhera (ketrá je tam mimochodem na malém prostoru troškuplevelně dvakrát..)  mi evokují i určitou vznosnost i vznešenost - bych raději četla nějakou melodičtější formu.(odcházím v míru)


křivka nebo křivák(


pedvo
16. 07. 2013
Dát tip

Aleš-novák – Dík za pochvalu. A o bermudách nic nevím, nenosím je, že by v nich byl trojúhelník?

Jarmila_Maršálová – Rovnoběžky se protínají v nekonečnu, a to odjakživa. Mně se taky nechce tomu věřit, ale opřel jsem o to smysl své básně, tak je to jistě pravda. Ovšem i křivek jsem si všiml, ty už ale mockrát opěvoval kde kdo. Dík za komentík.


od kdy se rovnoběžky protínají? ledaže by se tam objevila ještě nějaká křivka


pěkný kousek :o)

rovnoběžky se protnou v Bermundském trojúhelníku...


..je..úplně jsem si to představila:)


Vampirelord
15. 07. 2013
Dát tip

Ale upřímně....jsou to různoběžky:-):-) a v místě střetu je po dešti :-):-)


pedvo
15. 07. 2013
Dát tip

Šepotko, dík za úsměv. Je očividně upřímný.

E.B. - Máš pravdu, ovšem jen za předpokladu, že se dostane do nekonečna.

Vampirelord - Takový komentář vždy potěší. Díky za něj.


Vampirelord
15. 07. 2013
Dát tip

Docela super, moc se mi líbí :-):-)


BBásník může vše. I protnout rovnoběžky. :-)



pedvo
14. 07. 2013
Dát tip

Pánové, děkuji i vám. Z pochval mám radost.


Čudla
14. 07. 2013
Dát tip

Líbí *


Jo, tohle se Ti povedlo. Pěkně napsáno. Tipuji*

 


pedvo
14. 07. 2013
Dát tip

Děkuji vám, dámy, za úsměvy, kterými jste oocenily mé dílo. Vážím si toho.


Diana
14. 07. 2013
Dát tip
:-)*

:)* -vtipné


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru