Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pro Medarda

16. 07. 2013
22
12
2269
Autor
Můra73

 

 

 

 

 

možná nám do podzimních mlh

zbývá slunce

na čtyřicet dní

 

omšelý plášť za komínem usychá

i v louce posekaná tráva

 

a já si hraji

     na varhánky

než se kůže na tvých prstech

docela vyhladí

 

 

   

  

 


12 názorů

Markel
29. 10. 2013
Dát tip

*


určitě, když se ta forma vyplní kompaktně po okraj a ještě nechybí přesah, stačí i 17 slabik k tomu, aby došlo k tvůrčímu zkratu ve vědomí. - ale myslím, že je to mnohem obtížnější než na větší ploše. - přesto je však možné stále to zkoušet, to jo. :)


Můra73
26. 07. 2013
Dát tip

whisp., jsem ráda, že ses zastavil a děkuji za komentář. Na chvilku jsem si s chutí odskočila k jiné formě, ale haiku si mě chytlo pevně, načichla jsem :o)

... dnes jsem si vzpomněla na jedno krásné (autor Bašó, překlad A. Líman )

Z Eda nesu

na vějíři malý suvenýr -

horský vánek z Fudži

 


napadá mě, že když se vidění na způsob "haiku" rozvine do více veršů, není to na škodu. - podobně, když se k pozorování přidá reflexe, pocit apod. - chtěl jsem původně napsat "nezaujaté pozorování", ale ono je vlastně každé pozorování, zvlášť když se potom vyjádří v jazyce, zaujaté. - vždy z toho vychází nějaký subjekt. - a čtenářská možnost korelovat s tímto implikovaným subjektem vytváří osud básně, řekl bych. 


Kapsa
22. 07. 2013
Dát tip

něžné...


Můra73
17. 07. 2013
Dát tip

děkuji za návštěvu


Petr.II
17. 07. 2013
Dát tip

jo, ... *


marcela.m.
17. 07. 2013
Dát tip

**



srozumeni
16. 07. 2013
Dát tip
***

Sarrah
16. 07. 2013
Dát tip
moc*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru