Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

dis(cover)ed

04. 08. 2013
9
20
2294
Autor
cvrcka

napsala jsem jednou text, dlouho jsem ho považovala za svuj nejlepší, protože vycházel z nezazších pocitů. jenže poezie se píše ze slov, ne z pocitů. Vložila jsem ho na server, kde ho komentátoři "rozcupovali". A jeden z nich tak vybraně, že jsem pochopila - otevřel mi k němu cestu a já ho dokázala napsat líp. A ten server se jmenoval................ :D

Utopil jsi mě ve svejch snech

v modrejch hlubinách svojí hlavy

Tvý myšlenky

jak chaluhy

maj prsty víc než popínavý

a k ženský, co mám vevnitř, lnou

 

Pod klenbou sítnic zhasnuto

a o prst hloub ohnivý tance

Dlouho pak v těle zůstávaj

kruhy

rty němý rezonance

Pohnuls mou tětivou

 

A hladina tmy čeří se

barvy mizej pod bílou pěnou

v koutku úst rána

šablony:

Sny olámat, prožitky shrnout

a představu mít reálnou

 

Až do ulic se napřímím

dravce ve vlasech, v žaláři

a stejně živí přejdou mě

spěšně

jak břitva po tváři

Další den před sebou


20 názorů

cvrcka
06. 02. 2020
Dát tip

nevím,neznám ses v poho. Klidně se Ti může líbit kterákoli verze :)  nebo vůbec žádná. Diky za vhled. ;)

slunceblunce - awww, anoo, musí být pěkně vysoká, devcica! Děkuji za pozastavení a pozdvižení :) 


páááni! Tohle je přesně to, co jsem dnes hledala

až do ulic se napřímím  ... vyzdvihuju!  Rozbalujeme se mi tam vlastní poezie, což je skvělý!   


jo

 

to bylo lepší

:)

mělo to kouzlo

tohle je už je moc

vyumělkovaný

na mě

 

ale mě si nevšímej

já jsem nic

 

úplně pitomý

bludný

nic:)


cvrcka
25. 09. 2015
Dát tip

myslím, že ta kritika tomu přece jen pomohla :))


cvrcka
25. 09. 2015
Dát tip

nevím,neznám - díky za vstupy i tipy, před úpravou to vypadalo takhle:(cover)Zase jsem se vymotala

z pavučiny Tvejch vůní

snů        a             horkejch dlaní

 do novýho rána

Beze spánku

 

V hlavě krápe

 – mraky.. mlha… - sotva vnímá

Prostě  duhu  noci  střídaj  bílý  cáry  všedního  nevědomí

 

…chápeš?

A v ulicích protinožci

Pozemšťani.

Pch! Smrtelníci!

…zazděný voči…

 

Tak vítej doma, Marťanko…

                brýtro, svjete


určitě to bylo pěkný i před tou úpravou

:)


cvrcka
07. 10. 2013
Dát tip

Ostrichu - díky za korekci.. jasně že, přehlíd..a za otázky..moc dík - dravec..řekněme že chtěl bejt (čím pro koho v obraze je, to by mě opravdu zajímalo! ) .. diskutovali jsem o tom tady - http://poetikon.cz/articles.php?article_id=888  ale ve zkratce...jak mi posléze došlo, že jsem to myslela a podařilo se mi to říct ještě kus jinak než jen obrazem básně.. dravec byl zamýšlen jako vtělení určitýho spektra vlastností. něco jako Tracyho tygr. akorát že je zamotanej do těch vlasů... což chtěl bejt hodně silnej moment. no, popisovala jsem to už jednou tam - nocí idealizovaná představa dát si do vlasů svýho dravce místo mašle.. aby mi střežil ty "divoký, živý" myšlenky a povědomí.. se s ránem stává krutou realitou dravce, kterej je ve vlasech uvězněnej, zatíná spáry a jaksi "patří" někam jinam,  někam vysoko, odkud by dovedl střežit líp a bez děsu z hemžení kolem...


Ostrich
07. 10. 2013
Dát tip

To jsou mi věci! Krásné obrazy, co utkví: především  "kruhy - rty němý rezonance"...to je jakoby viditelné v mnoha rozměrech ... Je ten dravec, co je ve vlasech, v žaláři, tvoje mysl?

A živí, co přejdou tě jak břitva po tváři... i když už břitvu skoro neznáme, pořád je to cítit...

 

 

(Jen prosím, šestý řádek, když už je tam jedna čárka, tak šlo by i druhou? Ono mne to tam skoro zamotalo :o) )


Sarrah
25. 09. 2013
Dát tip
ale to je mi poklad :o)*

Max Hutar
21. 08. 2013
Dát tip

Jo, o tom už mi říkala Lalulá... jsem tam i zaregistrovanej jako MxHt... ale ten grafickej design je příšernej... oproti tomu zlatej písmák se shnilou březovou větví v záhlaví :-)


cvrcka
21. 08. 2013
Dát tip

aha, no jasně! ale vedle střelils' ;) 

pokud by Tě zajímalo, nahlédni - poetikon.cz .... čtu si tam fakt hodně ráda.


Max Hutar
21. 08. 2013
Dát tip

Ten totem je reakce na to intro k tý básni... totem.cz býval svého času, než veškerá poesie na internetu zbanálněla a chcípla, největší konkurent písmáka (pokud vím).


cvrcka
20. 08. 2013
Dát tip

Maxi, tomu totemu nerozumím!jinak teda zejména jsem ráda, že dovedeš použít takový slovo jako je "krotký". Tím jsi mi zase dokázal něco říct o tom mym snažení, úsměvv a dík.

Alegna - je to asi nejpreciznější a snad i mý nejpovedenější vázání dosud :), ale jsem ráda, že plyne tak volně, žes' skoro nepostřehla snad :)

sheewa -> *


Max Hutar
04. 08. 2013
Dát tip

Líbí se mi to "nabourání ábéábéčka", minimálně v tom je to velmi neokoukané. Rytmus si poradí i s přelomem ve verši kvůli napětí, a plyne bez kodrcání. Rýmy jsou v pohodě. Finální "ou", končící sloky, je uvedeno nejdřív slovesem, pak podstatným jménem, dál přídavným jménem a nakonec zvratným zájmenem - to je až systematická válka s gramatickým rýmem... cha.

Líbily se mi některé obrazy, jmenovitě: "pod klenbou sítnic zhasnuto", "pohnuls mou tětivou", "hladina tmy čeří se / barvy mizej pod bílou pěnou", "Sny olámat, prožitky shrnout"...

Celkové vyznění básně mi přišlo poněkud krotké, ale poetika už místy vystrkuje růžky a řemeslně nelze než chválit. Tipa jednoznačně.


Max Hutar
04. 08. 2013
Dát tip

... totem.cz! :-)


Alegna
04. 08. 2013
Dát tip

pro mě vnitřně napnuté, líbí se mi to, i když by tomu slušela spíš kategorie volné verše*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru