Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

oči

Výběr: Bix, hermit, kafka, Print, Naso
20. 02. 2002
22
0
4148
Autor
Pepo

oči

 

 

klaun

 

muž zohnutý nad

umývadlom

 

mlčí

a dlho sa

nehýbe

 

 

na stráži

 

prvá

skutočná vojna

 

pohľad zapichnutý do

miesta

kde spí žena

 

 

tretie oko

 

hovoríme o veci

ktorá zvyčajne o nás nestojí

lebo

o nej hovoríme


Rowenna
18. 11. 2003
Dát tip
Překrásné.

Marco
13. 05. 2002
Dát tip
mám rád, co je poschovavané mezi řádky... zaujalo... :-)

Mythus
02. 03. 2002
Dát tip
a sakra...nechcem klamať! Klišé je hrozná zbraň...aspoň pre mňa. Keď na mňa niekto s takým zaútočí, bojím sa, že to dopadne zle. Ale takéto pozdravy, odzdravy a mtr- čká sú už akosi (zdvorilostnými) frázami a každý sa predbieha v ich používaní...no, a mne čo zostáva? :) mtr a pozdravujem :) denis

Pepo
27. 02. 2002
Dát tip
papouch, Ribi: Ďakujem, že ste sa zastavili. Papouch, a ... veď to nie je až tak zložité. Denis: Máš pravdu. Iba by som vďačne mlčal. Ale patrí sa poďakovať; myslím, že to poteší, len ma trápi, že po toľkých opakovaniach to znie ako klišé. Však to nemôže byť klišé?

Ribi
26. 02. 2002
Dát tip
oči haštera ... v pozadí dneška ... usadni sa a mlčavo snímaj načrtnuté obrazy ... včera sme sa ešte chveli (v zajatí nemocničného lôžka) ... nebudem tretím okom

Pepo
22. 02. 2002
Dát tip
ZO SRDCA ĎAKUJEM ! ! ! Denis: To nemyslíš vážne. ... Naso: V období, ako je toto, keď medzi jednotlivými dielami sú medzery väčšie, ako by som si želal, si ma povzbudil naozaj veľmi. Ď. Astalavista; PV : Neviem, čo povedať. lubi: Za rozbor a pochopenie ... *** Armand: Hutne a povzbudivo. Pája, kafka, Dianka, Print, pino - ešte raz veľké ĎAKUJEM.

Astalavista
22. 02. 2002
Dát tip
Pepo, nemusíš říkat nic, vše už jsi řekl !!! :)

papouch
22. 02. 2002
Dát tip
tohle patří k věcem, u nichž papouš napíše jen "na papouša moc složitý" ale přesto dám píp, lébrž... lébrž.... no a včil nevim :-)

Mythus
22. 02. 2002
Dát tip
peťo: ale myslím, a ako... - vidím, že si nevieš rady, čo komu odpovedať...aj ja mávam často takéto problémy... :)

lubi
21. 02. 2002
Dát tip
nuž, všetci sme klauni a keď zmyjeme zo seba nánosy šminiek, ktoré nosíme kvôli iným, zostaneme sami zo sebou... nechce sa nám ani hovoriť (niet o čom), ani pohnúť (nie je prečo)... tretie oko... každý by ho chcel mať (aj má a nevie o tom), ale kto si ho zaslúži?... keď spím, nebojujem, bojuj ty sám so sebou, či ma zobudíš svojou túžbou, alebo premôžeš sám seba a budeš sa len dívať... nič z toho nie je prehra ... :) tip, tip, tip

Armand
21. 02. 2002
Dát tip
hezké :) hodné ocenění jen tak dál... myslím, že hlubší kritika u takových dílek nemá smyslu, člověk jen vnímá a buďto "vídí" nebo nevidí. Rozbor připadal by mi nesmyslný i vzhledem k nutné omezenosti slovního sdělení takového rozboru. Myslím, že ta báseň je sdělením přesně jediným a dostačujícím.

Print
20. 02. 2002
Dát tip
Úžasné..... *!

Naso
20. 02. 2002
Dát tip
minitriptych plný symbolov! tretie oko - mágia, veci medzi nebom a zemou, všetko to tušené, možno aj cítené a predsa nehmatateľné... báseň ako filozofické prasknutie bičom, ktorého zvuk ešte dlho rezonuje. Myslí ti pepíku, veru myslí... na stráži (stráž ako symbol bezpoečia, ochrany) - táto ma najviac dostala. prvá svetová. muž a žena. a všetko okolo toho: vnútorná dilema, pokušenie, láska, nenávisť, proste ak chápeme vojnu ako rozpor medzi a medzi (dosaďte si sami čo chcete), mužsko-ženské interakcie sú bojom najstarším... klaun - symbol sám o sebe so silnou výpovednou hodnotou. k tomu umývadlo (u teba statické, nemenné akoby znázorňujúce pevné hodnoty alebo číry konzervativizmus), ktoré môže byť tak filozofické ráno po opici, po nevyspatí, po strese, po žiali ale aj večer pri holení... - hľa koľko málo slov (tvojich) a koľko rôznych významov a výkladov (našich) tipovýber!

Astalavista
20. 02. 2002
Dát tip
Pepo, to je nej!!* :)

PV
20. 02. 2002
Dát tip
Je to myslím jedna z nejlepších věcí, které jsem tu četl. Jen tak dál!!

Mythus
16. 02. 2002
Dát tip
prečo vždý tí, ktorí písať vedia, stoja o hlbšiu kritiku? :) a voda...to je vec...smútok a voda...smútok, voda a maska...v tom vidím vyššiu KOMBINATOIKU jednoducho: dalo...

kafka
15. 02. 2002
Dát tip
ti klaunové, ti pieroti...

Diana
15. 02. 2002
Dát tip
Skvělé. *!

Bix
14. 02. 2002
Dát tip
Pepo: výraz smutný klaun mi napadol ihneď, keď som prečítala báseň...vidno, že sme súrodenci !! **

Pepo
13. 02. 2002
Dát tip
Bix: Smútok je pravé slovo, čo sa klauna týka. Rekvizitár: Umývadlo môže byť aj zrkadlom (keď sa človek umýva...). A malo by ponúknuť ešte viac. ... Ďakujem všetkým za prečítanie. A najväčšou odmenou je, ak vám to niečo dalo.

Pája
13. 02. 2002
Dát tip
*

Bix
12. 02. 2002
Dát tip
Tak tu máme ďalšie putovanie medzi významami slov...a ťažké, Pepo,veru ťažké !! Spijitosť medzi jednotlivými celkami si zo začiatku možno ani nevšimneš,ale keď čítaš znova a znova...odhaľuje sa to. Celkom úplne ma dostali všetky tri,ale každá iným spôsobom. V prvej sa Ti podarilo vyjadriť určitý moment, veľmi statický,podľa mňa vôbec ťažko slovne popísateľný...pôsobí smutne. Pri druhej ma už mrazí,najmä pri spojení "spí žena" - vyjadruje akúkoľvek možnú zraniteľnosť.A v tretej...môžem iba povedať: Dokelu, máš pravdu. Nádhera.

hermit
12. 02. 2002
Dát tip
přípojka bixová, skvělé!

Gastarbajtr
12. 02. 2002
Dát tip
to třetí, to je!!!! *!

Amanda
12. 02. 2002
Dát tip
Krasne...!* radeji zustavam nemym kritikem a necham to v sobe doznit...

Krel
12. 02. 2002
Dát tip
!!*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru