Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo střeží odraz sebe sám

01. 10. 2013
15
23
2765
Autor
cvrcka

Babice s košem zlatých ryb

dnes ráno stála na mém prahu

vědomí.                Čas zas nabyl váhu.

 

A do dna hrdla zapíchlý

mi zůstal příkrý pohled let.

 

Jím. Bude tma. Co nevidět.

 


23 názorů

cvrcka
24. 03. 2022
Dát tip

ou! To mě těší!


cvrcka
29. 01. 2021
Dát tip

Hehe, a mí me gusta el gusto tuyo. ;) Vielen dank.


cvrcka
10. 09. 2017
Dát tip

jsme k tomu učeni - kultivovat se od přirozené sebestřednosti k zodpovědnosti a .. často popírání vůbec i existence vlastního chtění. už od mala. Nevadí, objevujeme (a objevujme!) to znovu. učmíme (učme) se sami. 

díky taky, střípek diskuze, dobrý.


patrio
04. 09. 2017
Dát tip

Tak to jó :) něco podobného jsem si představil pod pojmem "nezanedbat se" Zodpovědnost se mi jako důležitá asociuje ke vztahu k druhým.

Jak se řiká: Bez práce nejsou koláče. ( Ikdyž v nemocnici mi řikali: Nejdřív koláče pak můžes do práce.x¨)

Děkuju za rozvedení


cvrcka
04. 09. 2017
Dát tip

no. Když píšu nezanedbat se v oblasti zodpovědnosti, tak tím myslím zodpovědnost sám sobě. Pokud něco chci, něco musím. Nevěřím na "nemůžeš mít všechno" i když přijímám "nemůžeš mít všechno najednou". Jenže i jeden rok života je nesmírně dlouhá doba. A celej život je hlavolam o milionech dílků. Můžeš s nima naložit po svém, ale nemůžeš mít všechno najednou (třeba když je rozhazuješ do prostoru, tak ti jednou dojdou, atp, můžeš je rozdávat, třídit, skládat, dívat se, stavět z nich něco úplně jinýho, než "zamýšlel" výrobce, můžeš je pomalovat, polejt vodou, zahodit část, pak ji hledat, najít..kochat se, odmítat tvar a materiál. ) 

A když něco chceš, něco musíš. 


patrio
04. 09. 2017
Dát tip

Jo, má to i své plusy. 

Jak to myslíš v oblasti zodopvědnosti? Když člověk nemá závazky vůči dětem atd., tak to může být svobodný/divoký život. Ale to jen tak polemizuji, buhví co je na tom pravdy.


cvrcka
04. 09. 2017
Dát tip

petr.ix, gora, pété, Delirius - díky vám.

blbjenka - mám k tomu v hlavě obraz bouře u moře nad útesem a stařenu v šedivých cárech...muhehe :D

patrio - já mám v podstatě stárnutí dost ráda. Jde jen o to...nezanedbat se. V oblasti zodpovědnosti, zejména.


patrio
04. 09. 2017
Dát tip

Nedá se nad ním vyhrát, nejde proti němu bojovat, ani přetočení hodinek nepomáhá. :-( Alespoň, že z otevřených ran dělá jizvy. 

*


blbjenka
23. 03. 2017
Dát tip

ten Babica na začátku mě dost vyděsil... :)) a po zaostření... se mi to zdá smutné až mírně hororovité

smysluplnou myšlenku v ucelené formě oceňuji


Gora
24. 10. 2015
Dát tip

Moc pěkné - T.


pété
15. 05. 2015
Dát tip

jojo. rytmus!


to je nálož! T*


cvrcka
07. 10. 2013
Dát tip

Vinci, proste, je mi ctí, že si snad pro sebe odnášíte dost...

 

Ostrichu - pokud "měl dělat" značí "chtěl dělat, abych byl tím, proti komu pak dovedu stát na prahu", pak jo. Poctil jsi mě poznáním. U mě víc touha než nutkání, ale v zásadě..ano. Záleží asi trochu který jídlo svýho "dne" zrovna baštíš ;)


Ostrich
07. 10. 2013
Dát tip cvrcka

To se opravdu zapichuje do dna hrdla ... jako úzkost z toho, co by mohlo být vykonáno.... 

Skoro mne to nutí odtud odejít a dělat, co bych dělat měl. Protože čas, co chvíli oněměl, se vrátil, ztěžklý každou minutou, co je planá... co nedožije rána.


prost
07. 10. 2013
Dát tip

Tohle je moc dobrý!


Vinci
04. 10. 2013
Dát tip

Velmi úderné a znepokojivé.. moc dobrá věc.


cvrcka
02. 10. 2013
Dát tip

Babice - babizna, baba. Zajímavý překvapení! Neví to dokonce ani google! haha. 

 

Richarde díky za pozastavení se.


Makrelka
02. 10. 2013
Dát tip

Co to je "babice"?


Jo, podle mne to má cosi do sebe.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru