Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jak jsem se stal Erbenem

08. 10. 2013
10
21
1877
Autor
aleš-novák

Čenkov je malá víska mezi kopci na půl cesty mezi Příbramí a Hořovicemi. Místní Hospoda Za Vodou má nejen restauraci, ale i sál, kde cvičí místní sokolové, ping-pongáři, tančí se tu na plesech i rockových koncertech. A kromě toho se tu taky hraje ochotnické divadlo.

Náš divadelní spolek má za sebou už skoro dvacet sezon, i když na divadelních stránkách máme v titulcích hrdě „založeno 1892“ – to je ale rok první zmínky o divadle v Čenkově vůbec. Od roku 2011 pořádáme Čenkovský divadelní podzim, přehlídku amatérských divadel z blízkého i vzdálenějšího okolí. V prvním ročníku jsme měli čtyři představení, letos jich už máme deset a to ještě pár přihlášek přišlo až po uzávěrce. Přitom nikdo nedostává žádný honorář... 

Jako první v letošním ročníku k nám v pátek 4.10. zavítal tým Divadla Na Vísce z Hořovic se svou hrou Pane Erbene, neřekněte ne… Je to volná improvizace na téma Erbenovy Kytice (vydáno 1853), s použitím   prvků adaptace Jiřího Suchého a divadla Semafor (premiéra 1972) pod režisérským vedením Slávky Hozové.

Mohlo mi to být nápadné už před začátkem, kdy za mnou jedna z hereček přišla, jestli si nechceme přesednout do přední řady, když už těch diváků asi víc nepřijde…Až během hry mi došlo, že si mě herci vybrali jako představitele pana Erbena, na kterého se občas symbolicky obraceli se žádostí o souhlas, když se s autorským pojetím odchýlili od původního díla příliš daleko.  Naštěstí  jsem nemusel být ve hře  nijak aktivní, dokonce jsem mohl sedět na své židli…

A když jsem při děkovačce a rozdávání květin vznesl dotaz, kam že se podělazákladní báseň Erbenovy Kytice „zemřela matka a do hrobu dána…“ , jeden z herců ji bez váhání zpaměti přednesl…

 

Celý program divadelní přehlídky (trvá až do prosince) najdete na  www.divadlozavodou.cz


21 názorů

pár fotek z druhého večera - divadlo Inkognito z Jinonic http://jitka-jince.rajce.idnes.cz/v_nedeli_se_v_Cenkove_predstavilo_jinonicke_Divadlo_Inkognito/

A.H.
16. 10. 2013
Dát tip

Šak já se na vás musím jednou přijet podívat, jak jsem slíbil. ;)


Zordon
10. 10. 2013
Dát tip

Tvůj příspěvek mě ponoukl k tomu, abych si na wikipedii přečetl Erbenův životopis. Našel jsem, že byl mimo jiné ředitelem pomocných kanceláří úřadů města Prahy. To mi přijde téměř jako název vysněného povolání. :)


reka
09. 10. 2013
Dát tip

aleši, vidiš, a já to hledal všude možně, různě klikal a nenapadlo mě odscrollovat trochu dolu.:)


Markel
09. 10. 2013
Dát tip

v dnešní době mne vždy potěší podobné aktivity, to si vždycky říkám,, že tím rakovinovým svinstvem prorůstají zdravé buňky :-)) *


zzlatý
09. 10. 2013
Dát tip

Pěkné stránky, obdivuhodná aktivita, tleskám...


reka: na divadelní stránce je informace o přehlídce hned na úvod, mírně vpravo...:o)

Kočkodan
08. 10. 2013
Dát tip
Novák, Erben, Erban, Chnoupek, hrozná image, ze jsem vadný, tablety vzít bylo snadný, smrt uz na me cení zoubek...

MKbaby
08. 10. 2013
Dát tip

Spletl ses jen malý chloupek,

konstatoval Bóža Chňoupek.

S fantasií, s tou sis naběh,

máš ji teď v materiálech.


Kočkodan
08. 10. 2013
Dát tip
Sedím tu ted strachem serván, zda jsi nebyl Evzen Erban! Ale blbost, promin mi ji, já mám vadnou fantazii...

MKbaby
08. 10. 2013
Dát tip

I ta babka shrbená

zná už A.N.Erbena :)


Kočkodan
08. 10. 2013
Dát tip
Zes byl Erben Karel Jára uz ti nikdo neodpárá.

reka
08. 10. 2013
Dát tip

Moc hezký! A koukám, že na vašich stránkách máte úplnou divadelní šňůru. Jen jsem tam nemohl najít žádné info o onom Čenkovském divadelním podzimu.


MKbaby
08. 10. 2013
Dát tip

Velmi správně. Ovšem pak je nepostradatelný i loam-digger manager.


čili funeral consultant?

já jsem taky podal podnět. Polednice mi ukradla hodinky...:o)

MKbaby
08. 10. 2013
Dát tip

Tak zaveďte funkci final aid consultanta, to může dělat každý :)


Diana
08. 10. 2013
Dát tip
Podávám podnět k šetření, zda nedošlo k porušení autorských práv, skrýváni se pod cizí identitou, pozměňování klasika a dalším nekalostem. :-)***

funkce first aid consultant je zrovna neobsazená, dosavadní konzultantka odešla na mateřskou :o)

Toscana
08. 10. 2013
Dát tip
:-))) *t

MKbaby
08. 10. 2013
Dát tip

Velmi sympatická aktivita! Zvláště pak dnes, kdy se každý ptá, co za to. Držím palce!

Máte pěkně rozdělené funkce, dokonce i catering a first aid consultant :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru