Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

No ty vole!

04. 11. 2013
5
3
667
Autor
klobása68

 

              No ty vole!

              Jo, bylo to nedělního horkýho večera, ve městě ani noha, všichni připojený na Facebooku. Ani policajty si v ulicích neviděl, jejich důkladnej kamerovej systém jim šetřil práci..

              Zkurvená nuda, v kapse ani floka a žízeň jak pes. To byli přesně věci, který si krutě uvědomovali a který je hnali do kouta. Naštěstí Pila a Jakub uměli dobře pracovat s náhodou, náhodu dokonce vytvářeli.

              "Kdyby nám aspoň ten kokot dal  peníze z tý brigády", nasral se Jakub. „Nebo kdybych včera neztratil těch 12 stovek“ dodal Pila. „No to si taky pěknej kretén, ale sere mě ten zmrd pro kterýho sme makali, to byla stejně strašně debilní brigáda, tunový kolečka v takovym vedru. Potoky potu a nic z toho, zdá se mi, že lak na jeho jaguáru poleštim mym řetězem.“ „No taky se mi to tak jeví. ...Hele támhle de Hlava“ křičí Pila. „Kebule nazdár, jak se máš ty kluku jedna hlavatá.“ „Čáu, tedˇ sem se vrátil od rodičů, sem přežranej jak měch.“ „No to di do prdele, já dneska žral akorát těstoviny s hořčicí“ utnul ho Jakub. „Jo, já mam taky hlad jako kráva. Puč mi na pivo Hlava.“ „Na pivo, jo? Máš štěstí, že tě znám tak dlouho“ řekne a dá Pilovi dvacku. „Ty si bůh Hlavo.“ „Na, ještě si vemte tohle“ a vyndá z báglu pytlík buchet „mě z nich pálí žáha.“ „ Tebe nám poslalo samo nebe!“ „Makový, tvarohový a povidlový“ směje se Hlava.

              Tak tam do sebe ládujou ty buchty a jak sou zažraný do těch buchet, tak si ani nevšimnou, že Hlava tam už  neni. „Tyo, máme jídlo i groše na pívo. Ten Hlava je hustej chlapík, jen tak podaruje, jen tak odejde, jen kdyby bylo víc takových mesiášů.“glosuje Pila…

            Jakub mu však nevěnuje pozornost a zařve „Tyvole, já to viděl ve snu!“ „Co?“ „Dejavu!“ „Fakt?“ „Mazec! To je dobrý“, říká Pila. „Tyvole, já to viděl, toho Hlavu s těma buchtama a 20 na pivo, nejdřív sem si nemoh vzpomenout, bylo to před čtrnácti dněma, ale tak živý...“

              Dou do Billy pro lahváče a Jakub stále přemýšlí a říká: „To je v hajzlu, to je v prdeli.“ „Co vole? Vyser se na to, máš na pivo! Tak nestresuj.“ „Tyvole, na to se nevyseru. Dejavu je vždycky znamení, ukazatel, výhybka.“ „Jo, a co to teda podle tebe značí?“ „Ten sen sem měl před 14-ti dněma.“ „No a co jako?“ptá se Pila neuspokojen odpovědí „No a co jako? Jakou to má souvislost, co to znamená?“ „Co?“ „ Že se jenom plácáme z hovna do bláta a zpět. Před 14-ti dněma sme se rozhodovali, jestli pudem do tý brigády nebo ne. Touhle dobou už sme měli mít dávno prachy, ne?“ „Tak ty si už před 14-ti dněma věděl, že ta brigoška je poděl, a nic si neřek?“ „Tyvole, nedělej si z toho prdel.“dopálil se Jakub „Tyvole nedělám, ale sou prostě věci, který neovlivníš...“zjednodušil to Pila „Tak to je přesně naopak, když to neovlivníš ty, tak to ovlivní tebe...právě že vždycky můžeš změnit svů osud když chceš! Ale záleží na tom jak seš silnej a já ti říkám, že bysme měli dělat už něco pořádnýho!“ „Jako že bysme měli jít do fabriky na 3 směny jo?“ „Ale vůbec vole! Mě prostě už nebaví se jen tak plácat, kde nic tu nic. Když si chceš vydělat tak tě podělaj! Stát s tebou vyjebává ještě hůř. Nevim, chce to změnu.“

              Přídou do Billy kde jsou ostře sledováni nenápadným hlídačem.koupí dvě postřižinský  a posadí se do parčíku před Billou, kde Jakub pokračuje ve svých úvahách...

              Rozumíš, ty máš náký ideje, který se mění v realitu... nebo taky ne, ale to si určuješ sám svejma činama, deš vlastně poslepu. Máš jenom rozum, kterej ti ovlivňuje tolik věcí, že už skoro ani neni tvůj. Takže se zase musíš spolehnout na intuici, vnitřní podvědomí, všímat si ukazatelů, jinak snadno zabloudíš do bažin...

Po chvíli za nima příde cikán: „Chlapi, nemáte ňákou trávu?

Pila odsekne: „Ne“.

„A chcete koupit?“ Jakub se podívá na Pilu a povídá: „...Vidíš, vždycky příde ňákej kokot, nestvůra z bažin, a začne tě lákat na velbloudí hovno pod stříbrnou pokličkou....“

„Eeee!!! Tak se se mnou aspoň bav! Chceš skéro?!!“ doráží cikán.

„Jasně vole!!! To vidim poprvý, aby mi cikán dal zadarmo skéro!“hraje si s ním Pila

„Ne zadarmo! Za 200!“

„Aha, tak to nemam...“

Cikán hodí pekelnou grimasu a vypadne….. otravovat další lidi někam jinam.

„Ááá, seru tady na to! Musíme vypadnout!“vykřikne apaticky Jakub.

„Itálie?“ nadhodí Pila.

„Francie…je nejvyšší čas obcházet vinice a zamluvit si práci na vendage“ povídá Jakub s rozšířenýma zorničkama, jejichž cíl byl někde hodně daleko.

„Ale stavim se ještě domu pro spacák a harmoniku“ dodal jen  Pila...


3 názory

nor
05. 11. 2013
Dát tip

Mě to nesmírně pobavilo. Nejdřív jsem se trošku bál těch vulgarismů, ale co už. Každý je jiný. Ale scénka se spoluobčanem mě pobbavila tak, že když jsem otevřel oči, měl jsem monitor poprskaný. Přidávám tip. :-)


DT
04. 11. 2013
Dát tip

Zajímavá píčovina.

Náčrt děje vidím, ale na tip to u mě zatím není. (Asi nadmíra sprostých slov)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru