Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Úryvok z denníka

16. 02. 2002
3
0
1300
Autor
NoHead

Boli časy, keď som starého pána nemal velmi rád. Boli to zlé časy a ja som nerozumel, prečo sa pritrafili mne. Nechápal som jeho. Dnes mu síce ešte stále celkom nerozumiem, ale mám ho predsalen o čosi radšej. Naozaj som písal do denníka (-u?) takéto veci ...

Dnes plačem tichým plačom, ktorého slzy skrývam do kútika vo svojej unavenej duši. A iba počujem slová a nepočúvam ich. Závany bolesti zo spomienok na dnes a na zajtra sa mi zarývajú až do kostí. Tenké nite, na ktorých viseli polámané zvyšky mojich snov, praskajú. Každá vydá hlasný \\\"PRÁSK!!\\\" a znie to ako salva z guľometu. A rovnako strašne to bolí. A rovnako strašne to zabíja. A Boh? To je kto?!

 

Chcem byť pri tom, keď sa bude Boh spovedať.

Keď bude kľačať na kolenách a vyznávať hriechy.

Možno bude rozprávať celý deň a celú noc

len občas si odskočí pozrieť, či všetko beží podľa Plánu.

A možno ostane celých šesť dní, takých

za ktoré sa stihne stvoriť Nebo a Zem a Voda a Život a Človek.

Na siedmy deň ale celkom isto nebude zaslúžene odpočívať.

Bude činiť pokánie a napravovať zlo, ktoré spáchal.

Až potom uvidí, že to je všetko dobré

a dostane moje rozhrešenie.

Hej, mám na neho trošku tažké srdce.


I já svým způsobem starého pána miluji a nenávidím, obdivuji a nechápu a proto si myslím, že tomuhle dílu rozumím. Mluví mi z duše. Jo, vztahy s ním jsou velmi složité...*

Mythus
26. 06. 2002
Dát tip
...ja idiot...take veci tam popisat...obcas sa nespoznavam...:(

NoHead
13. 03. 2002
Dát tip
No Sis, ak rozpravas o svojich ci mojich silach tak to mas teda pravdu. Ale ja som si ziadne oriesky nedaval (okrem kesu ale to si asi nemyslela :o)) ). Ty hej? Tak to bola chyba a mohla skoncit jedine polamanymi zubkami. Nech ta nepicha, smej sa so spomienkami. Vies, ze aj tieto mam rad? Lebo su za mnou :o))). Aj ja ta mam rad.

Sýkorka
24. 02. 2002
Dát tip
Peter, ja ostávam bez tipu, iba... možno si tak uvedomujem... že mnohé nebolo vôbec v niekoho silách. Že sme si stanovili sakra tvrdý oriešok :o(. Som rada, že už také veci nepíšeš. Pichlo ma pri srdci. MTR!

Pepo
18. 02. 2002
Dát tip
"A iba počujem slová a nepočúvam ich." Tak ma teraz napadlo niekoľko slov z knihy, ktorú som práve dočítal. Otázka: "Kde bol Boh, keď bol Osvienčim? Odpoveď: "A kde bol človek?" No - asi to veľmi na prvý pohľad nesúvisí, ale tak nejako o Bohu; a myslím, že to má zmysel.

horák
18. 02. 2002
Dát tip
Zaujal me ten namet s bohovskou zpovedi. Nebudes to jeste rozvadet?

NoHead
18. 02. 2002
Dát tip
horak: Asi tri mesiace predtym som napisal toto: Nemám domov nemám nikoho len zopár nepodarených obrazov v hlave mi robí spoločnosť dokonca aj tie som si namaľoval sám ... samota je peklom ktorým ma Boh obdaril tak srdečne že ho nenávidím myslim, že zhorí v pekle za svoje hriechy slovami skutkami a zanedbávaním dobrého! 12 m^2 je priestor najvodnejší na zbláznenie ak pravda predtým navštíviš svoju šialenú matku * ale aj bez toho sa to dá zvládnuť. Myslím, že to zvládam až príliš úspešne, dopekla. Je mi do plaču a nemám prečo plakať, veď na ničom už nezáleží ... * no nielen na stareho pana som mal tazke srdce a nielen u stareho pana ma to preslo. Boli to ozaj burlive a zle casy.

Mythus
18. 02. 2002
Dát tip
za TOTO by som ti dal výber! toto sú DIELA!.... dostal si ma...a tým prídavkom veľmi! idem na dvojku! TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru