Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dolní Žleb

30. 12. 2013
1
8
887
Autor
blecha113

Nad vesnicí Dolní Žleb kytky dávno začly kvést

a starej dobrej převozník prstem vzhůru vzkázal dík.

Nad vesnicí Dolní Žleb křídla ptáků značí let

a povodě jako stín lodě plují na Děčín.

 

Ref: To místo v ůdolí řeky tady navždy musí být

         vezmeš jen spacák a dvě deky a do skal můžem jít.

          Zavolej kámo až se z Labe ztratí poslední led,

          i když je jaro ještě slabé,vítá tě Dolní Žleb.

 

Nad vesnicí Dolní Žleb za pár minut poznáš svět,

jak ti leží u nohou,jen pro chvíli bláhovou.

Obraz jménem Dolní Žleb zůstal v srdci jako střep,

a bude tam napořád,dokud budeš mít ho rád.

 

Ref: To místo v ůdolí řeky....

 

Tam kde stojí Dolní Žleb možná za pár řádků let

bude malé město stát,dnes se tomu musím smát.

Nad vesnicí Dolní Žleb houká vlak co může jet

a malý domek na stráni uslyší mé volání

"Ahoj,zdravím Dolní Žleb!"


8 názorů

Petr333
30. 12. 2013
Dát tip

Jenom skromě dodám ,že pár let jsem bydlel v "Dolňáku" a je to fakt romantika***


Njn, ani já už tam nebydlím, neboť jsem přesídlila do Brna. Taky jsem ale netušila že ten kout je tak plodný :-). Asi to bude romantickým Českým Švýcarskem...


pedvo
30. 12. 2013
Dát tip

Hana Havranová - Cítím se být pozdraven; sice tam už nebydlím, ale vyrostl jsem tam a stále si tam trochu připadám doma.Líbí se mi, že takový malý kout je tak plodný - co Žleb, to autor. (Ačkoliv ty máš v profilu Brno, jak jsem koukal.)

blecha113 - Já tak skeptický jako Hanka nejsem, z Dolňáku by nějaká větší obec vyrůst mohla. A nebuďme troškaři: jasně, že město. My jsme se dokonce chystali prohlásit Horní Žleb svobodnou republikou. Jo, a přes devadesát písní? A něco z toho na CD? Tak to abys už dal něco ke slyšení.


Tedy já vůbec nechci rýpat, ale Dolní Žleb je oficiálně součástí Děčína. Ale básníci mají básnickou licenci, takže se nic neděje :-)


blecha113
30. 12. 2013
Dát tip

Ona to byla pouze taková nadsázka.Spíš jsem myslel že v rámci rozrůstání Děčína (jakož i jiných měst) by se Dolní Žleb stal jeho součástí tedy čtvrtí.Samozřejmě až po Horním,Prostředním,Čertově vodě atd.Třeba za pár let..... :-)


No myslím že Dolní Žleb opravdu nemá potenciál stát se městem :D.

A jinak, Prostřední Žleb zdraví Horní...


blecha113
30. 12. 2013
Dát tip

Ahoj,dávám sem texty písní které mám samozřejmě zhudebněné.Snad se mi to podaří i nahrát v nějaké rozumné kvalitě.Zatím je to na takovém pracovním CD.Jinak písní už mám přes devadesát  takže postupně sem nějaké další přidám.Zdravím samozřejmě i Horní Žleb!


pedvo
30. 12. 2013
Dát tip

A hele, já pocházím z Horního Žlebu. Jestli to máš zhudebněno, tak to nahraj a zveřejni, mne by to zajímalo. Jo, a za čárkami dělej mezery.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru