Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

úvaha o "profesionalitě"

20. 01. 2014
18
13
1065
Autor
aleš-novák
i klempíř někdy / dělá neplechu

13 názorů

Benetka
02. 02. 2014
Dát tip
...no já teda nevim,Alešovi příspěvky mě baví téměř vždy,ale tentokrát mě více zaujal v komentářích Pan Prosecký - všechna čest! :-)

Print
22. 01. 2014
Dát tip

:-)))*


srozumeni
21. 01. 2014
Dát tip
***

Toscana
21. 01. 2014
Dát tip
ještě že jen někdy... :-))) *t

LadyLoba
20. 01. 2014
Dát tip

Jeste dobre ze jen pouzil a nikoliv poucil :-) 


Prosecký
20. 01. 2014
Dát tip

Dnešní čeština nemá cenu ani zlámaného groše. Také je důležité, jaký groš máme na mysli. Zpravidla se ale jednalo o minci s obsahem 1,5-3 g stříbra, což odpovídá při ceně 13,965 Kč za gram ceně 21-42 korun. Není potom už rozhodující, jestli je mince zlomená nebo nikoli, Česká národní banka groše stejně jako mince neuznává. Majiteli tedy ani nehrozí trest za hanobení měny rozlomením.

Pamatuji se, že jako studenti jsme bojovali s komunismem tím, že jsme nechávali hliníkové haléřové mince nenáviděného režimu přejet vlakem na placičku.

Teprve později nás použil profesor politické ekonomie socialismu, že vlastně stahujeme oběživo z oběhu, oslabujeme inflaci a tím měnu posilujeme. K účinnému odboji je nezbytné kvalitní ekonomické vzdělání. 


Prosecký: souhlasím...dnešní čeština nestojí ani za zlámaný hroš.

Prosecký
20. 01. 2014
Dát tip

Škoda, že už se neužívají kladné varianty českých výrazů:

když je nezbedný, tak opak je zbedný,

dělat neplechu je špatné, takže dělat plechu je dobré.

Už jenom na plzeńsku se udrželo "on je ale nezpůsoba" i "takový to byl způsoba".

Stejně tak mi z dob mého mládí chybí genitiv záporový: když jsme používali zápor, používali jsme vždy druhý pád: 

"On nemá dobrých mravů, ona má dobré mravy."

Za úplně zcestné považuji, že čeština zcela nahradila písmeno "g" písmenem "h".  Ve školce jsme říkali běgal, guvno nebo grazda. Sand teď, když se se Zemanem a co zase přikloníme k Rusku, vše se v dobré obrátí. 


Kočkodan
20. 01. 2014
Dát tip
Klempíri mají výhodu pri pití alkoholu – sami si udelají velmi kvalitní plechovou hubu.

Diana
20. 01. 2014
Dát tip
:-)*

LV
20. 01. 2014
Dát tip

nedělá do plechu, dělá dělá


Čudla
20. 01. 2014
Dát tip

/*


MKbaby
20. 01. 2014
Dát tip

Nejhorší ale je, když klempíruje...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru