Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PO NOCI VZEJDE SVĚTLO KALNÉ...

29. 11. 1998
1
0
6122
Autor
Saki

Po noci vzejde světlo kalné. Bublinou rána, všechno marné roztahuje se snivá záře; to ona sny nám z inventáře bezcitně krade ve svůj klín. Má úcta, lásko bez příčin, zoufalí dají ti své činy pocity něhy, pocit viny, úmysl krást a smysl dávat, umění bdít a usínávat, radosti své i uzoufání, horlivý dech a dotek dlaní, rozumu smrt a srdce sílu, své ruce přiložené k dílu; oponu strhnou myslí svojich; vítám Tě, paní podob dvojích já čekám s duší rozpřaženou, s dětmi svými, se svou ženou, tak jako pavouk bez kořisti. Vrhám se po všem, po závisti, po slovech krásy, po zármutku, po každém zlém a dobrém skutku, po úsměvu, po zamračení, po všem co bylo a dnes není; jak anděl bez křídel, ztrestán žitím plný svůj žaludek hladem sytím ve vírech svět má touha stáčí, hned je mi k smíchu, hned je k pláči; hledám svou radost, nevím však kde je. Zapadla již snad v bahno beznaděje ?
Poněkud slabší než tvá ostatní díla, ale jinak - všechna čest!

Pája
06. 12. 2001
Dát tip
*začátek....

Jarka
30. 11. 1998
Dát tip
V téhle básničce používáš docela zajímavé obraty, hlavně se mi líbí ten anděl bez křídel,...to jenom namátkou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru