Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Četba pro děti

04. 03. 2014
1
40
4037
Autor
Zordon

Určitě nejsem sám, kdo se snaží dětem číst knížky a věřím, že i ostatní uvítají trochu podnětnou diskusi

Nemáte někdo zajímavý tip na četbu pro malé děti? Už mi trochu dochází invence :)

 Jsou to předškoláci, takže verneovky, foglarovky a mayovky nás teprve čekají. Máte někdo nějaký nápad nebo vzpomínku na oblíbenou knížku z dětství?

Zatím jsme četli:

Rumcajs

Ferda Mravenec

Medvídek PÚ

Broučci

Malý princ

Letopisy Narnie

trilogii Už se nebojím tmy, Prázdniny v nebi a Já chci být dospělý

Pinocchio

Karlík a továrna na čokoládu (mimochodem toto je knížka, u které se spíše zasměje dospělý než dítě)

Marry Poppins (tuto knížku jsem nějak nepochopil)

čteme Hobita a v plánu mám ještě Dalekou cestu za domovem.

Předem díky za inspiraci.


40 názorů

Zordon
31. 12. 2014
Dát tip

@Silene, díky za nápad. Ten večerníček si snad i pamatuju.


Silene
30. 12. 2014
Dát tip

Tip na knížku, která tu ještě chybí:

A. de Quincey, Poslední drak (v překladu Jarmily Emmerové)

Byl podle ní i večerníček.

Nespornou výhodou je potom i absence rizika zhmotnění hlavního hrdiny v bytě. :)


Ostrich
15. 04. 2014
Dát tip

Ivan Vyskočil: Malý Alenáš


Zordon
20. 03. 2014
Dát tip

řádku, díky ta tipy (zvlášť za ty Bratry Lví srdce...sám jsem kdysi četl a to je knížka, která určitě stojí zato, jen jsem na ni nějak momentálně zapomněl...

Jsou o zatím kluci ale na holky taky dojde :)


řádek
19. 03. 2014
Dát tip

Astrid Lindgrenová: Bratři Lví srdce, Ronja, dcera loupežníka a i další knihy,které napsala vedle Dětí z Bullerbynu (např. Lota z rošťácké uličky)

Taky teď znovu vyšla Bella a Sebastian.

Jsou to kluci nebo holky?

 

Pro holky,až budou trochu starší, určitě od Petry Neomillnerové Amélie a tma, Amélie a barevný svět a třetí díl, který zatím nevyšel, ale vyjde. Fakt je to krásný. Dcerce jsem to četla už teď, ale klidně by to chvilku počkalo...

 

 


Toscana
06. 03. 2014
Dát tip
Ještě na jednu jsem si vzpomněla: Antonín Zhoř: Učedník kouzelníka Čáryfuka

Lakrov
06. 03. 2014
Dát tip

>...Dášenky se trochu bojím, aby se mi nezhmotnila v našem bytě...

Ještě lepší by byli Pejsek s Kočičkou :-)


Toscana
06. 03. 2014
Dát tip
Rozhodně Marie Kubátová "Pohádky pro rozcáplíky", a dále Astrid Lindgrenová: Děti z Bullerbynu Zdeněk Svěrák: Tatínku, ta se ti povedla Pavel Šrut: Kočičí král Lewis Carroll: Alenka v říši divů já jako dítě milovala ruské pohádky Krása nesmírná (mj. i pro nádherné ilustrace) - možná by to v nějakém antikvariátu k sehnání ještě bylo, ale dá se to i najít na netu: www.ulozto.cz/xAtyan3/krasa-nesmirna-pdf‎ a taky: Johann Wyss: Švýcarský Robinson Kurt Held: Červená Zorka Zdeněk Vogel: Kocour Mňouk dobrodruh Josef Kolář: Z deníku kocoura Modroočka Erich Kästner: Luisa a Lotka (ale to je pro holky, takže máš-li kluky jako posluchače, nic moc) Nikolaj Nosov: Neználkovy příhody (Sirupkin mě fascinoval už jménem) :)) Franta Župan: Pepánek nezdara

nejbáječnější dětská kniha pro duši i očíčko je trnkova zahrada! 


Zordon
05. 03. 2014
Dát tip

Díky všem za nápady. Udělám si seznam a  vyrazím do knihovny nebo na nákupy.

Jen té Dášenky se trochu bojím, aby se mi nezhmotnila v našem bytě :)


Zordon
05. 03. 2014
Dát tip

Díky všem za nápady. Udělám si seznam a  vyrazím do knihovny nebo na nákupy.

Jen té Dášenky se trochu bojím, aby se mi nezhmotnila v našem bytě :)


Zuzulinka
05. 03. 2014
Dát tip

Já jsem nedávno byla nadšená z knížky Tobiáš Lolness/ Život ve větvích + Elíšiny oči - koupila jsem ji dceři a je moc krásná...vydalo ji nakladatelství Baobab


Zuzulinka
05. 03. 2014
Dát tip

a ještě mě napadla jedna kránsá Děvčátko Momo a ukradený čas/Michael Ende - v mnohém podobná Malému princi... čtu si v ní dodnes, ačkoli mě rodiče nikdy nepředčítali, jakmile jsem to uměla sama, měla jsem v knihovně nos pořád:)


Zuzulinka
05. 03. 2014
Dát tip

Já jsem nedávno byla nadšená z knížky Tobiáš Lolness/ Život ve větvích + Elíšiny oči - koupila jsem ji dceři a je moc krásná...vydalo ji nakladatelství Baobab


Lakrov
05. 03. 2014
Dát tip

Pro zzlatý: Díky za odkaz. Podívám se.


Admin A
04. 03. 2014
Dát tip
Jan Vladislav - Deset večerů s pohádkou. A jestli mají rády orientální pohádky (já měl), doporučuji knihu O kouzelném ptáku Zymyrikovi (y/i si nejsem jistý) :)


zzlatý
04. 03. 2014
Dát tip

aleš-novák Děkuji za důvěru, něco mám pro trochu větší děti, poslouchají a rozumnějí i ti nejmenší školáci, - "Prapověsti naše s trochou vtipné kaše". Na další knížku si děti musejí do září počkat. 

reka: Mám něco i nejmenší - bohužel vyprodáno, ale několik výtisků ještě mám "zašitých" pro sebe - "Slovní hrátky se zvířátky""Zašil" jsem si pro sebe i pár výtisků "Pěkně podle abecedy", tento titul je také vyprodaný.více na mém webu, kde můžete na knížky (a někdy i do nich) mrknout


Alissa
04. 03. 2014
Dát tip

Ještě mám ráda Arthura Ransoma, ale ten je taky pro starší...


Alissa
04. 03. 2014
Dát tip

Co Paní Láryfáry od Betty MacDonald? Jo, a Foglara nám doma četli už jako předškolákům :-)


kupodivu největší poptávka po opakovaném čtení byla od dětí u pohádek Bratří Grimmů, přestože jsou většinou docela brutální...ale to je koneckonců Červená karkulka taky...:o)

Marcela.K.
04. 03. 2014
Dát tip

Eduard Petiška - Martínkova čítanka, Birlibán, Pohádkový dědeček, pohádková babička, Alenka malířka... je toho moc, všechny O krtečkovi.

Pohádky od Zuzany Novákové (Džbánek pohádek)

Krása nesmírná - ruské pohádky s ilustracemi, na které se nezapomíná :-)

Uspávanky od Jana Skácela (ty jsem musela číst dokolečka před spaním)

Neználek (všechny díly)

Zhoř Antonín - Dorotka a mořští loupežníci

 


no a pokud jde o rozhled na východ, tak ještě Čuk a Gek, případně Timur a jeho parta...jako odstrašující příklady, samozřejmě.

Anděl
04. 03. 2014
Dát tip

Pro předškoláky  (i školáky) ještě Děti z Bullerbynu....


Anděl
04. 03. 2014
Dát tip

Z deníku kocoura Modroočka, j. Kolář, obrázky Zmatlíková

Dášenka, Čapek

Pro dnešní děti buou velmi oblíbené,tato dvě zvířátka má kdekdo v jejich okolí - pokud je nemáte přímo doma?


Kočkodan
04. 03. 2014
Dát tip
Máte velkou smulu - pro deti jsem zatím nic nenapsal... :-)

Miroslawek
04. 03. 2014
Dát tip

Jo a zapomněl bych na Šrutovy Lichožrouty (1-3).


Miroslawek
04. 03. 2014
Dát tip

Devatero pohádek bratří Čapků

Drdovy České pohádky

Karafiátovi Broučci

Různé Ladovy pohádky (Kocour Mikeš, Bubáci a hastrmani, O chytré kmotře lišce, atd.)

A V. Čtvrtek nenapsal jenom Rumcajse, např. O hajném Robátkovi a jelenu Větrníkovi, Cesty formana Šejtročka, Jak ševci zvedli vojnu pro červenou sukni... Maková panenka a motýl Emanuel, Vodník Česílko, Víla Amálka, Vodník Čepeček, apod. to nejsou jenom večerníčky ale i knížky ;)

Britské Pohádky o mašinkách (Mašinka Tomáš) mi sice k srdci nepřirostly, ale děti, resp. kluci je milují.


reka
04. 03. 2014
Dát tip

Mému synovi je půldruhého roku, takže nás takovéhle knihy teprve čekají (a už se nemůžu dočkat, až to přijde, on už teď knížky miluje, ale hlavně protože si v nich můžem prohlížet medvědy a tak).

 

Zkusil bych další knihy od Dahla - Matyldu, Čarodějnice atd.

 

Knihy od Miloše Nesvadby (Bubetka a Smítko, Malířské pohádky - já jsem měl soubor Dětem a měl jsem ho hodně rád). Potom jsem celkem dobré věci slyšel o Radku Malém. Píše poezii pro dospělé, ale prý píše i dobrou poezii pro děti. A Pavla Brycze, od něho se mi líbily věci pro dospělé, a ten prý teď píše knihy skoro výhradně pro děti, takže bych se podíval i na něj.


Janina6
04. 03. 2014
Dát tip

Mně naši četli Kiplingovy "Knihy džunglí", když jsem byla nemocná... pamatuju si, jak jsem se kvůli tomu těšila dokonce i na studené zábaly :-)


a Emanuel Frynta, nejlépe v podání Petra Skoumala...Kdyby prase mělo křídla a další cd...

Lakrov
04. 03. 2014
Dát tip

Četli jsme občas dětem (nutno poznamenat, že před 20 a více lety :-) ) příběhy ze starších pohádkových knih vydávaných  v rozmezí 30.- 50. let 20. století, tj. dětské knihy po našich rodičích. Nebyl to žádný počin směřující ke zpřístupnění "pravé" literatury nejmladší generaci. Šlo o to udržet je v posteli, třeba když byli nemocní a k tomu se tyhle "ukecané" staré pohádky docela osvědčily. Nebyly to ty známé (možná po několik generací zprofanované) sbírky pohádek od K.J. Erbena nebo B. Němcové. Byly to zřejmě spíš výmysly autorů, snažících se pobavit (nebo ovlivnit?) děti v uvedené době. Nevzpomenu si teď na jména autorů ani na názvy knih; S jistotou si ale vzpomínám na několi žertovných říkanek z těch dvou nebo ťří knížek a předpokládám, že že naše děti (dnes už ne-děti) by si na ně vzpomněly(i) taky.

P.S. A s tím Hrubínem vyjadřuji souhlas s alešem_novák(em). Na zzlatého se podívám.


http://www.zdenekzelezny.cz/ jsem zapomněl přidat...

určitě něco od písmáka zzlatého , vlastním jménem Zdeňka Železného. A samozřejmě Dvakrát sedm pohádek Františka Hrubína, to nezestárne :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru