Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ukrajinské úvahy

16. 04. 2014
8
8
857
Autor
aleš-novák

není snadné se orientovat v informacích o situaci na Krymu. Některé titulky jsou opsané z našich novin, některé z rádia Jerevan.

-Kyjev zasahuje proti vzbouřencům. Turčynov: Ruská propaganda lže

(takže podle ruské propagandy Kyjev ve skutečnosti nijak nezasahuje? ...)

 

-Situaci vyřešíme mírovou cestou. Případně Vladimírovou.

 

-Suchý a Šlitr měli pravdu: stejně jako ve filmu Kdyby tisíc Klarinetů se nějakou záhadou z dělníků a rolníků po příjezdu na východ Ukrajiny stává ozbrojená domobrana...

 

-Po složitém vyjednávání vrátí Rusko Ukrajině kromě krymských zbraní a vojenských vozidel i střelivo. Krátkými dávkami.

 

-Více než 55 000 Rusů se podepsalo pod petici požadující, aby Spojené státy každého signatáře zařadily na "černý seznam", odepřely mu víza a zmrazily bankovní konto. Když sankce, tak pro všechny...


8 názorů

snake_01
18. 04. 2014
Dát tip

Doporučuju článek: Demokracie mění barvu: v módě je hnědá (Literární noviny, duben 2014).


Toscana
18. 04. 2014
Dát tip
No, vždycky je dobré ptát se cui bono - znamenající v čí prospěch? nebo komu ku prospěchu? A podle toho, jak to dnes vypadá v ukrajinském parlamentu při hlasování, je to poměrně evidentní, kdo a k čemu ten převrat potřeboval: https://www.youtube.com/watch?v=1TnvbFt4BoI - jestli má takhle vypadat demokracie v ukrajinském podání, tak díky, a nedivím se, že se právě něčeho takového na Krymu obávali, a proto referendum tam dopadlo tak, jak dopadlo. Ať se to třeba nelíbí našim oficiálním médiím a nebo EU (potažmo USA), protože to je proti jejich zájmům - a i zde zase platí ono výše uvedené cui bono? Proč by se tak exponovala EU nebo USA, kdyby nevětřili, že jim z toho něco může kápnout? Z bohulibého samaritánství to nebude.

a události v Kyjevě nelze nazvat jinak než ozbrojený puč.

MKbaby
16. 04. 2014
Dát tip

Já mám v situaci také dostatečně jasno, stejně jako moji předpsavci. Ruský postup je naprosto nepřijatelný. Ať se dělo cokoliv, proč na Krymu operovaly neoznačení perfektně vyzbrojení vojáci a Moskva tvrdila, že s nimi nemá nic společného? Ať si říká kdo chce, co chce, ruský postup nelze označit jinak než jako agresi... O to horší díky tomu, jak byla provedena a jak o ní Rusko po celou dobu lhalo...


LV
16. 04. 2014
Dát tip

Mírovou, prípadne Vladimírovou, já ako Miroslav Len Onovíc súhlasím :)


takže kladným hrdinou je ten, kdo se prostřílel k moci? No, nevím...čas ukáže.

Diana
16. 04. 2014
Dát tip
Souhlas s Proseckým. Mne dost ovlivňují historické skutečnosti. Změny - a zejména změny z agresora na andílka ukřivděného - se většinou nekonají.

Prosecký
16. 04. 2014
Dát tip

Podle mě je velice snadné se v situaci na Ukrajině orientovat. Bohužel je to i velice smutné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru