Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vlaková romance

10. 06. 2014
15
17
1035
Autor
Markel

bejvávalo

   Procházela se po břehu řeky a byla si vědoma toho, že jí to v bleděmodrých bikinách sluší. Projíždějící vlak protrhl žár sobotního odpoledne táhlým hvízdáním, ačkoliv do stanice chybělo ještě pár kilometrů. Dívka otočila hlavu, aby ještě na chvíli spatřila pana strojvedoucího v uniformě a jeho pomocníka v tmavomodré pracovní košili.

   Oba se vykláněli z okna umouněné černé lokomotivy a cosi nesrozumitelného volali. Posílali přes louku k řece vzdušné polibky a drželi se za srdce. Dívka se zasmála a zamávala, její ruce se třepetaly jako ptačí křídla. Otec neviděl a neslyšel, splávek se rychle nořil pod vodní hladinu. Naviják jemně zavrčel a za chvíli se u břehu plácala nevelká ryba.

   Dívka ji podběrákem vylovila, položila na trávu a tam zbavila otevírající se hubičku nepříjemného háčku. Malého kapřika pak opatrně položila do vody a ten na nic nečekal, mrskl ocasem a zbylo po něm jen pár zčeřených vlnek. Otec se usmál a další kulička z vanilkového těsta přistála vysokým obloukem uprostřed řeky.

   Slunce malovalo na hladině stříbrné obrazy, ve kterých se hrbatě odrážela těla vrbiček a olší. Unavené paprsky se letmo dotýkaly rozpáleného náspu pod vlakovými kolejemi. Lokálka při cestě zpátky opět zahoukala, pan strojvedoucí a jeho pomocník opět mávali, tiskli v rukou svá srdce a odhazovali je do dálky směrem k dívce.

   Nad senem vonící loukou se podvečerem nesl její smích, když předváděla malé divadelní představení, při kterém také darovala své srdce. Muži se postrkovali, natahovali ruce a to její pomyslné srdce chytali a schovávali pod košili. Větřík hladil dívce zrůžovělé tváře a zatímco snila, otec konečně chytil pěkného kapra k nedělnímu obědu.


17 názorů

Markel
17. 07. 2014
Dát tip

vesuvanka: díky Jani, že ses zastavila, jsem ráda, že líbilo, krásné léto přeji :-))


vesuvanka
17. 07. 2014
Dát tip

krásně a poeticky napsaná vzpomínka, potěšila :-))) TIP


Markel
16. 06. 2014
Dát tip

guy: díky za návštěvu, tipnul jsi to dobře :-))


guy
15. 06. 2014
Dát tip
Hm, trať podél řeky - dovolím si tipnout trasu Rantířov - Dvorce - Kostelec :)

Markel
12. 06. 2014
Dát tip

Pečený medvěd:: díky , jsem ráda, že pohladilo, ráda hladím :-))

Evženie Brambůrkový: tvoje představivost mne moc těší a že jsem osvěžila, ještě víc, díky :-))


Dobře napsané, svěží a hlavně osvěžující. Umím si to představit a to se mi líbí.*


dadadik
11. 06. 2014
Dát tip

já jen obdivuju, že jsi schopná něco takhle dát...

v hlavě bych toho měla...ale nemá to podobu žádnou, literární teda...


Oldjerry
11. 06. 2014
Dát tip

Námět sám je takové peříčko, sotva k zahlédnutí. Nechat letět? Lapilas ho - a co dál? přimalovala pozadí, trochu jednoduché radosti a malého stínu materializmu. To je léto - radost i stín. Přes svou jednoduchost (anebo právě kvůli ní) se mi to líbí... *


Markel
11. 06. 2014
Dát tip

Lakrov: díky za vše, už opraveno :-))

Alegna: jsem ráda, že líbilo, díky :-))

Dadadik: jsem ráda, žes u mne byla :-))


dadadik
11. 06. 2014
Dát tip

:)


Alegna
11. 06. 2014
Dát tip

tak, už to tu říkali, milé a pěkně plynoucí***


Lakrov
11. 06. 2014
Dát tip

Roztomilé, letní, přirozeně plynoucí... Oprav jí překlep ...bleděmodrých bikinám..., aby jí to slušelo ještě víc.


Markel
11. 06. 2014
Dát tip

Děkuji za kukýnka, jsem ráda, že líbilo, tenkrát bylo taky takové vedro :-))


Sarrah
11. 06. 2014
Dát tip
milé čtení....*** a ta atmosféra....

Diana
11. 06. 2014
Dát tip
Ale to je krásná letní idylka! Potěšilo ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru