Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mezisklí

Výběr: Jinovata, Elizabeta, emizat
11. 06. 2014
25
34
2518
Autor
Markéta

Mezisklí

 

večery. nájemná laboratoř. modlitba vytahaného svetru

skoby, co visí tě za ruce

když mezi prázdnými vitrínami

věříme masem a krví

 

nesestoupíš z kříže, to kříž vystoupí z tebe

mezi zrakem a zrakem, kdy

vrůstáš do skleněných prstů, průhledných trubiček, zkumavek

proudíš ke mně jehlou ---

 

vzájemně vkládáme do úst nadějné střepy

 

***

 

řekni sklo. protihmatem

tím nejzbytečnějším lidským gestem

a já budu moci jít všemi směry


34 názorů

Elizabeta
28. 10. 2014
Dát tip

*


Markéta
17. 10. 2014
Dát tip

A dík:)

 


Markéta
17. 10. 2014
Dát tip

Martine, tohle je editace básně starší (viz "upřesnění kategorie) a navíc tak trochu na zakázku...  Není lehké editovat něco, aby to vyznělo podobně, jako cosi, co již necítíš a zároveň autenticky. Takže asi se ve svém postřehu zcela nemýlíš. 


Armand
15. 10. 2014
Dát tip

Nenapíšu chválu na báseň, ale jsem pokaždé zvědav na to, co napíšeš. Přirovnal bych to k čekání na jaro. Jsi plná a jen rozkvést, ale trháš plody příliš brzy.

Je v ní znát, ta plnost, je v té básni, někde za ní rezonuje. Ale není v těch slovech a obratech.

Budu se těšit na další.

 


Markéta
25. 06. 2014
Dát tip

Janina: díky za vysvětlení... se tu už tak moc nevyskytuji, takže to co udělá jeden automaticky mně ani nepřišlo na mysl.  Btw. Zuzulinka o této funkci nevěděla, z toho pramenilo vaše nedorozumnění.

Co se týče Buddhy, tam se nic nemění :)))


jolana.
23. 06. 2014
Dát tip

mnoho krásných náznaků, které se rozeznívají.. nakonec údiv (že i "říci sklo" je možné, že právě v "nejzbytečnějším" je jakási životadárnost..) je v tom velmi obratně obsažena skutečnost (tedy pro mě), slova na "svých místech", pulzují..


Antoncek
20. 06. 2014
Dát tip

Písmeno A - vypsanost

Písmeno B - vyhnout se kalkulaci

Písmeno C - mít CO říci

ATD. líbí se mi, že efekty šetříš a sebe až tak úplně ne. Jo, něco vydolovat a přitom nejsou vidět těžební stroje, to je kus umění. Kdybych chtěl být hnidopych, musím si znovu přečíst: "nesestoupíš z kříže, to kříž vystoupí z tebe" Jakože "nepřekrucuj to". T.


Zuzulinka
18. 06. 2014
Dát tip

Janino...srnadu si nedělám, ale opravdu o této funkci nějakého zobrazení něčeho nevím, ani mě nenapadla a nepamatovala jsem si, že jsem zde něco mazala... tak asi tak.... čili se omlouvám za mystifikaci

ano, nejspíše jsem pouze opravila chyby ... takže vůbec nevím o co tady komu jako jde a proč z toho děláte takovou vědu.... je krásný den, těšte se z něj....

kdyby jen tady nebylo zbytečných žabomyších válek a rýpalů a píchalů...bylo by tu hezčeji a mnozí, co stáli za to, by odsud už dávno neutekli (to jsem si jen tak povzdechla)


Janina6
18. 06. 2014
Dát tip

Nahoře nad komentáři je tlačítko "Zobrazit smazané". Po jeho stisknutí se ukážou i smazané komentáře (mají červenou barvu). Na tvým komentářem je ještě jeden (odeslaný asi o dvě minuty dříve), lišící se pouze tím, že jsou v něm překlepy. Nevím, jestli si ze mě děláš legraci, ale neumím si představit, jak by mohl někdo "tvým jménem" napsat nový, opravený komentář.

Jinak se omlouvám všem, myslela jsem to dobře, snažila jsem se jen vysvětlit Jolaně, že Markéta si nesmazala žádný pro ni "nepohodlný" komentář, že šlo o opravu. Ale už si tu začínám připadat jako blázen.


Zuzulinka
18. 06. 2014
Dát tip

tak nevím o co tady kráčí...nic jsem nemazala...můj komentář je tady jako první dole... více jsem se k tomuto dílu nevracela, jen jsem si jej zařadila do soukromého archivu:)


Janina6
18. 06. 2014
Dát tip

Nejsi pro mě Zuzulinkou :-) Jen jsem se po Jolanině výtce ohledně mazání podívala, jaký komentář je tu smazaný, a byl to ten Zuzulinčin, s překlepem, takže jsem to pochopila tak, že ho smazala, aby ho mohla vložit znovu opravený. Ale možná jsem to vůbec nepochopila a ty jsi ho smazala sama... tohle smaž klidně taky, je mi líto, že jsem sem vůbec vlezla.

 


Markéta
18. 06. 2014
Dát tip

Jolana Markétu zaměňuje za technickou chybu, pro Janinu je Markéta Zuzulinkou, Sebastiana vidí v Markétě Majkla... Jo, Buddha měl pravdu. "Já" nemá vlastní podstatu :)


Janina6
17. 06. 2014
Dát tip

Jolana: řekla bych, že ten komentář si smazala Zuzulinka sama, protože v něm objevila překlep :-) To se mi stává často.


Sebastiana
14. 06. 2014
Dát tip

(MAJKL65)


Sebastiana
14. 06. 2014
Dát tip

Krásné, máš velmi podobnou tvorbu jako Majkl.


Markéta
13. 06. 2014
Dát tip

Jolana: asi chyba v matrixu, ne u mne...


Jolana
13. 06. 2014
Dát tip

mazes komentare ktore sa ti nepacia? ak ano tak je to vazne dost ubohe :)


Jolana
13. 06. 2014
Dát tip

mazes komentare ktore sa ti nepacia? ak ano tak je to vazne dost ubohe :)


Petr.II
12. 06. 2014
Dát tip

*


*


Danny
12. 06. 2014
Dát tip
perfektní *

Sarrah
12. 06. 2014
Dát tip
málem jsem se ani nenadechla :o)*** moc

Zbora
12. 06. 2014
Dát tip

t


rybkaH
11. 06. 2014
Dát tip

výborná.. čtu už po několikáté:)*


oran
11. 06. 2014
Dát tip

co to je?

 


Markéta
11. 06. 2014
Dát tip

Miroslawek: miluji tvé sarkastické komentáře.. zvláště v tomhle horkém, slepičím vývaru můj zažívací trakt ocení dobře vychlazenou bylinnou-hořkou ;) ..ale to už jsme spíš u M. D. Rettigové


e.eucrow
11. 06. 2014
Dát tip

dobra atmosfera. *


Miroslawek
11. 06. 2014
Dát tip

dobře má milá, že je to tak zlé, tu laboratoř nám nikdo nevezme... úplná Marie Curie-Sklodowská... ale nakonec jsem si tam našel i něco dalšího, jiného... ;)


a2a2a
11. 06. 2014
Dát tip

Milá Markétko,

o to působivější oč víc jsi vystavena nástrahám a neuhýbáš pohledem. Sebevědomé a nádherné.


Markel
11. 06. 2014
Dát tip

ten závěr nejvíc, krásná *


Zuzulinka
11. 06. 2014
Dát tip

je to nádherné Markéto... až mi to vyrazilo dech... ten závěr je přímo neskutečně otevřený, cítím za ním prostor, který každý z nás ...tolik... potřebuje*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru