Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jedné noci

25. 07. 2014
10
13
1240

Žena se potichu sunula po prkenné podlaze těsně u zábradlí. Byla temná noc. Měsíc trochu přizařoval skrze škvíru v mracích. A tu se ženě postavil do cesty stín. Poznala jej. Byl to manžel.

"Kam?" zeptal se přísně.

"Jen tak, nadýchat se vzduchu," odpověděla žena a snažila se, aby to znělo bezstarostně.
 
"A co to máš pod paží?" ukázal muž na krabici, kterou žena svírala.

"To je... chtěla jsem vysypat smetí," řekla žena nervózně.

"Tak smetí... Dej sem!" zavelel muž. Poslušně odevzdala krabici. Muž ji otevřel, podíval se na obsah a přísně pohlédl na ženu.
 
"Krtek! Bláznivá ženská, víš, co jsi chtěla udělat? Jak tě to mohlo napadnout? Taková nehoráznost!"

"Ale muži, já..."

"Mlč! Vím dobře, co jsi se chystala udělat! Chtěla jsi ho vysypat tam ven! Taková nehoráznost!"

"Ale muži, jeden krtek by nám přeci stačil..."

"Hloupá ženská, co s jedním krtkem, jeden krtek je málo, rozumíš, málo...!"

Žena se dala do pláče. Muž se trochu uklidnil, krabici však nepustil z rukou.

"Ty mu pořád nemůžeš zapomenout, jak ti zničil zahradu. A jak se ti Jedida vysmála do očí."

Žena v pláči přikývla. Tenkrát soupeřilo deset žen o nejkrásnější zahradu. Její zahrada neměla mezi ostatními sobě rovnou. A pak se objevil krtek a celé její dílo se zhroutilo. Její sousedka Jedida se jí škodolibě smála a ona se zalykala křivdou a bezmocí. Nenáviděla krtka. Proto se dnes plížila nocí jako had, aby jednou provždy zbavila svět toho odporného tvora. Ale její manžel dbal přesně příkazů, které obdržel.

"Nemůžeš ho vyhodit tam ven. Byla by to bezbožnost. Vše musí být v páru, rozumíš? V páru! A pojď se schovat, začíná pršet..."


13 názorů

Markel
13. 03. 2015
Dát tip

líbilo :-)), nikdy jsem neměla žádnou zahrádku, tudíž mi krtek vždy připadal jako milé zvířátko :-)) *


Agibail
17. 08. 2014
Dát tip

:-)

oceňuji nápad :-) *


Janina6
29. 07. 2014
Dát tip

:-)

Svěží.


Lakrov
28. 07. 2014
Dát tip

Když si to teď čtu podruhé, tak mi vše dochází už po přečtení slov (...po prkenné podlaze těsně u zábradlí...). To, že mi tahle "indicie" při prvním čtení unikla, bylo způsobeno spíš mou nepozorností, než tím, že by nebyla dostatečně zřetelná, ale teď, když tu souvislost znám, už to těžko posoudím a nezbývá než ocenit vtipnou pointu :-)

Tip + avízo pro Vigan


Marcela.K.
28. 07. 2014
Dát tip

Vigan, na to je potřebe vědět, abys chápala... Přitom Diana to rozklíčovala zřetelně  a hned.

Je to kouzelný text a vtipný...jako obvykle:-)

Lakrov, pro tebe by bylo lepší méně komentovat a víc přemýšlet.


Lakrov
28. 07. 2014
Dát tip

Pod vlivem zmínky o tom, že vše musí být v páru, tuším jakousi nezřetelnou souvislost s Noemovou Archou nebo snad se stvořením světa, ale žádné další indicie, které by tuhle domněnku potvrzovaly, nenacházím. Nepomáhá mi ani krátké pátrání po původu jména Jedida.

Takže mi asi něco uniklo nebo se prostě tenhle text vymyká mému vkusu. Předpokládám, že mi tedy zase někdo vynadá do diletantů :-)


co by dělala paní krtice???:-):-)T***


Kočkodan
25. 07. 2014
Dát tip
At má zena ruce chromé, trestej, Boze, budu vdecný, vyhazovat nevidomé, to je zverstvo neskutecný!

Diana
25. 07. 2014
Dát tip
To je super příběh! Skoro jako ten z Bible ;-))* (Ale mně by nevadilo, kdyby ho Noe nezachránil. Taky mi ničí zahradu...)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru