Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+12 neviditelných
Murila, žena třetího tisíciletí
datum / id29.07.2014 / 445993Vytisknout |
autorMovsar
kategorieMiniatury prozaické
zobrazeno1814x
počet tipů4
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Murila, žena třetího tisíciletí

Digitální dívka. Přisátá k displeji svého multifunkčního telefonního přístroje. Na jedné straně je Murila živá, klouzající tenkým prstem po displeji přístroje, na druhé straně je Murila odraz, kopie. Není jisté, zda jde o odraz živé Murily, nebo zda jde o prototyp Murily v ikoně bulvárního blogu.

Murila ve volném čase sdílí odkazy a lajkuje. Nehty si lakuje. Je jí fajn, když může být on-line.

Murila, žena třetího tisíciletí. Seznamte se. Nejlépe na seznamce.cz. Je majitelkou VIP účtu ve fotobance. Je velice fotogenická a své fotogeny nedá lacino. Chce opravdového muže. Miluje exotické dovolené, posezení v dobrých restauracích a dobrou společnost. Taky miluje fotografování, lyže, zumbu, lenošení, víno a tisíc a jeden dalších požitků. Ráda čte pohádky. Už od dětství. Ke sledování argentinských teletrapnovel se nehlásí. Je však jejich produktem.

Murila touží být manželkou z povolání. Mít muže peněženku, muže baviče, muže sportovce, muže závozníka, muže úspěchu, muže správce domácnosti a muže věčné lásky. To vše samozřejmě v jedné osobě. Tento multifunkční muž musí fungovat spolehlivě jako její multifunkční telefonní přístroj.

Pokud se Murile podaří ďábelský plán a svede svého Adama ke scestí, otevírá se před ní širé moře dolce far niente. I když, ještě trocha práce ji čeká:

Murila musí mít dům se zahradou v příměstské čtrvti. Neboť i ostatní ženy třetího tisíciletí jej mají a nemohou si ho vynachválit. Na zahradu lze umístit děti a připojit je na infuzi tabletu typu iPad. V takto získaných volných chvílích si lze telefonovat s ostatními ženami třetího tisíciletí a zabít čas.

Čas, který Murila nezabije telefonováním, návštěvami kadeřníka či nákupy musí Murile pomoci zabít manžel. Je tak sveden podruhé. A hned k vraždě. Neexistují pozdní příchody z práce, neexistují Murile nesrozumitelné záliby nebo snad dokonce relaxační sledování plamenů v útrobách na přání Murily nově zakoupeného krbu. Nic z toho. Manžel je od toho, aby se vrátil brzy z práce, nejlépe po druhé odpolední, kdy tzv. padne, a věnoval svůj život své ženě. Je totiž třeba plánovat nejbližší dovolenou, nákup vhodného nábytku nebo s Murilou požívat vybrané alkoholické nápoje, nejlépe v drahé restauraci, jak ostatně již kdysi dávno Murila avizovala ve svém seznamovacím inzerátu. Soukromý život je to, čeho musí Murila zbavit svou oběť nejprve.  

V čase odrůstání prvního dítěte, tedy čase, který zavání návratem do zaměstnání, Murilu popadne - dříve netušená - touha po dalším dítěti. Murila je opět svobodná. Čekají ji další čtyři roky prázdnin na účet nás pracujících.      

Murila, žena třetího tisíciletí.




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

25.09.2014 13:04:08dát kritice tipJosephina

StvN je v tomto trochu exaltovaný, možná lze tušit nějaký problém ;-)

25.09.2014 12:37:41dát kritice tipmalej_blazen

stvn: napodobne a argumentoval!

25.09.2014 12:33:26dát kritice tipStvN

Nic o mně nevíš. Mohl jsi argumentovat věcně.

24.09.2014 17:30:49dát kritice tipmalej_blazen

ano mas pravdu, ze to beru jako nadsazku a to dokonce i dle meho vcelku laskyplnou a srozumenou s pravym stavem veci...

vsak ja jsem take nike netvrdil, ze kdyz nebudes s ditetem rovna se to rovnou zlo nejvetsiho kalibru o tom si mluvil jedine ty, ale domnivam se, ze kdyz ty moznosti jsou tak je spravne byt s ditetem dostatek casu. Co je dostatek casu at si kazdej prebere sam....

To jestli jsem byl zralej ci nezralej je asi putna, anzto kdo je zralej na to a ono necht hodi kamenem...kazdopadne cekat na zralost je potesilost, ktera se dle meho nemusi zrovna dvakrat vyplatit...ale jinak spouste silnejch kecu rikam tomu, kdyz se o vychove ditete salodlouze moudre rozmlouva aniz bych vedel co to vlastne dite mit znamena a nedej boze, pokud tento az vedecky pohled prenasim na samotne dite a jeho vychovu....nicmene tesim se az si o danem tematu budeme moc oba dva pohovorit na zaklade praxe ne pouze teorie.

24.09.2014 17:02:40dát kritice tipStvN
malej_blazen

Na uvod pripomenu, na co jsem reagoval:

"starat se o malýho zloboucha je horší než být v epicentru čečenský války"

Tohle tvrzeni jsem komentoval a k tomuhle tvrzeni odkazuji i nyni.

Jiste, ze muzes byt unaveny a nasrany, ale neni to chyba toho ditete, a nemuzes predpokladat, ze to tak maji vsichni. Respektive ne vsichni na to budou nadavat. Ne kazdy nazve svoje dite zloduchem a cas s nim straveny epicentrem cecenske valky. Ja vim, ze budes namitat, ze to byla nadsazka. Ja myslim, ze nebyla tak docela, soude dle formulace zbytku prispevku.

Nevim, cemu rikas navrat do prace, ale prijde mi, ze to vidis moc cerne. Nakonec, co si budeme povidat, podivej se kolem sebe. Vyber deset tvych vrstevniku, kteri vyrustali za obdobnych podminek a vyrostli z nich lide sdilejici stejne hodnoty, se stejnym smyslem pro pracovni nasazeni, se stejnymi nebo obdobnymi schopnostmi empatie, lasky a tak dale?
Muj osobni pohled je takovy, ze vcasny navrat do prace je spise prinosny. Jak pro dite, tak pro rodice. Ale to je na jinou diskusi.

Nevim, cemu rikas "spoustu silnejch kecu", kazdopadne to odrazi tvoji nezralost a pravdepodobne nebylo vhodne si v takove chvili dite porizovat. Nicmene chci dodat, ze to ani v nejmensim neznamena, ze to dite vychovas spatne.
24.09.2014 16:49:02dát kritice tipZdenda
Jo, to je takhle obecně pravda.

Ale zase nemůžeš z toho, ze se dítě nějak chová, vyvozovat, ze se chová stejne i rodič. To by byla pausalizace, kterou jsem měl na mysli.
24.09.2014 16:43:54dát kritice tipStvN

Zdendo, neni to ale to same. Jedno je vlastnost druhu, rekneme, coz je zkratka dane (deti nemaji plne vyvinute organy, neumi mluvit, kdyz se narodi, uci se napodobovanim, jsou lehce ovlivnitelne atd.). Neni to pausalizace stejneho typu, jako rict, ze vsechny deti jsou chytre/hloupe, tiche/hlucne atd.

24.09.2014 14:40:52dát kritice tipLakrov
redaktor prózy

Pro malej_blazen: V mnoha bodech (především ...brzky navrat do prace nad potreby ditete... máš pravdu, jen ji, jak se zdá, píšeš z nějaké mizerné klávesnice, takže tvůj komentář je obtížněji čitelný. Děkuji za avízo.

24.09.2014 13:37:47dát kritice tipmalej_blazen

stvn: a tak me neprislo, ze by nekdo nadaval, nebo si stezoval. Spis bych rekl, ze josephina zcela realisticky pojmenovala tak jak to je. Dite je to nejlepsi na svete co muzes mit a mas ho nadevse rad (pokud si normalni), ale to neznamena, ze z te pece, kterou mu venujes nemuzes bejt nekdy unavenej a nasranej. Ja si treba svy konicky drzim a k tomu se nalezite Vojtovi venuju, ale porad se domnivam, ze pokud nekdo stavi brzky navrat do prace nad potreby ditete (a potreby pulrocniho ditete jsou nekde uplne jinde nez treba trileteho - coz snad jiste uznas) tak to dle meho sobecke je, protoze to dite tu peci potrebuje (a v ten moment se ja ptam proc si ti lide to dite porizuji, kdyz je jim prednejsi kariera?) a stejne mu ji musis nejak nahradit, bud otec, nebo babicky atd. Ale to je jiste jak sam uznas uz a jenom nahrada a ne matka - staci nahlednout do jakekoli vyvojove psychologie. Ale kazdemu co jeho jest! A jen tak naokraj u pulrocniho ditete se rozhodne nemuzes ohanet vetou, ze odrazi chovani svych rodicu - to totiz neodrazi jeste skoro nic. Nicmene je myslim dulezite podotknout, ze mas samozrejme pravdu se sobectvim - to urcite, ale na veci to zhola nic nemeni.

Kazdopadne jsem pred tim nez se nam narodilo s partnerkou dite mel taky spousty silnejch kecu, ktery naprosto neodrazej realitu.

24.09.2014 12:54:21dát kritice tipZdenda
Jo, diskuse je tu hezká. StvN se sympaticky brání generalizaci všech děti coby spratku, aby pak hned sam řekl, ze všechny děti dělají přesně to, co vidí u rodičů - což je taky pausalizace jak prase.

Dílko se mi docela líbí. Tip.
24.09.2014 12:08:34dát kritice tipStvN

Ano, blbe to chapes. A uprimne receno nerozumim tomu, proc si nekdo dela deti, kdyz na to pak nadava, dela se chudakem, jak ho ty deti omezuji a tak dale. Neni na tom nic sobeckeho. Dite je jedna velka radost, ale to neznamena, ze se k nemu clovek uvaze a nebude v zivote uz nic delat. Osobne mam pochopeni pro oba stavy, nekomu vyhovuje byt s ditetem a nekomu vyhovuje vratit se brzy do prace. Obe varianty maji sve pozitiva i negativa, ale ta negativa nejsou toho razu, ze by automaticky znamenala, ze bude rodina spatne fungovat, ze dite nebude mit lasku a dobry zivot. To je blbost, protoze to je hlavne o lidech. Proto je mi protivne, kdyz nekdo stavi svuj zpusob zivota nad ostatni a mysli si, ze kdyz je jeho dite spratek, ze takove jsou vsechny deti. Tak to zkratka neni. Muj kamarad to vystihl velmi dobre. Rika, ze dite proste jenom opakuje to, co vidi u svych rodicu. A to do slova a do pismene. Pokud tohle rodic nevidi, tak mi mozna muzes vysvetlit, kdo je tady sobec. Skutecnost, ze s nekym travis cas neznamena, ze nejsi sobec. Snad neni treba vysvetlovat definici sobectvi.

23.09.2014 14:49:13dát kritice tipmalej_blazen

Precetl jsem az pozde, pocetl jsem si, popravde me ta pointa me spise zklamala, nez nadchla, nicmene misty mi dalo vzpomenout na jisteho adonise....

nicmene diskuze me hodne pobavila....nechci se v ni rejpat, ale spise bych dal za pravdu josephine, jsa v te vychove ditete (a to prozatim jednoho a rocniho) zainteresovan a rozhodne bych nerekl, ze by to bylo bez lasky, ale spise srozumen stim tak jak to je 

a navic, rekl bych, ze sikovna zenska, ktera jde po sesti mesicich zpet do prace neni ani tak sikovna jako sobecka vuci tem milovanym svym detem, ale mozna jsem tuto cast jenom blbe pochapal...

10.08.2014 10:38:54dát kritice tipJosephina

být na mateřské znamená hodně pilné práce - fyzické u duševní, jen to i hodně radosti, ale nejsou to žádné prázdniny ...

08.08.2014 19:09:57dát kritice tipStvN

Neni to tak, jak rikam?

08.08.2014 17:40:15dát kritice tipJosephina

tak dobrá, Mirku.

08.08.2014 13:05:52dát kritice tipStvN

Mluvíš o nich dost hrozně. Jako by to byla nějaká přítěž. Peklo. Já žiju na planetě, kde lidé na své děti pohlíží jako na radost, jako na vrchol a smysl svého života. Žiju na planetě, kde se dva lidé, kteří se milují, rozhodnou, že budou mít děti a jsou za to rádi a každý den si s těmi dětmi užívají jak nejlépe to jde. A nikdo z nich si nestěžuje na to, že to dá práci, neříkají, že to je peklo a tak podobně. S tím jsem se nesetkal. A upřímně jsem za to rád.

08.08.2014 12:41:09dát kritice tipJosephina

jak o nich mluvím? opravdu ti nerozumím, ale zdá se mi, že žiješ na nějaké idealistické hypotetické planetě

08.08.2014 12:12:40dát kritice tipStvN

Nechápu, jak někdo může o vlastních dětech mluvit tak, jak o nich mluvíš ty.

08.08.2014 12:10:06dát kritice tipJosephina

Výchova dětí se proměňuje s jejich věkem, a každý rodič si projde peklem - hlavně v době dospívání dětí nebo ještě hůr v dospívání postižených a jinak nemocných dětí. Tak ti v tom přeju hodně zdaru! A hlavně zdraví všech.

08.08.2014 11:36:35dát kritice tipStvN

Jesphino, nepopírám, že to je dřina. Ale tvůj příměr k epicentru čečenské války je hodně mimo. Za prvé o mně nic nevíš, tak mě nesuď. Za druhé znám spoustu rodin, kde to funguje naprosto perfektně včetně toho šikovného chlapa. Ženská katastrofa je ženská, která si to neumí zařídit a myslí si, že to tím pádem zařídit nejde. Je to ženská popsaná v tomhle příspěvku od Movsara. Ženská zahleděná sama do sebe, která svoje vlastní problémy staví nad problémy ostatních a ženská, která si myslí, že když její děti zlobí nějakým způsobem, že takové jsou všechny děti. Ženská, která si myslí, že když si vzala kreténa, že jsou všichni chlapi kreténi. Tak to prostě není. Ne všude a ne vždy. Chápu, že v určitém prostředí to tak fungovat může a ty od této zkušenosti odvozuješ svoje názory. Ale není to tak všude.

08.08.2014 11:20:26dát kritice tipJosephina

StvN, očividně jsi ještě žádné dítě nevychovával, od plínek, je to dřina, fyzická i psychická, a šikovnej chlap? to ty jsi optimista a idealistickej snílek - jdi do toho, do praxe, tady se to kecá ... a jak míníš tu ženskou katastrofu?

08.08.2014 11:07:18dát kritice tipStvN

Možná by se to dalo pojmout jako kolektivní dílo.

08.08.2014 10:32:56dát kritice tipMovsar

je to jen skica, určitě by si tento institut manželství z povolání zasloužil pečlivější a hlubší analýzu. souhlasím. jenže na to jsem nesebral vůli a čas. rád bych to tady dal k dobru, aby si každý mohl do murily literárně kopnout. :-)

07.08.2014 17:12:27dát kritice tipStvN

Zhruba tam, kde che být manželkou z povolání.

07.08.2014 16:24:15dát kritice tipMovsar

a kdy později jsi čekal trochu víc? aˇtmám o čem přemýšlet. díky za čtení

06.08.2014 15:54:35dát kritice tipStvN

Zaujalo mě to. Později jsem čekal trochu víc, ale i tak dobré.

Josephina. Výchova dětí se řídí stejnými principy jako každá jiná činnost. Kdo to umí, nemá s tím problém. Šikovná ženská může začít normálně pracovat ne déle než za 6 měsíců. Aby to nebylo pochopeno zcela zle, tak šikovná ženská je samozřejmě taková, která si zařídí šikovného chlapa, aby na to nebyla sama. Ale to, o čem píšeš ty, svědčí spíš o ženské katastrofě. Nic ve zlém. Ale je to tak, jak říkám.

01.08.2014 21:58:27dát kritice tipJosephina

Movsare, ty asi netušíš, že starat se o malýho zloboucha je horší než být v epicentru čečenský války! Probuď se a sestup na zem. Pracovat se už stejně ve třetím tisíciletí nebude, ani tví praaaaavnuci, všichni budou chodit nakupovat a hlasovým ovladačem přikazovat, co mají robůtci doma pokutit. Prací - a těžkou prací - zůstane výchova dětí - aby se navzájem nepozabíjely! To se snad rodina raději sebere a letadýlkem na sluneční energii odlítne někam k moři se vykoupat a nazobat něco mořských řas a broučků v karamelu v místním sea-bufáči. (Jsem optimista ...)

30.07.2014 10:14:47dát kritice tipLakrov
redaktor prózy

Druhý, mírně se rýmující odstavec by mohl klidně být sepsán v pod sebou nakrájených řádcích. Srovnání pohledu na okolní svět (představu budoucnosti) s multifukčním telefonem se mi líbí. Připoměnlo mi to někdejší TV reklamy na panenku Barbie.

Celkem dobrý, sarkastický a trochu až k absurdnu dovedený kritický pohled na současný společensý trend :-)

29.07.2014 21:18:11dát kritice tipKočkodan
V predstavách provdal jsem tuhle Murilu
za jednoho Rusa, je z ní pryc,
vsak casem vse deptá chudáka Curilu,
o rozvod zádá Plenkovic.


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.