Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Správa o slovenských Písmakoch

05. 03. 2002
5
0
2391
Autor
Naso

už nejkaý ten piatok tu funguje Klub slovenských Písmakov a ľudia, ktorí s týmto klubom síce nemajú nič spoločné, ale veselo píšu a tvoria ďalej. A tak, raz z mne bližšie neznámeho momentálneho popudu na mna sadol vírus štatistického zisťovania a ja som mu bezmocne podľahol...

Ku dňu 27.02.2002 bola na Písmaku zaregistrovanych 112 slovenských autorov (o ktorých viem), pričom nasledovných 5 nickov nejak zo systému zmizlo: Peto, Po3_Rai3n, TEUD-TWEUT, tulak a Zlatovlások. Aspon v abecednom zozname podľa autorov nie sú. Hneď na začiatok musím povedať, že k niektorým štatistickým zisťovaniam som sa dostal po tom, čo som načrtol (opäť) možnosť stretnutia a spoznania sa. Viacerí z vás zareagovali a padli aj otázky, odkiaľ nás je najviac - z ktorého mesta, kraja a tak. A tak som si vyhrnul rukávy, zobral pero a pozrite sa, čo z toho nakoniec vyšlo:

 

P O H L A V I E

 

Neuveritelné, ale zda sa, že viac fandia poézii chalani ako baby. Zo 112 autorov podľa pohlavia je 70 rodu pánskeho (62,5 %) a 40 dám (37,5 %).

 

V E K

 

Zo 73 identifikovaných autorov podľa veku som lahko vyrátal vekový priemer slovenských Písmakov - 22,5 roka. Sme mladí!!! :-) Najmladší sú dvaja 14-roční autori a vekovo najpokročilejších (ale duševne stále mladých) máme vo veku 42 rokov. Dominuje kategória od 20 do 30 rokov, avšak pekne po poriadku:

* pod 20 rokov - 23 autorov (31,5 %)

* od 20 do 30 rokov - 41 autorov (56,16 %)

* od 30 do 40 rokov - 7 autorov (9,58 %)

* nad 40 rokov - 2 autori (2,7 %)

 

B Y D L I S K O

 

Táto kategória mi dala najviac práce. Po preštudovaní 95 položiek, kde figuruje domicil autora, môžem skonštatovať, že jednoznačne dominuje Bratislava a okolie.

 

* Bratislava - 37 autorov (38,9 %)

* ČR a zahraničie (Veľká Británia, Kanada, Rumusko, Juhoslávia) - 9 autorov (9,4 %)

* Nitra - 5 autorov (5,2 %)

* Košice - 5 autorov (5,2 %)

* Poprad - 3 autori (3,15 %)

* Prešov, Levice, Žilina, Piešťany, Trnava, Trenčín, Bánovce nad Bebravou - 2 autori (2,10 %)

* A po 1 autorovi (1,05 %) sú z nasledovných lokalít (podľa abecedy):

Banská Bystrica, Bardejov, Dubnica, Golianovo, Komárno, Lehnice, Liptovský Mikuláš, Michalovce, Poltár, Považská Bystrica, Prievidza, Ružomberok, Sabinov, Senec, Senica, Sereď, Slovenské Pravno, Stupava, Svidník, Zvolen, Žiar nad Hronom.

- Ak chcete podľa krajov, tak to bude:

Bratislava 36 autorov, Západné Slovensko 24 autorov, Stredné Slovensko 11 autorov a Východné Slovensko 14 autorov.

 

K L U B

 

V Klube slovenských Písmakov je registrovaných 80 autorov. Tak indikujú (neviem prečo) písmacke ukazovatele. Keď ich však všetkých pekne-krásne zrátam, vychádza mi iba číslo 62, z toho Naso je tam raz aj ako kritik, takže 61 ľudí v klube. Počet 80 členov nám dáva prvú priečku v rebríčku veľkosti klubov, sme si však vedomí reality a netúžime sa povyšovať, že?, takže sa nazvime skromným, ale aktívnym klubom.

Z tohto počtu 61 (už bez Naso_kritik) ešte môžeme odrátať 2 členov, ktorí píšu aj po slovensky, ale ináč takmer iba po česky, čo pravdaže nie je nič zlé, ibo to štatisticky upresňujem. Ďalej od tohto počtu môžeme odrátať jedného, ktorý v písmackom systéme už alebo ešte nefiguruje, takže 61 mínus 3 je 58 a to činí 51,78 % z celkového počtu slovensky píšucich autorov prihlásených na Písmak.

 

Uffff, bolo mi to treba?

 

THAT´S ALL FOLKS!

 

Naso

 

P.S. Ináč roboty mávam noaaj dosť... :-)


Naso
06. 03. 2002
Dát tip
Sýkorka: nuž, musíš vplývať intenzívnejšia na nick menom Peto, aby sa sem vrátil. Ak ho tak dobre poznáš, určite jedna dobrá báseň nie je náhoda. A ešte tušít máš (mala si) kontakt na Vánok. Tiež škoda, že častejšie sem nechodí... ALL: to stretko - minulý piatok som mal akciu vo V-klube, na Námestí SNP v Bratislave. Stoličky pre asi 40 ľudí, malé pódium, musím ešte zistiť možmnosť ozvučenia a cenové relácie. Otovrené ale majú iba do 19.00 hodín.

Bacil
06. 03. 2002
Dát tip
Ďakujem za jednu maličkosť: "ČR a zahraničie" a nie "zahraničie vrátane ČR". Toto ma vzalo za srdce... lebo aj ja sa stále bránim chápať Slovensko ako zahraničie. A som šťastný, že v mojich praktikách z mikrobiológie je čoraz viacej Slovákov, v jednej skupine dokonca viac ako polovica. V mojom srdci ste stále s nami, pospolu, svoji, ale neoddelení.

Naso
06. 03. 2002
Dát tip
Bacil: milé! A opäť, maximálny počet bodov za dobrú slovenčinu!!! :)

Mahoney
05. 03. 2002
Dát tip
žjóva! :) mimochodem - upřesnil bych tvrzení "zda sa, že viac fandia poézii chalani ako baby" na internetovou poezii :) ..přeci jen, emancipace-neemancipace, "chalani" mají k technice blíž a pozná se to i tady :)

papouch
05. 03. 2002
Dát tip
fííha, to muselo dát roboty, moje úcta :) A ňáké to setkání na Slovensku s mezinárodní účastí... bude? :-)

Naso
05. 03. 2002
Dát tip
papouch: snáď to raz vyjde... skúmame dátum a miesto... Mahoney: máš pravdu. ALL: Ď. za ocenenie! :-) - a len tak na okraj k rýchlemu vývoju na Písmaku. Kým som dokončil tento malý štatistický prieskum (už trochu nepresný, keďže za tých pár dní sa zmenil počet diel, tipov a kritík) na Písmak pribuldi traja noví slovensky píšuci autori. Tanganiku som ešte stihol zachytiť (vďaka Pen), ale Machuľa a Petrik zostali do ďalšieho prieskumu. A určite aj ďalčí. Možno práve teraz, keď píšem tento odkaz sa na úžasný Písmák prihgalsuje ďalší úžasný autor...

Pepo
05. 03. 2002
Dát tip
Úžasná robota. Čo povedať? Iba obdivujem a konečne som viac v obraze.

dick
05. 03. 2002
Dát tip
no púrichadza jar tak co tak atak na Dunaji v Marci...hm? otvoria Umelku tak tam..alebo kdekolvek...sa hlasim ako prvy...

dick
05. 03. 2002
Dát tip
inac ked tak nad tym rozmyslam dalo by sa vybavit aj nejake ubytovanie do prdele zacal som rozmyslat zalezi pre kolkych a za kolko by boli schopni spat..hm hm hm...formulujem myslienky nechavam ich ulezat sa rozvrstvia vykrystalizuje riesenie vznikne ramec casopriestorovy a z toho sa vyvrbi riesenie.a realita ktora bude pravdepodobne uplne ina ako povodny napad.taku mam skusenost..xixi

Sýkorka
05. 03. 2002
Dát tip
Poznám identitku menom PETO, už dlhšie nepíše a mal tu iba jedno dielko. Možno ho odradili totálne negatívne kritiky. Paradoxom je, že práve s tým dielkom vyhral jednu súťaž. Škoda, že ho počiatočné kritiky odradili, lebo je "sakra dobrý" :o))). Oceňujem, fajn som si počítala :o)))). Dík Naso a už daj dokopy tú správu, nech sa stretneme. :o) dick: Rojíš sa von len s jarou? :o) S.

Naso
04. 03. 2002
Dát tip
toto nie je na tipovanie, iba tak pre zaujímavosť...

Bix
04. 03. 2002
Dát tip
Naso, si úžasný !! Nehynúci obdiv a véééľká vďaka...nielen za toto. ( Mám rada náš klub :o)) )

Bix
04. 03. 2002
Dát tip
Naso, tipujem aj za námahu, za prácu, ktorú si kto dal..a tak :o) A aj ako odporučenie.

ofčátko
04. 03. 2002
Dát tip
fííííha Naso ! bravurní :o))) !!! a zajímavé :o)))

Lyryk
04. 03. 2002
Dát tip
bezva!!! chlape... :-)))

tanganika
04. 03. 2002
Dát tip
fuuuj, ale muselo to dat prace!!!

sidi
04. 03. 2002
Dát tip
Jo ! :-) Dík.

Krel
04. 03. 2002
Dát tip
chm...

Krel
04. 03. 2002
Dát tip
a k tomu klubu: zrovna jsem přibral člena takže už nejste největší..chááá:-)))) to já jen tak...:-)))

dablik008
04. 03. 2002
Dát tip
tomu rikam pruzkum :o))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru