Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A dál nic - 2014

25. 10. 2014
1
7
429
Autor
zákeš

Inspirace, která mne zachytila po cestě z Prahy do Brna na dálnici D1. Už jsem si ji dlouho přemílal v hlavě a teprve teď jsem to hodil na papír.

Pěknou četbu přeje Zákeš

 

~~A dál nic - 2014
Swingline!
Na trase dálnice mezi Prahou a Brnem

V jedné linii září odlesky sytě karmínově rudých světel
V druhém pruhu se odráží reflexe zlatých – čili žlutých – potkávacích světel

Všude panuje zavedený řád
Ve dne v noci auta jezdí sem a tam
Spěchají předjíždějí se navzájem
Potom brzdí v kolonách
Ve šnečím tempu pokračují

Jazz line!
Os. auta kamióny dodávky
Křižují tuto hrbolatou highway

Číslo D1 vlastně znamená tankodrom
Pod tímto čísílkem se skrývá
Netušené bohatství zážitků

Jak správně řekla moje neteř:
„Dědo, proč pořád jedeme tím šnečím tempem?“

A děda na to:
„Tak ty auta přeletíme!
Víš, Miriam, to takhle bylo v jednom filmu….“

Já:
„Kterej se jmenoval Fantomas!“

Ať si kdo chce co chce říká
Naše dálnice D1 je malá ale naše

Dá se na ní krásně swingovat

Homeward bound
Feeling terribly homesick

Dál a dál a dál
Počasí na podzim se nám krátí

Slunce se už schovalo za mraky
Všichni kteří jsou unaveni
Si půjdou odpočinout
Aby nabrali sil do nového dne….

 


7 názorů

helgard
29. 10. 2014
Dát tip

Zdravím ještě jednou, ačkoliv se obvykle ke kritikám u inteligentních lidí nevracím, tak tady mohu s klidem malou poznámku ještě doplnit. Radost ze psaní čehokoliv musí začínat už pouhým uspokojením ze skutečnosti, že umíme řadit písmena do slov a slova do vět a těm větám dávat význam a tvořit z nich příběh a nebo přinejmenším myšlenku. 

Abych odpověděl šalamounsky na dotaz tangense a jeho poznámku o dlouhé cestě využiji právě tohoto dílka...Autor se zaměřil na dálnici a ta je na cestování vhodná - i na to dlouhé....takže milý Tangensi, bez problému a s klidem říkám.....ano - má to cenu. 


zákeš
26. 10. 2014
Dát tip

Hrušková: Ahoj díky za tip. Jaký je Tvůj názor na tuto báseň? Chtěl bych vědět, jaký postup k ní zaujímáš.  


helgard
26. 10. 2014
Dát tip

Nemám s oslovením jakýkoliv problém :-) já jsem petr nebo helgard jak jen je libo....přečetl jsem si tvůj komentář a napadla mne jen malá otázka...ty jasně cítíš, kdy jsi schopen napsat máchovu poezii a kdy prostě nemáš na poezii den, a co takhle zveřejňovat jen to co bude napsáno právě v ten den máchy? :-) ber to jako první radu zdarma na tykání. 

to co jsi zveřejnil nemá s poezií nic společného, ale protože úroveň místního osazenstva je povětšinou ducha chudého a fantazie přebujelé věřím, že si to najde čtenáře, který v tom uvidí neskutečné poeziální variace a bude tě za to vynášet do nebes....pravda je ale, že chytrost poezie spočívá v poezii ne ve fantazii. 


zákeš
26. 10. 2014
Dát tip

Ano, mě spíše než forma zajímá obsah výpovědi. Někdy prostě nejsem schopen text napsat veršovaně jako např. KH Mácha, apod. Myšlenky vytrysknou skoro automaticky. Jenže to není druh automatického psaní, které využíval třeba Jack Kerouac, ten se totiž vždycky pěkně opil a zdrogoval a pak přišla inspirace. Z druhé strany pohledu se mi třeba On The Road velmi líbilo.

Myslím si, vážený básníku a spisovateli, že bychom si mohli nakonec tykat. Bereš to anebo se Ti to ekluje?

 


helgard
26. 10. 2014
Dát tip

Určitě jste to chtěl zařadit do volných veršů ? :-)))))))))) omg


Hrušková
26. 10. 2014
Dát tip

:))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru