Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Na cestě ku slávě....

Výběr: emizat
31. 10. 2014
1
10
1097
Autor
helgard

abychom nebyli zbyteční....

Báseň : Na cestě ku slávě...
Básnická sbírka : Všechno je jinak...
Autor : petr kysela

Když...

nad skalou zapadá

ta koule zlatavá 

co žádá teď noc

to přeji si moc

tvá huba líná 

zas chce korbel vína

proto....

s jistotou sáhneš si za hranu límce

v rukách tvých poslední zlatavá mince

pak....

na klíně čís holku v rozkroku revoltu

tak chodí to holenku, když zrovna po venku

nemusíš na vartách chránit ten kraj 

a v krbu hoří a vůně dubu 

v dekolt se noříš, tak tady budu

tady si žijou a tady se maj

jenže....

ve jménu pokroku, průzkumem rozkroku 

účasten bojů snad ve všech válkách

s mladistvou nadějí skončíš to raději 

do sena  zahrabán  na hambálkách

protože...

do snů se vkrádává,  obrázky rád dává 

kdo chce ať nadává, nakonec padává 

ze žebřin z oblaků, zas zpátky do vlaku 

nad ránem nemáš nic a všude kolem hic

před sebou pár stanic, pilíře u hranic

o válce ví pranic, míří kams do pranic,

ale.....

vidíte ten panic, snaží se sebevíc

pomazlit  se svojí karabinkou

za pár dnů kdopak ví,  

zbytky daj do krabic 

zabalej do vlajky

a pošlou expresem za maminkou....

 © Helgard 2014

 

 

 

 


10 názorů

helgard
10. 11. 2014
Dát tip

Zdravím není to poezie pro děti o tom se nelze přít, také v tom nevidím žádný kýč, ani obsahově ani formou, samozřejmě že pro příznivce egilovin a takové té poezie bez rýmu je to nepřijatelné dílo nad rámec toho co zkousnou, ale v zásadě máte pravdu že rýmy jsou konstruované a pečlivě volené.....takže uznávám je to doplněné. 


helgard
03. 11. 2014
Dát tip

četl jste někdy něco od Seiferta? a pokud ano nemáte pocit že jste napsal možná tu nejhloupější větu na světě?  :-)  juliáne ty to vedeš...


helgard
01. 11. 2014
Dát tip

Josephino, samozřejmě že český jazyk by tam raději viděl to NE ...ale bohužel občas musí čeština ustoupit velikánům jako jsou ušlechtilé verše a obsah v nich....takže máte pravdu ale úmyslně je tam tento verš aby se zcela přesně jako vysoustružený rýmoval se zbytkem....já totiž naprosto miluji gramatické rýmy znějící foneticky tak, že tuto báseň můžete klidně zpívat a vymyslíte li si melodii bude sedět...ostatně tak se i básně skládají pokud Vám verš nezní při zpěvu je šptaně....mějte se krásně a děkuji za kritiku a návštěvu...


Josephina
01. 11. 2014
Dát tip

dovolila bych si jen malou poznámku k češtině dílka - o válce NEví pranic -  jinak mi tvé odvážné dílko vyrazilo dech!


helgard
01. 11. 2014
Dát tip

začátek jsem bohužel v tom spěchu na dálnici za volantem nedokázal udělat tak dynamický jako další část a zejména konec...začátek který se Vám líbí je nejslabší a příjde mi dětinský, jenže já nejsem natolik vyzrálý spisovatel a vždycky když mne napadne hlavní pointa spěchám se prokousat dějem k ní a tak občas zcela záměrně a úmyslně odbydu tu část co bylo potřeba konstručně vymyslet abych navodil děj ke kterému se chci dostat....Děkuji za kritiku vážím si jí.

Naopak co absolutně neberu je, že se do slušného literárního díla nehodí jakékoliv narážky..to je absurdní. V té básni není nic co by bylo apriory obscéní a nebo lascivní...ale každého názor.  Mějte pěkný den. 


eronidrian
01. 11. 2014
Dát tip
Líbil se mi začátek, než začaly nevhodné narážky nehodící se do slušného literárního díla. Začátek má kouzlo a myšlenku, narušené pouze nedostatečným rýmováním. Nebýt těchto nedostatků dílo by si zasloužilo tip.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru