Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DISKONOC PO 30 LETECH

06. 11. 2014
11
15
1484
Autor
Toscana

Dlouho jsem se tu nevyskytovala, ale přísahám, že se postupně těmi cca 125 avizy nakonec prokoušu. :))

DISKONOC PO 30 LETECH Má kamarádka opustila po létech vcelku klidného soužití svého partnera hned vzápětí, co ji pronásledoval bytem s nabitou kulovnicí v ruce, stižen náhlým pominutím smyslů. Od té doby ta osůbka na prahu čtyřicítky začala opět žít naplno. Oslovila ji filosofie, dle které má milovat svůj život i s průšvihy, jež přináší, a nedbat na to, co bude zítra či za týden. Se svými dvěma dcerami navštěvuje hojně přilehlou diskotéku a autem brázdí republiku jako Fittipaldi. Ženská je to obdivuhodná, každý nový den vnímá jako výzvu a plnými hrstmi konzumuje vše, co jí dělá radost, byť to usedlým občanům našeho malého hnízda sem tam trochu zvedá obočí. Není jí proti mysli loučit se v pravé poledne uprostřed náměstí se svou o deset let mladší momentální láskou polibkem, při kterém jí onen jinoch jazykem ohledává snad i štítnou žlázu. To děvče vpravdě kvete, doslova září, a tak jsem neodolala její nabídce do té diskotéky zavítat spolu s ní. Protože to tam údajně ožívá až po půlnoci, zanechala jsem svého netančícího muže v říši Morfeově a v půl druhé v noci za ní vyrazila s cílem zjistit, jak náš vidlákov žije. Diskotéka byla vskutku naplněna k prasknutí, ovšem z devadesátidevíti procent mládeží, z níž jednomu každému bych mohla být matkou. Parket narván, že by klubko nití nepropadlo, stroboskopy vrhaly oslepující blesky do mých poctivých 5ti dioptrií, hudba řvala jako z kloubů vymknutý motor raketoplánu a vzduch se vzduchem nazvat nedal ani v záchvatu přehnané shovívavosti. Byl to těžký oblak cigaretového a marjánkového kouře, který nehnutě visel nad barem a jehož koncentraci jsem vylepšila svými několika cigárky, vykouřenými „na stojáka“ u barpultu ke cole z čirého zoufalství. Sledovala jsem cvrkot a děsila se chvíle, kdy se s tímto davem rozhodne ztotožnit má tehdy 13tiletá dcera. O něco málo starší děvčata tam předváděla tanečky budící jednoznačný dojem chuti spíš sexuálně splynout s některým z mládenců než s rytmem hudby. Jejich oděv a oči života zkušených stařen by konec konců nenechaly o pravém důvodu této produkce na pochybách ani chlapce velmi váhavého. Mezi davem jsem zahlédla i jakéhosi mongolského mládence, jenž bloudil prostorem s ruksáčkem na zádech, pivem v ruce a pohledem upřeným tupě do dáli - snad hledal ztracenou jurtu. Po hodince pobytu na vyhlášené diskotéce jsem z postávání u baru začala mít nohy jako konve, v hlavě jakousi dutinu neschopnou vyprodukovat sebemenší souvislou myšlenku a cola mi už tekla i z uší. Rozloučila jsem se tedy s přítelkyní hrdinkou, která hodlala neohroženě vydržet do závěrečné v pět ráno, zanechala ji v živém rozhovoru s partou Maďarů a vykročila jsem k domovu líbezně tichou nocí. Tišší o mé totálně zalehlé uši. Když se mi konečně vrátil sluch a soudné uvažování, usnesla jsem se sama v sobě, že diskoradovánky se mým životním koníčkem již nikdy nestanou. Douška: hrdinka večera se posléze díky sektě, do níž vstoupila, stala natolik pozitivní, že přestala platit nájem a všechny poplatky, nutné k udržení bytu, protože ono se to přece vždycky nějak samo spláchne, netřeba se starat. A co vím, nyní vymetá diskotéky ve Spojených státech, zatímco o její dcerky pečuje maminka důchodkyně. Ještě štěstí, že jsem pobyt v ryčném prostředí včas přestala vyhledávat, mohla jsem mít za 5ti dioptriemi kalný zrak a mozek změklý tak, že bych americké dancingy vymetala s ní.

15 názorů

Delfín
08. 08. 2020
Dát tip

Jani, když nahlédneš ke mně na profil, je tam aktuální věk, který se na Štěpána změní. Jsi tedy z kategorie dívek, po jakých jsem se ohlížel.


Toscana
07. 08. 2020
Dát tip

Díky, Delfíne. Asi budeme podobný (nebo blízký ročník), prorože mi fakt mluvíš z duše. Nejlepší byly pěší návraty domů nad ránem s kamarádkou, kdy jsme svorně vyhodnocovaly uběhlou noc. A zhusta u toho řvaly smíchy :D To tvoje psaní mi to po velmi dlouhé době připomnělo. 


Delfín
17. 05. 2020
Dát tip Toscana

Tak na diskošce jsem byl akorát dvakrát: jednou po vojně, když mne vytáhla mladší sestra, aby mi dokázala, že i s novým sestřihem lze jít mezi lidi (stříhala mne sama, protože po předchozí zkušenosti s nemladým již specialistou, který mi připálil ucho fénem a zdaleka se minul s plastickým střihem na fotce za výlohou, jsem byl k mistrům lazebnickým dost skeptický a ani Tarzan s Robinsonem neměli takovou přerostlou hřívu!), jí bylo asi patnáct, a pak se třemi bezva kočkami z Třebíče, za kterými jsem chodil na výstaviště a nějak jsme si padli do oka (ach ten náš zaostalý svět, který ještě pod vlivem středověkých křesťanských bludů zapovídá bigamii!), tak jsem je večer jako světák doprovázel na takovou diskošku v hotelu Ural, bylo to v podzemí a navzdory brýlím zhruba v téže síle jako má Jana z Toskánska jsem se svíjel na malém parketu jako slepý pták, dík řadě světelných efektů, v podstatě barvná hudba a do toho občas oslepující otáčivé bílé světlo.

Zlaté maturáky, ples lidovců, na který jsa pozván, jsem paní a dívky něžně vyzýval "smím prosit, sestro?" (kupodivu toto oslovení bylo pro ně jaksi překvapivé, takže ne vše, co je psáno je pravdivé!) či ples hadičů, kde jsme v burze vyhráli párek šálků z tenkostěnného čínského porcelánu a budoucí švára prasečí hlavu! Blahoslaveny budiž venkovské zábavy, kam jsme šli pěšky s mladším bráchou a partou kamarádů deset kilásků, ať byly v Liďáku či na louce za hřištěm, kde sice byl jen prťavý betonový parket, ale skvělé pivko a nedaleko venkovní bazén 50m, skvělá kapela a krásné holky! ☺☺☺ Za zděnou přízemní  budovou s toaletami se odehrávaly věci, které měly být skryty cizím zrakům.


Toscana
13. 11. 2014
Dát tip
Všem velký dík za nakouknutí a hodnocení. Kočkodanovi slibuju, že se polepším a že mu duši zase dlouho ničím nezatížím, Zordonovi pak pro doplnění uvádím, že mně bylo v té chvíli podstatně víc než 26 let. :))))

Zordon
12. 11. 2014
Dát tip

Já jsem byl na diskotéce jednou, poprvé a naposledy. Připadal jsem si podobně jako ty. S lahváčem na stojáka jsem nevěřícně koukal, co tam ty děti vyvádí. A to mi prosím bylo asi šestadvacet :)

 


Kočkodan
07. 11. 2014
Dát tip
Mel jsem zajímavý anatomický zázitek - tvoje respektive prítelkynina stítná zláza me kopla do bránice. Netancuju z rady, protoze se mi fejetonek také líbil. Jenom bych te mozná poprosil o jisté zvolnení ve tvorbe. Uz po peti letech zase nové dílo, jen tak tak stíhám císt...

Dio, já si takhle nějak představuji ráj-bezstarostný život)) Jenže to nějak neumím(


guy
07. 11. 2014
Dát tip
fajn fejeton :-) trochu se mi po přečtení vybavily věci od Š+G a pak ještě jednou z toho soudku, v podání Krampola

Toscana
07. 11. 2014
Dát tip
Všem dík za návštěvu a hodnocení. Pro Květoně: kdybych byla nalomená k tomu, abych si sáhla na život, tak tam stačilo strávit o hodinu déle a udělala bych to bez zaváhání. :))

Alexka
06. 11. 2014
Dát tip

Tohle nemá chybu!

Vidím, že jsem dobře udělala, když jsem nedávno odmítla lákání kamárádek 


Skvělá momentka. Vždycky jsem zastával názor, že radosti mládí si člověk nejvíc užije až na stará kolena, ale asi to ještě přehodnotím. Návštěva diskotéky v tvém podání vypadá, jako obzvláště trýznivý způsob sebevraždy.


Diana
06. 11. 2014
Dát tip
To nemá chybu! Perfektně vystiženo, velmi přesvědčivě napsáno a vtip tomu také nechybí. Já si takhle nějak představuji peklo.***********

ano, pozitivním lze být i bez Michala Davida :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru