Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ostrovy ticha

18. 12. 2014
3
1
528
Autor
smokrew_b8ie
Strašně a zbytečně. Jako jsou části tvého těla. Strop mého pokoje. Světla svic, lapma. Ticho samoty. Meditace, hlasitá hudba. Zastavený čas opilosti. Černé šaty zavěšené na třech nohách stativu. Tak promluv na mě přece. Dokončuji větu. Marnost toho okamžiku, popel času. Slunce zatmění. Zahalený v černou v božím zraku. Děje se to pomalu pod povrchem. A člověk z hlíny plný výkalů a krve. Chce se křičet plnými ústy. Tak zastav se, přestaň, světe, už s tím otáčením. Už dost. Křídlo anděla. Na dlani uschlou můru. Chlad našeho kostela a falešné tóny varhan. Nehtem palce vyrývám pentagramy. A mám dvě tváře. Tak všeho do času. Jsme jen kolemjdoucí na hroudě hlíny-kamení. Baroko. Tak zahalený v mlhu. Elektrické dráty a čas? Myslím ten v nás. Ne ten venku, ten co tiká vrže a zvoní. Řekni mi, jaký to má smysl. A můžu mít jen málo. Kabát klobouk pár bot, a na cestu sbalený kufr. Ale copak je jít kam. Hledat tě je šílenost. A přece tě mám. Mám tě a znám, i když ty to nejsi. Tak tady a teď, než se rozední. Tak pomoz mi přece a oči podlité krví. Řekni, že nežiju zbytečně. Plavím se mořem marnosti. Ostrovy ticha. A všichni už šly tančit, jen já. Tak otevři dlaně, ukaž co zbylo. Slunce svítí sotva půl roka. Daleko odevšad. Tak tady a teď. Než rok skončí, ten jeden další rok. A proč už vlastně neodejít, proč zůstávat. Copak to jde? Copak něco jde? Tak sečti to, co se ti podařilo. A neplakej. To světlo držíš v rukou. Když marně čekám, že mi odpovíš. Jak ještě asi dlouho, kolik let? Kolik dalších let. A bzučení komára. Tak už zhasni, ty jedna bludičko.

1 názor

e.eucrow
18. 12. 2014
Dát tip

oslovilo. zivelne a emocionalne. dokaze strhnut. takze niekolko klise (napr. "moře marnosti.") odpustam :)*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru