Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Povídka měsíce - Prosinec 14 - Hlasování

16. 01. 2015
0
18
1559
Autor
Tragicus

     Za měsíc prosinec roku 2014 byla na Povídku měsíce nominována následující díla (historie nominování zde):

Apokalyptično Marking Machine 2014-12-01 0-Nominace - 014_12  
Cíl na dosah Tetřev 2014-12-12 0-Nominace - 014_12  
Keine zukunft, bábo Pan Ryback 2014-12-28 0-Nominace - 014_12  
Způsob způsobilosti / nezpůsobilost nezpůsobilosti UchoNaKoleji- 2014-12-01 0-Nominace - 014_12  

 

      Pište své komentáře u děl a hlasujte zde s případným komentářem a označením vážné kritiky, popř. pouze hlasujte zde s nutným komentářem (a rovněž s označením vážné kritiky), pro jedno (jeden bod) až tři (1, 2 a 3 body) díla. Hlasování bude skončeno o půlnoci z 23. na 24. ledna 2014.

     Další podrobnosti v klubu Povídka měsíce.


18 názorů

vsechno sou to sracky

vsechno sou to sracky

StvN
25. 01. 2015
Dát tip

1. Marking Machine

2. Tetřev

První povídka je velmi dobře zvládnutá. Druhá ne tak dobře, hodě tomu chybí, ale aspoň je tam vidět určitý posun. Ostatní dvě povídky prakticky nejdou číst. Nevím, co se to děje.


StvN
25. 01. 2015
Dát tip

Zase pozdě...ale budu ještě hlasovat.


mik_vlk_10
24. 01. 2015
Dát tip

chtěl bych dát bod povídce "Keine Zukunft, bábo"

líbí se mi hutnost s jakou je napsaná, taky má docela zajímavý závěr

 

 

ostatní texty jsou taky celkem fajn, ale "Keine Zukunft, bábo" mě oslovil nejvíc....


Makoves
22. 01. 2015
Dát tip

1. Pan Ryback - Keine Zukunft, bábo

Pěkně popsaná atmosféra v baru a noční život žvatlajícího ochmelky. Psáno stravitelnou formou. I trošku překvapení, co se té nehody týče, takže jsem spokojenej.

2. Marking Machine - Apokalyptično

Povídka je čtivá, příjemně plyne a je škoda, že nepokračuje.

3. Tetřev - Cíl na dosah

Povídka nebyla špatná. Dala by se vylepšit, trošku napnout, ale jinak musím říct, že tento žánr mám rád.


Janina6
20. 01. 2015
Dát tip

Bude to znít blbě, ale tentokrát bych opravdu potřebovala rozdat tři první místa. Chtěla jsem napsat, že povídka od Ucha je pronikavou sondou do naší reality. Ale copak ta Markingova není? Sci-fi, které víc než vesmírné záhady hledá pravdu o nás, pozemšťanech. No a fantazií a kouzly proměněná realita malého caparta v povídce-pohádce „Cíl na dosah“ je taky výborně popsaná. Blahopřeju a závidím autorům. Pořadí nakonec vyjadřuje míru mojí chuti nít tyhle povídky doma v knížce a často ji otvírat :-)

1. Apokalyptično2. Způsob způsobilosti3. Cíl na dosah 


Tetřev
19. 01. 2015
Dát tip

1.UchoNaKoleji-: Způsob způsobilosti / nezpůsobilost nezpůsobilosti

 

-vynikající charakteristika hl.protagonisty, dále pak lékařky

-líbí se mi autorův styl, jeho sžíravý humor, smysl pro paradox

-autor používá zajímavé, libozvučné a jedinečné kombinace slov

 

2.Marking Machine: Apokalyptično

 

-líbí se mi zaměření povídky

-povídka má spád

-vydařené zakončení příběhu

 

3.Pan Ryback: Keine zukunft, bábo

    -zaujal mne název, povídka má navíc slibný začátek a vzbudila ve mně zvědavost

    -bavila mne, ale občas jsem se v ní ztrácela


    Danny
    19. 01. 2015
    Dát tip
    1. Apokalyptično - dobře vtipné a pěkně si bere na mušku byrokracii, která přežila i apokalypsu 2. Způsob způsobilosti / nezpůsobilost nezpůsobilosti - takové syrové ze života, dobře vykresleno 3. Keine zukunft, bábo - pěkná synchronicitka, dobře popsána atmosféra herny

    K3
    18. 01. 2015
    Dát tip

    1. - Cíl na dosah /Tetřev/

    2. - Způsob způsobilosti / nezpůsobilost nezpůsobilosti /UchoNaKoleji-

    3. - Apokalyptično /Marking Machine/

     

    1. Přesvědčila mě poetičnost, bezprostřednost, opravdovost, uvěřitelnost. Nakonec i šťastný konec, který málokdo čeká, je optimistický a přitom není laciný.

    2. Taková témata se mi líbí víc podaná ve vážné tónině. Tohle je zpracované jako ironická karikatura. V opačném případě by povídka vyhrála.

    3. U povídky je pro mě na škodu horší srozumitelnost a orientace při čtení. To může být ale pro jiné čtenáře k dobru...

    Po literární stránce si myslím, že jsou všechny tři napsané dobře. Ale ta poetičnost rozhodla...


    Fruhling
    17. 01. 2015
    Dát tip

    1) Tetřev

    2) Marking Machine

    3) Ucho na koleji-

     

    Ad 1)  Líbí se mi, jak text svého čtenáře vede stejně podmanivě jako malého, až to vzbuzuje určitý dojem fatalismu Ten je rozptýlen pointou, která sice potěší, ale v sugestivnosti textu působí přece jen trochu nepřesvědčivě. Pro mě pěkný text.

    Ad 2) Chytřejší text, než se zdá. Příběh odsýpá a dobře pracuje s různými paradoxy. Vlastně to vzbuzuje domněku, že apoklypsa už dávno přišla, jen jsme si jí nestačili všimnout. Co text sráží jsou explicitní vtipy, které působí nadbytečně a shazují vnitřní vtipnost celé story.

    Ad 3) Musím ocenit, že povídka působí celistbě a vypráví určitý příbě, ale vadilo mi jistá uondanost, jako by rozvíjení jedntlivých myšlenek vždycky trvalo déle, než by mělo.


    Lakrov
    17. 01. 2015
    Dát tip

    Ač to zprvu vypadalo, že prosincové kolo bude mít jediného účastníka, nakonec se -- ač omezené -- množtví spoluhráčů našlo. Přikládám tedy i tentokrát své mimosoutěžní ohlédnutí za nominovanými prózami prošlého měsíce.

    # PREFEROVANÁ DVOJICE:

    Cíl na dosah         autora Tetřev: Celou dobu mi připadá, jako by se schylovalo k nějaké tragédii, a doufám, že to bude snad jen drama s dobrým koncem, takže po dočtení myslím, že konec tothohle mrazivého příběhu vyloženě zahřeje. 

    Keine zukunft, bábo  autora Pan Ryback: Střihy v ději (ze Š. na Jaroslava, Arnošta a zase zpět) mě trochu matou, a nutí mě odhlédnot zpátky, jestli mi něco neuteklo (při čtení z papíru by k tomu zmatení možná nedošlo). Jsou v tom zajímavé pasáže (atmosféra herny je myslím dobře zachycená), tři příběhy, které se v tom krátkém textu odehrávají, se nakonec sejdou v jednom bodě a to je asi důvod, záměr, s nímž byl ten text napsán.

     

    # OSTATNÍ:

    Apokalyptično        autora Marking Machine: Docela se mi líbí začátek, i ten první dějový střih, přestože pak chvíli netuším, kde se ten rozhovor odehrává. S narůstající délkou onoho rozhovoru a s dalšími střihy se v tom příběhu ale začínám ztrácet, takže celkový záměr povíkdy mi zůstává skrytý.

    Způsob způsobilosti / nezpůsobilost nezpůsobilosti autora UchoNaKoleji-: Text je možná místy hůře prostupný, ale nemohu říci, že nezajímavý. (Postava Chromák -- nebyl už zmiňován v některé tvé dřívější povídce?) Myslím, že je to zdařilá karikatura, jen mě zarazila délka, za což se omlouvám. Pro udržení obyčejného čtenáře, jako jsem já, by ten "příběh" bylo potřeba tu a tam něčím oživit.


    Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
    Sdílení
    Nahoru