Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bol vynikající

27. 03. 2015
5
3
491
Autor
gabi

Skorozať prichádza z práce, Monka mu naloží na tanier, prinesie do obývačky k televízoru. Čítam si pri nich.

„Ten Segedín je vynikající, len je tam strašne veľa soli,“ chváli s plnou pusou náš Miši.

Spozorniem: „Strašne veľa soli?! Jedli sme ho všetky tri, mne chutil, dievčatá sa tiež nesťažovali.“

„Veď áno, je výborný, len je tam strašne veľa soli.“

„Je presolený?“ pýtam sa.

„To nie, ale je tam strašne veľa soli,“ zopakuje tretíkrát bezo zmeny.

„Tak potom povedz, pre mňa je trochu slaný,“ prestávam s čítaním.

Keď to zopakuje znova, naznačím škrtenie a on sa bráni: „Nebudeš ma biť, že nie? Veď ty si ani deti nebila, iba si sa s nimi dlho rozprávala, čo by dali za facku niekedy.“ Monka sa zrejme podelila o zážitky z detstva.

„Máš veľké šťastie, že som ten pacifista, neznášam násilie, inak by si už jednu zlízol.“

Uhýba sa, smeje sa, ale stojí si za svojim.

Medzi dverami ďakuje za večeru, keď sa dostane k druhej polovici súvetia o soli, skríknem: „Dosť! Potiaľto mi to stačí! A neopováž sa zakričať mi to zo schodov!“

S úsmevom zostupujú dole, z posledného sa ozve: “Len tej soli tam bolo veľa,“ potichu, ale nie zas natoľko, aby som nepočula.

„Hodím po tebe topánku!“ smejeme sa a rušíme večerný kľud susedov dôchodcov.


3 názory

Alegna
30. 03. 2015
Dát tip

:)


gabi
27. 03. 2015
Dát tip

Luboš, hodím po tebe topánku? :)


Kočkodan
27. 03. 2015
Dát tip
Tvoje dielko je vynikajúce, len tých písmenok tam bolo veľa. ;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru