Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sestry

03. 04. 2015
6
16
632
Autor
gabi

„Volala mi Pavla. Ja som jej volala tri razy po sebe, tak som si hovorila, nech raz aj ona zavolá. Neviem, ako drží ten telefón. Chvíľu ju počujem, potom mrnkoce do toho, hovorím jej, chyť si ten telefón poriadne! Že aj druhí sa sťažujú, mám jej to zakaždým pripomenúť.

Ale čo jej to budem stále pripomínať. Nechala som ju, nech si šemotí, ani neviem, čo hovorila, aj tak stále rozpráva to isté, ako ona po doktoroch nechodí, ako ona nič od bolesti neberie, ona vydrží. No keby ju tak bolelo, ako mňa, by som videla, či by si nezobrala!

A po doktoroch nechodí, ale každú chvíľu spomenie, čo jej povedali na geriatrii, čo na očnom, čo na ortopédii a nechodí.

Minule som chcela, aby sme sa stretli v meste v cukrárni, keď už ku mne nedôjde. Ale kdeeee. Veď ona už sama nikde nechodí, len do obchodu. Deti by jej nedovolili, boja sa o ňu, že by sa šmykla, spadla, ona už má tie nohy také slabé boľavé, hlava sa jej krúti, už si ani nevarí, deti jej vždy večer donesú.

Má o rok viac ako ja. Veď z nej urobili nesvojprávnu! Toto by som nezniesla, neopovážte sa so mnou takto zachádzať!

Vyprávala, vyprávala, aj som sa párkrát nadýchla, že jej skočím do reči, ale nechala som ju tak, ju druhý nezaujíma, len si dokolečka dokola omieľa to svoje.

Bože, veď som už ako tá Pavla, ani som ťa nepustila k slovu, čo ma nezastavíš!“ spamätá sa mama a je s ňou zasa sranda.


16 názorů

srozumeni
25. 04. 2015
Dát tip
***********

gabi
08. 04. 2015
Dát tip

Ali, vďaka za všetky návštevy a zanechané stopy


Alegna
07. 04. 2015
Dát tip

:)*


Kočkodan
03. 04. 2015
Dát tip
Protoze jsem nevedel o existenci uvozovek, tak mi to pripadalo spís jako tvoje vypravování o rozhovoru s TVOU sestrou Pavlou. Nejak jsem nedomyslel, ze má ani ne sedesátiletá "sestra" zkusenosti z geriatrií. Stárí vlastne není puberta, kde se zacíná stále drív. :-)

okoloidúci
03. 04. 2015
Dát tip

... som sa nazdal, že si chcela ukázať, že prózu furt umíš :).

a k tej náhode: vidím to tak, že to zďaleka nie je len o nej :)


gabi
03. 04. 2015
Dát tip

chcela som ti ukázať, prečo nepíšem prózu, aby si videl, o čo viac tipov a komentárov dostane poézia a keď tak spätne pozerám, nedokázala som nič...je to o náhode, kto sa tu v akom čase zastaví


okoloidúci
03. 04. 2015
Dát tip

... pozdravujem ju tiež a zvlášť oceňujem jej podiel na tom, že Gabena je taká aká je, aj keď má v tejto veci zdá sa mi viac nepriamu než priamu zásluhu :)


gabi
03. 04. 2015
Dát tip

nieeee, ale chystám sa odtajniť to, už len preto, aby som jej mohla odovzdať pozdrav od Alegny, ale neviem...či má až taký zmysel pre môj nezmysel :)


okoloidúci
03. 04. 2015
Dát tip

... a vie mama, že z nej Gabena robí literárnu celebritu?? :)


gabi
03. 04. 2015
Dát tip

to máš pravdu, priam 100%, stačí len zapisovať :)


okoloidúci
03. 04. 2015
Dát tip

... ešteže tak, veď autorkou tohto dielka je z 99 percent ona :).


gabi
03. 04. 2015
Dát tip

áno, je, asi jej venujem celú zbierku :)


okoloidúci
03. 04. 2015
Dát tip

... mama je Gabene skvelou múzou :)

*


gabi
03. 04. 2015
Dát tip

mám radosť, Petře, o to išlo :)


pedvo
03. 04. 2015
Dát tip

Moc pěkné, gabi, rozesmálo mě to.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru