Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Průměrný život

09. 04. 2015
3
4
474
Autor
LeeOn

Kultura všednosti

Sumář životní cesty:

- 1 x ženatý

- 1 x rozvedený

- 1 x narozené dítě

- 1 x odebrané dítě

- 3 x změna práce

- 1 x hypotéka

- 2 x splátka na vybavení v bytě a auto

- 6 x měsíční složenka s platbami

- 1 x titul ze soukomé školy

- 12 x cizí destinace při týdenních dovolených

- 2 x dobrý kamarád

- 8 x nenávistní kolegové v práci

- 3 x v roce nemocný ( 3 x čerpaná dovolená )

Spojím to do jednoduché rovnice a vyjde mi průměr člověka v civilizované zemi

1 x ženatý + ... = 0 splněných cílů v životě

Tak počkat... ! Jakto, že se to rovná nule? Spočítám to ještě jednou, .... mmmm  - ne je to správně!

Co když přehodím nějakou hodnotu z levé strany na pravou stranu, např. 1 x ženatý?

1 x rozvedený + .... = | 1 x ženatý | + 0 splněných cílů v životě

To je lepší, všechno nasvědčuje tomu, že abych byl absolutně spokojený v chomoutu, musím splnit všechny úkoly na levé straně...

Ale nemůžu se pořád zbavit té nuly (splněné cíle v životě)... Pořád mi tam překáží a musím tak na ni myslet.

V životě přece dělám věci tak, abych nevybočoval z řady a předcházel všem rizikům. Studoval jsem, užíval si, pracoval a věnoval se rodině, proč tedy nejsem spokojený?!

O 30 let později...

Měl jsi tam chybu mladej...

1 x ženatý, ... > splněných cílů v životě > zbývající čas života

Život je plný všedností, ale čím méně máš v životě času, tím více si chceš splnit své sny a radosti

 

Tak na nic nečekejte a pusťte se do dnů nevšednosti...

Carpediem

 

 


4 názory

zvedavec
13. 02. 2018
Dát tip

asi mi to nedochádza - ale ja evidujem niekoľko splnených cieľov v živote

a do rovnice/nerovnice by som dosadila aj pud sebazáchovy, ten nám to pekne okorení, zmotivuje


LeeOn
09. 04. 2015
Dát tip

Určitě to je i o síle okamžiku, přičemž ale stále platí to, že se nejedná o rovnici a to je nosná myšlenka. Dokud budeme věci měřit rovnítkem, tak se nedopočítáme, pokud si ale nasadíme měřítka našich cílů dle našich možností, pak je to dle mého ta nejlepší cesta.


dobrý nápad. Dosadil jsem si tam svoje proměnné...ať dělám co dělám, nula od nuly pojde


Ty počáteční rovnice fakt moc smysl nedávají. Předpoklady rozvod =  -svatba, narozené dítě = -odebrané dítě ....to vyžaduje enormně plochou životní perspektivu. Nicméně jestli jsem dobře pochopil tu závěrečnou nerovnici... tak tvrdíš, že prožitý život sám o sobě je víc, než splněné cíle během toho života a zároveň oboje předchozí je víc, než čas, který zbývá...resp. člověk má být rád za to, že tu vůbec měl příležitost být, nezávisle na tom, co si užil a nebo jak dlouho tu byl. To už je podstatně zajímavější :D:D Ale myslím, že nakonec přijetí takového moudra stejně ztroskotá na nesouladu sytý/ hladový...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru