Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Blatný

20. 04. 2015
23
29
4166

Myslievam na Verše Ivana Blatného

ktoré som nezohnal nehľadiac na ich cenu

v predajniach s knihami Všetky som obehol

Mám len ich kópiu stiahnutú prefotenú

 

nejhezčí na kráse je totiž, když má kaz

Pri stránke päťstopäť zakaždým pohnem rukou

odhŕňam s veršami sfotený ľudský vlas

Netuším koľkokrát som do tej knihy fúkol


29 názorů

.. .


j.f., som rád že je v poriadku ;-)


ano, vystihuje Blatného dílo, styl


Aššurballit dík že si sa zastavil. Nenapadlo by ma, že sa na to dá pozerať aj takto.


nemam uz rad tento typ basni o basnikoch. jednak mi to pride zbytocne pateticke a jednak mi to /mozno nepravom/ znie mi to trochu ako skryvanie sa za osobnost. aj ked berem ze toto neni extrem ako gabo nemeth:-)


atkij
27. 11. 2017
Dát tip Zeanddrich E.
Zrovna predevcirem jsem v knihkupectvi drzela v rukou knihu s jeho basnemi - zajimave zpracovanou. Na jedne strane kopie z rukopisu, na druhe tistena. Libila se mi, ale odchazela jsem s Hrabetem a Reynkem. O Blatnem jsem cetla Basnika od Reinera, vic nic moc. K basni - tezke tema, basen o basnikovi. ...na chvili jsem s tebou zalistovala, nechala se spis navnadit.

palino8
23. 11. 2016
Dát tip
prvá časť je možno trocha kostrbatá, ale záver je skvelý

RUZIGEL vďaka.


RUZIGEL
26. 09. 2016
Dát tip

Velmi pěkné.Blatného mám také moc ráda.***


martinez ďakujem, aj za link na video, pekné


martinez
05. 06. 2016
Dát tip

tak s básněmi nepomůžu, ale něco přece jen přináším  :o)


Ďakujem bixley. Áno tvoj nickname je dobrou indíciou nasmerovanou na Blatného ale že ste v príbuzenstve by som si netrúfol povedať. Reinerov Román o Ivanu Blatném som nečítal. Posledné roky čítam z beletrie v podstate iba poéziu.


bixley
05. 03. 2016
Dát tip

Pěkné. Jak jsi asi pochopil z mé přezdívky, jsem vzdálená příbuzná Ivana Blatného. Četl jsi Román o Ivanu Blatném?


Ďakujem Markel.


Markel
23. 02. 2016
Dát tip

tak poetické, mám to tak ráda, dávám ***


Čudla
06. 02. 2016
Dát tip

/*


gabi
09. 01. 2016
Dát tip

pekné * aj odfotený vlas :)


Gogin
02. 12. 2015
Dát tip

ten vlas ten text trochu okořenil :) - tip


Ďakujem za odozvu aj kritiku.


dajakbol
22. 04. 2015
Dát tip

Ten alexandrín (metrum básne) si neodpozoroval (zrejme od Blatného) zle, ale čo ten šiesty verš, tam to poťahalo za ucho – chýba cezúra a tak je to len „obyčajný“ jamb. Nemohol by si pohnúť rukou pri stránke päťstopäť? Pri stránke päťstopäť, tam stále pohnem rukou. Ide o tú pauzu. Dobrá je intonačná, vetná, ale stačí aj medzislovný predel. (Pri stránke päťstopäť nevdojak pohnem rukou) Siedmy verš je... no krkolomný. Brr.  Inak báseň vyznieva dosť jednorozmerne a tak úctivo opatrne, trochu málokrvne. Prvá strofa to je načisto prozaický povzdych, taký kontrastný k zvolenej vznešenej forme, až som ňuchal parodizačný zámer a očakával nejaké ironické rozvedenie, pointovanie, ale Tvoj úmysel bol asi „príliš vážny“, takže sa nič tak nekonalo; práve naopak, v druhej strofe už na mňa vykukli čertove rožky pátosu.


blondy
21. 04. 2015
Dát tip

Hezká.


Texty a dokumenty som mal požičané ale nemyslím si, že ju ešte niekedy budem chcieť čítať, na rozdiel od jeho básní ku ktorým sa stále vraciam.


Miroslawek
21. 04. 2015
Dát tip

A co Texty a dokumenty 1930-1948? (Atlantis, Brno, 1999)


Josephina, jeho zbierky mám všetky. Nie však knihu Verše 1933-1953, tam sú aj básne nezaradené do zbierok a preklady.


Josephina
20. 04. 2015
Dát tip

ani v českých knihkupectvích a knihovnách?

 

IB

***

I am a stranger in this countryI don´t know what fish I fishall what I want is to stay alivethere is no time to stopPůjdeme na svařené vínobabička přidá do něj skořici Zimtnezapomene se napudrovati na její škaredý nos slétne elegancemíč je v brance. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru