Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Postřehy z kuchyně

24. 04. 2015
2
5
454
Autor
Mnějéša

Pro kuchyňské joudy vážně míněné rady, pro ostatní spíš pro zasmání.

 

Nuže pro opravdové milovníky kuchyně předkládám pár rad a postřehů získaných za tu nedlouhou dobu co též úřaduji u plotny. Nutno podotknout, že těm méně zkušenějším mohou vaření dost usnadnit, ne-li zachránit život a chuťové pohárky!

  • Opravdovou cibuli nenahradí sebevětší množství drceného česneku.

  • Ostrá paprika se musí přidávat po malých množstvích.

  • Rajčatový protlak nechutná jako kečup.

  • Při dušení je nutné přilít aspoň trochu vody.

  • Slané jídlo se nedá ničím zachránit a je skoro nepoživatelné.

  • Sladko-kyselá chuť čočky není vytvořená jen pomocí octa.

  • Na octu se nedá smažit.

  • Co vypadá jako jedna porce kuskusu, jsou ve skutečnosti porce 2, podobně s rýží.

  • Při cedění přes pokličku hrnce se poklička rychle nažhaví a stává se neudržitelnou.

  • Tvrdý sýr se nedá smažit bez obalení.

  • Fazole se dají mnohem lépe jíst s kečupem, než s hořčicí

A aby se tento dokument nejevil jen jako výčet mých chyb, zde předkládám některé z objevů a vynálezů, jež jsou užitečné:

  • Jakkoliv ostré jídlo je jedlé.

  • Těstoviny a fazole se dají vařit zároveň (jíst radši ne).

  • Lasagne lze dělat v mikrovlnce(bez alobalu).

  • Špagety s ananasem lze osladit cukrem (krupicí).

  • Rozvařená rýže a těstoviny mnohem lépe zasytí.

 

Štěstí při vaření a dobrou chuť (a hlavně silný žaludek) přeje autor :)

 

P.S.:

Po dalších letech v kuchyni je mou objevitelskou povinností tento text rozšířit

  • Olej nalitý do čerstvě umytého hrnce prská a pálí

  • Ať jste v dávkování pepře sebezkušenější, nebezpečí přepepření je více než aktuální!

  • Obaly od potravin jsou překvapivě pevné a bez nože se velmi špatně otvírají

  • Špinavé nádobí se samo neumyje. Tedy pokud doma nemáte hodné skřítky (alespoň jednoho člověka, kterému vadí svinčík).

  • Zapomenout hrnec na plotně je tak jednoduché…

  • Obalovat v trojobalu je zbytečné, stačí jen v mouce

  • Pakliže vám dojde uprostřed smažení olej, tak se připravte na nepříjemnou situaci. Ze zbytků strouhanky se začne dýmit, vše se začne připékat ke dnu. Přes kouř přestanete vidět na smažený pokrm a budete nuceni se smažením přestat, otevřít okno a hrnec podrobit očistné mokré lázni (onomu pokrmu lázeň jistě taktéž prospěje). True story.

  • Ne. Ať se člověk snaží sebevíc, pečení od počítače neuhlídá. Ani vaření smažení, flambovaní atp. Při hraní her, sledování videí je situace ještě bezradnější. Ale tento fakt nezabrání v tom to stále dokola zkoušet.

  • Legenda o připáleném čaji není jen legendou (z hrnce vyvře čaj, sáčky se přiškvaří).


5 názorů

díky za rady a postřehy............:-)))))))


ano

taky si nemyslím, že vařit by za každou cenu musela jenom ženská:)

 

: navrch, chlapi umí skvěle vařit, skoro všichni. -Většina:)

 

Mě se toho taky podobného dost stalo, nemysli že ne. Neumím jednu věc: Jít vyšlapanýma cestama. Pořád musím něco zkoušet...Případně pokoušet.Jinak ale v poslední době moc nevařím. Nezvládám to časově a obědy si většinou nosím z práce.

 

 

 


Mnějéša
15. 06. 2015
Dát tip

Pro mě je kus hodnoty v tom, že jsem opravdu všechno vyzkoušel, tudíž to není výčet toho, co by se teoreticky mohlo stát, ale co dost možná začátečníkovi hrozí (jednou větou: "Tento příběh napsal sám kapitán Život").


krásné rady

ovšem o jejich užitečnosti pochybuji. Po přečtení tohoto lze udělat v kuchyni

sto dalších seků úplně s jinými surovinami, než jsou zde popsané, případně jiných s těmi stejnými

: každopádně dík

: Spadla jsem pod stůl:):):)

 

jo a : čaj lze připálit i bylinný, když v něm necháš lístečky. Nejlepší je zabouchnout dveře poté, co jsi ho dal ohřát na plotnu.Než seženeš zámečníka, dojde i na hrnec......

 

 


pedvo
24. 04. 2015
Dát tip

Mám připomínku: Slané jídlo lze zachránit navřením téhož jídla nesoleného s následným smícháním.Nádobí se samo umyje, nechám-li ho dostatečně dlouhou dobu pod vodou ve dřezu, případně ve vaně.Obalování v mouce je zbytečné, dobré je i přírodně.„Jenž“ je jednotné číslo mužského rodu, tady má být „…vynálezů, jež jsou užitečné:“


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru