Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DOKUMENTACE JAKO VIZUALIZACE NEVIDĚNĚ NEVIDITELNÝCH VĚCÍ.

04. 05. 2015
3
12
807
Autor
wittgenstein

 

 

 

Znění titulku považujte za zatímní improvizaci, obrázek jen za pouze čímsi mě nutkající příklad.

 

V (nebo Z) porovnání jeho dvou polovin neplyne žádné závazné ponaučení, pokud ovšem nemineme podobu levou, triviálně kýčovitou, elementárně snadnou ke sledování, neboť novinami všeho světa bylo již obdobné nesčetněkrát popsáno – zatímco chápání poloviny pravé již vyžaduje jakési sebou samým, sebou samou, vybudované nebo stanovené asociace jdoucí nad pouhou žlabovou menáž žurnalismu.

 

Oba tyto systémy používají ke sdělení významu stejného principu krabičkového – které, když se zavřou, vypadají obě stejně významově stejně.

Čím je tedy zdravý intelekt (jako míry intelektuálních hodnotností) má od sebe odlišit?

 

Kdysi, před desetiletími, když jsem dramaturgovával divadlo, aniž to po mně kdokoli vyžadoval, jsem před každou inscenací sepsal několikastránkovou takzvanou explikaci – dneska se taková samozřejmá praxe neučí ani na odborné vysoké škole.

Tuto explikaci pak režisér přečetl na první čtené zkoušce hercům jako naše ručení absolvovaných několikatýdenních příprav. Následně se zkoušelo a inscenovalo pouze to, co bylo v explikaci předepsáno, a jednalo se tedy o závazek, z něhož si někdo nemohl dovolit žádné konjukturální příležitostné úniky. Popřípadě fabulace nebo zlovolné interpretace.

Význam věci jako faktu byl stanoven (wittgensteinovsky) na začátku jako jakési naše berešit. 

 

Před pár týdny jsem slibem převzal cosi jako redaktorství 5 čísel časopisu Chron.

Původně se jmenující Rozvědčík, poněvadž ovšem fungující bez jakékoli explikace, bylo ve vstupních neshodách mimo mne přejmenováno.

Dnes má Chron za sebou 2 čísla, chystá se 3. s uzávěrkou 31. května 2015.

 

ZÁKLADNÍM JEHO EXISTENČNÍM PROBLÉMEM JE OKOLNOST, ŽE VE ZDEJŠÍCH POMĚRECH NEEXISTUJÍ AUTORKY ČI AUTOŘI, KTEŘÍ BY DOVEDLI PSÁT.

 

Tedy: číst a psát v onom wittgensteinovském smyslu, jak se o něm rozepisuje na mnoha stránkách jeho FILOZOFICKÝCH ZKOUMÁNÍ.

 

Navíc jsem dotyčnému časopisu předepsal jako obsah texty jakkoli esejistické povahy.

Byť v tomto případě 5 čísel Chrona na wittgensteinská témata – obecně platí, že ani psaní takovéhoto žánru se na zdejších odborných vysokých školách neučí.

 

Jaká tedy v takové intelektové nouzi mohla být tak asi odezva na můj jiný obdobně striktně vymezující požadavek, aby každá v Nedakonicích letos o prázdninách vystavená krabička byla zejména určena nebo stanovena dokumentací, tedy svého druhu explikací, alternativně ve smyslu čímsi jako autorským esejem. Popřípadě: esejí.

 

Pro ukázku toho, jak se mnou popisované má ve zdejších domorodých poměrech autenticky, přepisuji celý průběh korespondence mezi mnou jako redaktorem a autorem vybídnutým k sepsání takovéto eseje na téma mu zdánlivě osobně blízké.

Pouze vytečkovávám všechno, co by mohlo vést k jeho identifikaci, neboť mým záměrem není denunciovat jednotlivce, nýbrž příkladově ilustrovat hanebně obecné.

 

Datum: 30. 4. 2015 10:19:34
Předmět: Dobrý den pane -------, jestli se neurazíte: pro potřeby 3. čísla časopisu CHRON

 > 

s uzávěrkou 31. května si vás dovoluji poprosit o cosi jako případné autorské poznámky, písemnou dokumentaci jakéhokoli druhu – která se vztahuje k vaší práci ---- --------.

Apod.

Což už je sice 10 roků staré, ale pořád se silou vysvětlovací wittgensteinovské paralelity.

Pokud vás moje oslovení zaujalo, ozvěte se mi, prosím, nazpátek – třebaže byste byl i k takovéto spolupráci neochotný.

Dík!

 

http://chron.cz/archiv/

http://chron.cz/wp-content/uploads/chron2-A4.pdf

http://chron.cz/wp-content/uploads/chron2-A3.pdf

 

> Datum: 03.05.2015 15:54
> Předmět: Re: Dobrý den pane -------, jestli se neurazíte: pro potřeby 3. čísla časopisu CHRON
>

dobry den,
uplne jsem nepochopil, co si s mou praci "---- --------" predstavujete v ramci casopiseckeho vydani pocit. jedna se o video - slide show, ktere staticky na papire nebude fungovat, obavam se.
diky za info,
--

tel.: +--- --- --- ---
www.-------------.eu
www.--------------.cz
sefkuratore.----------.com


Datum: 3. 5. 2015 17:07:02
Předmět: Re: Dobrý den pane -------, jestli se neurazíte: pro potřeby 3. čísla časopisu CHRON

 >

Dobrý den pane -------, díky za zájem.

Já se ptal po vašich textech, dokumentaci, zápiscích souvisejících s vaší ----- ---------.

Po jakékoli vaší související TEXTOVÉ zkušenosti.

 

Viděl jsem ji instalovanou, vyhlídnul jsem si v ní vztah k Ludwigovi Wittgensteinovi.

 

O VAŠE S NÍ SOUVISEJÍCÍ TEXTY SE PTÁM.

 

O TEXTY.

 

Zdravím vás.

Toman.

 

> Datum: 03.05.2015 17:34
> Předmět: Re: Dobrý den pane -------, jestli se neurazíte: pro potřeby 3. čísla časopisu CHRON
>

Dobrý den,
k tomu bohužel žádné texty, skici, zápisky apod. nejsou. Tuto práci jsem rovnou tvořil v počítačovém programu pro editaci videa.

Takříkajíc "z hlavy"...
--

 

tel.: +--- --- --- ---
www.-------------.eu
www.--------------.cz
sefkuratore.----------.com

 

> Datum: 03.05.2015 17:40
> Předmět: Re: Dobrý den pane -------, jestli se neurazíte: pro potřeby 3. čísla časopisu CHRON
>

Takže pěkně děkuji.

Snad příště...

 

Zdravím vás.

Toman.

 

Abych tedy shrnul onu obecnost, kterou jsem touto ukázkou sledoval: oportunismus, žráčství, podvodnost; nedějinnost jako žití bez důkazů.

 

Ideální účastné publikum všech normalizací a totalit.

 

Všeobecná výroba čehosi bez předem stanovených parametrů a hodnot, co umožnuje jakékoli následující výklady a politikaření za účelem zištnosti.

 

Z takovýchto se letos o prázdninách nemůže s jeho výstavním exemplářem objevit ani jeden. Jedna.

 

Už chápete, co znamená ono neumět číst a psát ve wittgensteinovském smyslu?

 

 

 

 

.


12 názorů

Prosecký
29. 06. 2015
Dát tip

Souhlasím s Gottlobem Fregem, že matematické objekty nemají psychologický původ. Navrhuji vydávat časopis Chron v jeho pojmovém písmu (Begriffschrift) - viz moje recenze podobně orientované novely Jaroslava Hlouška "Cement".

Omlouvám se, že Hloušek do toho zamotal ještě i molekurální fyziku a některé chemické reakce. Porušil tak zásadní Fregeho premisu o tom, že výrazové prostředky nesmějí připustit žádnou pochybnost o jejich správnosti. 

Podle mého názoru dne sobecně používané výrazové prostředky a symbolické písmo zcela zatemňují skutečný výraz sdělení. 


Prosecký
29. 06. 2015
Dát tip

Souhlasím s Gottlobem Fregem, že matematické objekty nemají psychologický původ. Navrhuji vydávat časopis Chron v jeho pojmovém písmu (Begriffschrift) - viz moje recenze podobně orientované novely Jaroslava Hlouška "Cement".

Omlouvám se, že Hloušek do toho zamotal ještě i molekurální fyziku a některé chemické reakce. Porušil tak zásadní Fregeho premisu o tom, že výrazové prostředky nesmějí připustit žádnou pochybnost o jejich správnosti. 

Podle mého názoru dne sobecně používané výrazové prostředky a symbolické písmo zcela zatemňují skutečný výraz sdělení. 


Prosecký
29. 06. 2015
Dát tip

Souhlasím s Gottlobem Fregem, že matematické objekty nemají psychologický původ. Navrhuji vydávat časopis Chron v jeho pojmovém písmu (Begriffschrift) - viz moje recenze podobně orientované novely Jaroslava Hlouška "Cement".

Omlouvám se, že Hloušek do toho zamotal ještě i molekurální fyziku a některé chemické reakce. Porušil tak zásadní Fregeho premisu o tom, že výrazové prostředky nesmějí připustit žádnou pochybnost o jejich správnosti. 

Podle mého názoru dne sobecně používané výrazové prostředky a symbolické písmo zcela zatemňují skutečný výraz sdělení. 


Prosecký
29. 06. 2015
Dát tip

Jaká je internetová stránka Chronu?


Zpívejte tedy, na dosavadním rozumu vám neubere -- a taky už ani nepřidá: https://vimeo.com/127342909 .


A kdybych už nemohl močit, mohl bych si alespoň zazpívat?


Inu: nutkání jako rozvíjející intelektuální stav -- nutkání jako stav hole fyziologický.

Kdepak: to nejsou dva stavy téhož jednoho stavu -- někdo by v tomto místě použil i výrazu apetence.

Pokud tedy už nemůžete močit, tak si aspoň zazpívejte: https://vimeo.com/127342909 .


Není nutné mi to posílat i zprávou. Ta nutkavost na mě přišla se zpožděním až dnes ráno. Tedy potvrzuji.


Pokud už nemůžete močit, tak si aspoň zazpívejte: https://vimeo.com/127342909 .


No autor tohoto čehosi je pravděpodobně zhmotnělou neexistencí člověka, který dovede psát. Ten slovosled je místy až fascinující.

 

Celé je to fascinující.

 

Co se týče těch dvou obrázků, tak oba mi asociují močení. Tu nutkavost ale nemohu potvrdit, protože jsem se před chvílí vyprázdnil.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru