Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Motýl

15. 05. 2015
5
15
1054
Autor
Mimiane

Motýl

 

Omámen jarem

toužil dotknout se duhy

zmáčený motýl


15 názorů

vesuvanka
09. 07. 2016
Dát tip Gora

Moc pěkné haiku, připomnělo mi otakárky,  kteří létají k vrcholům kopců, kde pořádají své svatební reje. Poprvé jsem je pozorovala na Lovoši.

Tip :-)))


Mimiane
31. 05. 2015
Dát tip

Polomáčené mám ráda, páč na těch celočokoládových, bývá často sotva 40% kakaa..;-)Díky za koment, jsem ráda že jsi zavítal..

 


waldekke
31. 05. 2015
Dát tip

polomáčená sušenka. :)


Mimiane
19. 05. 2015
Dát tip

Pokaždé, když čtu stejnou báseň, nejen haiku, od jiného, dalšího překladatele, můj pocit z básně se mění. Snad proto se přikláním k názoru, že původní básně, nemůže na sto procent vyjádřit žádný překlad, páč přeložená slova mohou mít leckde pro někoho úplně jiný význam.

Nickův přístup k životu, se mi zdá báječným "je to tak jak to je",

Májový deštík, nádherná duha, foťák v rukou a najednou se třepetá před objektivem motýl, fotka se nepovedla, byla smazána, ale dojem zůstal.Vložen do sedmnácti slabik, směsi pocitů, představivosti a vcítění....

ne, nechci obhajovat, co třeba dělám blbě, je to prostě tak, jak to je, a děkuju všem:-)..

 

Pro Můru73- neboj budou..a děkuju :-)

Pro snake_01- nic není tak složité, jak by se mohlo na první pohled zdát ;-)

 

 


snake_01
18. 05. 2015
Dát tip

Promen...: Jedna věc je, že poesii nelze omezovat a formu lze narušovat a měnit, druhá věc ale je to (což se ovšem dnes moc nenosí), že než se začne forma proměňovat a měnit, je třeba se ji nejdřív naučit nebo ji dokonce ovládnout.

pokud jde o haiku, doporučuju knihu Haiku handbook - je to příručka s mezinárodním renomé...

 


Můra: 

Když začneme gůglit najdeme milion rozporů nebo milion shod.

A v tom je právě krása toho výběru. Shoda nebo rozpor, je to na jednotlivci. Gůglit jsem začal první za což se omlouvám :-)

...

Nicméně dohnala mne k tomu matematická jistota tvých pochybností. K poezii ani k realitě dle mého názoru není dobré přistupovat s tím, že jsou tvořeny otázkami-jednoduše proto, že by byla založena   nekonečná řada pochybností.  Přístup k životu : "je to tak jak to je"

je méně konfrontační navenek i dovnitř, pro lidi, pro motýly,pro můry a pro nicky.. 

 

 


Můra73
18. 05. 2015
Dát tip

Proměnlivýnick: 

jen čtyři řádky pod Tvým výtahem z poetikonu je tento:

Haiku by mělo být jednoduché, prosté, stručné, přímé a mimo dosah všech básnických triků

a právě toto sdělení bylo obsahem i mého komentáře. Dále se tam také píše, že haiku je umění bez umění, s čímž plně souhlasím.

Jinak je to ale dost rozporuplný článek. Jak si má ubohý čtenář vyložit například tuto pasáž:Něco o japonském haiku:Japonské haiku neexistuje. Existují jen jeho překlady. ?

Podobných "pozoruhodností" je v něm bohužel několik.

-----

Mimiane, těším se na Tvé další texty, tento má opravdu schopnost přenést emoce na čtenáře, jen právě poetična je v něm (z mého) pohledu na haiku příliš. 


Nacházím zde emoční prožitek.

Při veškeré úctě k můrám, uvědomuji si , že v noci duha není realitou. 

 

Výtah z poetikonu

Motiv haiku by měl být především pro autora bezemoční.

..............

http://poetikon.cz/viewpage.php?page_id=8

..........

 

 


Mimiane
16. 05. 2015
Dát tip

Díky všem, pro Můra73 i snake_01, díky za kritiku a názor, obojí pomáhá a jsem za to ráda ;-)


snake_01
16. 05. 2015
Dát tip Gora

Kromě toho, co napsala Můra, c čímž naprosto souhlasím, přidívím. já bych se v haiku neodvážil tvrdit, že motýl dovede toužit. Ke všemu mi vadí slovosled druhého verše, který (na mě) působí neohrabaně.


Můra73
16. 05. 2015
Dát tip Gora

Motýl se chtěl dotknout duhy, jak to víš? A byl skutečně omámený jarem? A byl ten motýl opravdu?

Pozor, haiku by mělo být založeno na skutečnosti a přepisovat reálný obraz tak, aby byl zajímavý pro čtenáře. V tomto literárním útvaru má autor předložit čtenáři text tak, aby mu nechal prostor pro dotváření a nacházení vlastních závěrů a případně emočního prožitku textu. 


Indianska
15. 05. 2015
Dát tip

Výborné!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru