Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Někdy je už pozdě

21. 06. 2015
9
11
583
Autor
florian

 

 

 

 

Stojím na tomtéž místě jako před padesáti léty a hledím do hloubky pod sebou; do propasti, která mi bere dech, dnes stejně, jako tehdy: skalní průrva v úzké šíji vysoké hory, široká tak akorát na přeskočení, ale hluboká pár set metrů.

Naposledy, ale také poprvé jsem zde stál – nebylo mi ještě celých šestnáct – na třídním výletu do hor, naprosto znehybnělý, neschopen učinit krok, natož přeskočit onu nevelkou mezeru, přesvědčen o nevyhnutelnosti svého pádu do propasti, pokud se o to pokusím. Nikdy předtím jsem neměl příležitost vyzkoušet si pohled z okraje hluboké strže. Styděl jsem se, tak velmi styděl…

Vysoko nade mnou krouží jestřáb, pozoruji jeho let; dravec, třepetaje křídly na způsob motýla, zůstává stát nad jedním místem na dně propasti. Po chvíli přitiskne perutě k tělu a jako vržený kámen klesá prudce do strže. Ani nedosedne na zem; ozve se krátké zapísknutí a pták odlétá s úlovkem v pařátech; nakonec mi zmizí za skalním ostrohem jako duch.

Ještě jednou pohlédnu do hloubky pod sebou; učiním několik kroků zpět, krátce se rozběhnu a skočím.

Pár okamžiků ještě postojím, a pak, odcházeje z toho místa nezapomenutelného ponížení rozhlédnu se kolem sebe. Dnes na mne nepatří oči posměváčků, přesto mnou projede mrazivý chlad od nohou až k mozku; ty výsměšné pohledy nedokázal vymazat můj pokus o satisfakci; propásl jsem čas.


11 názorů

florian
23. 06. 2015
Dát tip

Prosecký - díky za přečtení, komentář  (tak nějak to je... snad až na to, že mně v životě nepřijde zbytečné nic, to mi říká moje zkušenost ) a tip.


Prosecký
22. 06. 2015
Dát tip

To je hodně pravdivé. Mně to říká, že některé věci v životě prostě musíš udělat včas. Později to nedohoníš, ani kdybys žil velmi dlouho. Jsou to vpodstatě zbytečná léta.


Prosecký
22. 06. 2015
Dát tip

To je hodně pravdivé. Mně to říká, že některé věci v životě prostě musíš udělat včas. Později to nedohoníš, ani kdybys žil velmi dlouho. Jsou to vpodstatě zbytečná léta.


florian
22. 06. 2015
Dát tip

Lakrov - děkuji za návštěvu, a vůbec... :)


Lakrov
22. 06. 2015
Dát tip

Tohle je dobrá "kratinka". Na tom krátkém příběhu, odehrávajím se převážně v mysli tvého protagonisty, se ti povedlo vykreslit náladu onoho opožděného (a zbytečného) překonání sebe sama. Tip.


Kolobajda
22. 06. 2015
Dát tip

Ano, ano - teraz už je všetko jak má byť (hovoril Labuda na závěr jednoho filmu - název už si nevzpomenu)... pojal jsi to pěkně   /**


florian
22. 06. 2015
Dát tip

Máš pravdu, Evženie, ale je to stejně tak napůl; někde hluboko zůstal trčet úlomek toho ostnu...

Díky za zastavení se u mne. 


Ba ne. Mělo by to být o tvému osobním vyrovnání se sama se sebou.*


florian
21. 06. 2015
Dát tip

Díky vám za přečtení, a vůbec...


příjemné čtení *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru