Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohřební řeč

Výběr: a2a2a
30. 06. 2015
12
15
1894
Autor
Jinovata

 

Ta nezapomenutelná rakev
před tvou fotografií. Lemovaná šípy
silnice o sobě ví. Zasypaná stromy
prsí se hrdinná pole. Doufal jsi, že jsi
zaklapnul laptop s pornem, Vondráčkovou
a Kornem. Teď je tam najdou děti. Dospělý
znovu sis vybíral povolání: To by mne
mohlo zajímat. Mohlo by být výzvou
nevědět to a to.
Vševědoucí sekretářky.
Exotické šanony. Pečlivě seřazené
služební cesty.
 
Sledoval z domu dokumenty
o sopkách a o vesmíru, o žralocích
zvenku v kleci. Měl něžně rád jakýkoli les
a jednu alej. Houby v poli. Popadané
vlastně uřezané stromy. Jimi zohýbané stvoly.
Často vedl polemiky s voly: Třebička je toho názoru, že…
Zcela zásadní neznalost Bruddlera… Viksvajlantový
zglajchšaltovaný aparátčík mi nebude…
Už na té
rakvi byl nějaký zkostnatělý. Nerozuměly mu dcery.
Dlouho odkládal vaření marmelády
se kterou mu měly pomoct
jahody.

 


15 názorů

Umbratica
24. 11. 2016
Dát tip

Jsem trochu provokatérka.Promiň. Věcnou diskusi o literatuře samozřejmě vždy uvítám.


Jinovata
21. 11. 2016
Dát tip

Milá Umbratico, měl jsem na mysli server epika.cz, který ale, jak se tak dívám, už neexistuje. Tedy ne tisk, ale klon písmáka. Reagoval jsem tak na tvou poznámku, vyčítající mi, že mi nestojí za to publikovat zde. Tak jako ty nemáš povinnost publikovat na nějakém jiném serveru, ani já nemám povinnost publikovat zde. Jestli svým výčitkám, že jsem dlouho zde nepublikoval, říkáš snaha o dialog, tak nevím... Rád se s tebou budu bavit o literatuře.


Umbratica
21. 11. 2016
Dát tip

Díky za jízlivou poznámečku,Jinovato,

až do ted' jsem neveděla,že nějaké nakladatelství Epika existuje,takže jsem se na to musela kouknout. - Já a kniha ? Papírová ? - No to si děláš legraci. - Již nikdy více ! - Stačilo. Na Písmaku jsem jen kvůli případným dialogům,leč takoví jako ty - tedy ti,kteří jsou si velmi jistí sami sebou ,o žádný dialog nestojí. Pochopila jsem,že dnes každému nejlípo v jeho bublině. Respektuji to a už vaše frikulínská veličenstva nebudu nikdy obtěžovat.


Jinovata
15. 11. 2016
Dát tip

A tobě zas nesto jí publikování já nevím epika.cz, nebo proč tam nepublikuješ vše, co napíšeš? Je to zkrátka moje volba, jestli píšu do šuplíku, nebo tu testuju.


Umbratica
07. 11. 2016
Dát tip

Dívala jsem se,kdys naposled něčím přispěl a ty ses nám na tom Bruddlerovi nějak zasekl. - Trochu divné,když jsi vydal novou sbírku.Skoro to vypadá jako by ti Písmák nestál za publikování básní,které si rozhodně každý nekoupí tak jako já.


Jinovata
27. 04. 2016
Dát tip

Je to na fiktivní neexistující osobu. Bruddler taky neexistuje - to je všechno ironie.


Jinovata
27. 04. 2016
Dát tip

Ta báseň je tu ve staré verzi, ve sbírce bude trochu jinak. Ale obecmě: je to zhodnocení života člověka, který žil v souladu s dobou. Dokud v tom žijeme, je to normální, ale když je to přítomno v zhodnocení celého života, vyznívá to dost absurdně a neutěšeně.


Jinovata
27. 04. 2016
Dát tip

sirup: Já soucítím. Se mnou netřeba, ta báseň není reálnou pohřební řečí, její smysl je jinde. Díky


Antoncek
04. 07. 2015
Dát tip

I mne ta marmeláda, jak jsem již ostatně psal. Akorát těch třicet volů trčí samoúčelem, a jak by řek´ whisper, buď přitlačit, aby to byl řádnej kýč, anebo.....anebo mnohé jiné.


Umbratica
03. 07. 2015
Dát tip

Dost dobré,řekla bych.Líbí se mi tvůj zvlášní černý humor.

Ty vnitřní rýmy jako "pornem - Kornem, stvoly - s voly" - to mě dost

pobavilo.

Oprav si "vsmíru".

Takový VĚTŠÍ tip !


líbí se mi, na básních nejvíc oceňuji závěr, když se na konci něco stane, Tvá marmeláda mě v tomto směru uspokojila )


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru