Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Voľné miesto / 2

Výběr: a2a2a, Elizabeta
01. 07. 2015
14
8
1780
Autor
dajakbol

Pavla, čo šľachtí rybky,
     je teraz v Dobšinej.
     Neveľmi duchom hybký,
     nesiem sa popri nej.

A jistě kradu lásku
     víc než to batole.
     Hej, Bouše, Brůžku, Mrázku,
     kolik je za to let?

Prečo ten český jazyk:
     holka  je Pražačka
     a náhodou mi fandí.

Kým sa to nepokazí,
     smím si hrát na Žáčka,
     neschopen větší srandy.

__________________________

Ten gáni,

ten cigáni,

ten budzogáni...

Nemilo,
              kam sa obrátim.

Kde je...
               je nejaký

môj pobratim?

Otvorte vetráky!

Štamgasti fajčia, nadymia.

– – –

„Voníš jako divoký chmel,“ vraví Pavla.
„No to znie lepšie, ako smrdíš pivem,“ vravím ja.

___________________________

Vyvrátiť hlavu k slnku,
     keď už si celkom zúfam?
     Raz ako v Pumapunku
     zamávajú mi z ufa.

Každý ich neuvidí,
     zosadnú, prejdú ďalej,
     do mojej pyramídy,
     nedokonalej, malej.

Ak už môj strážny anjel
     vždy v atmosfére vzplanie,
     zachránia ma len títo.

Vidia, čo iba príde,
     premietnu mi to v 3D,
     a bude koniec mýtov.

__________________________

Už iba vietor,
                      už nie víchry.
Už neleje,
                 len sychrí.

Ustúpim od okna –
                                 zlý sen ma vráti do hry.
Za siedmou dolinou
                                 zakopla Pavla o hríb.


8 názorů

dajakbol
23. 11. 2015
Dát tip

Chareas, myslím, že by sme si mohli tykať, ale ak to nepovažujete za vhodné, prispôsobím sa. Som potešený,   že ste pre moje verše našli porozumenie a že – azda – neľutujete času, ktorý ste im venovali, že ste si v nich našli to svoje.  A že máte vôľu o tom referovať. Píšem predovšetkým pre seba, ale ak by som mal byť jediný spokojným čitateľom svojich výlevov, predsa len by ma to štvalo :)


Chareas
23. 11. 2015
Dát tip

Nejsem asi zrovna dobrý kritik, spíš se snažím najít vlastní (pozitivní) cestu v napsaném - a tady je to pro mne mnohem srozumitelnější, bližší. Jestli vám to pomůže, cítím směs vážnosti s trochou smutku, přesto drženou tak nějak nad hladinou optimismu, aby se nepotopila. Podle mne je normální psát o tom, co je pro autora důležité. Každé slovo je zvážené často přespříliš, a to by přece mělo stačit - nebo aspoň pro mne ano :) Děkuju za celek a tip.


zbora: dik za tu bulvarnu vsuvku. --- aspon som neklikal zbytocne!


dajakbol
21. 10. 2015
Dát tip

Honzo, mrzí ma, ak moje citové evokácie nemajú hlbší rozmer, všeobecnejšiu platnosť a kvalitnejšie zdroje. Sledujem už iba svoje osobné zaujatie –  inšpiráciou, témou, problémom... Prednosť má to, čo je pre mňa najintenzívnejšie. Akokoľvek. Teraz a dlhodobo Pavla. A čo si nenapíšem, to nemám. Ak to ešte niekoho rozptýli, obveselí, fajn. Ak nie, budú to moje bludárske mantry.


Zbora
21. 10. 2015
Dát tip

Ta Tvá věčná platonická děvčata! Ty se jednou oženit, tak už snad nemáš ani o čem psát. I když na druhou stranu poezie pro děti by Ti určitě šla a možná by to sem tam káplo i nějaké euro (nebo alespoň obdiv maminek).

Mě osobně odrazuje spíš naopak, když se autor snaží na komentáře reagovat za každou cenu.

 


Antoncek
15. 09. 2015
Dát tip

Ahoj. Já většinou komentem přispěju a taky jsem si tak trochu zvykl, že až na pár skutečně vzácných výjimek - whisper, vlk, marek, můra, zdenda apod. - nikdo nic. Řekl bych "škoda....nikoliv lásky, ale námahy", ale nepoviem.

Máš to fajn a pozdravuj na Poetikonu.


dajakbol
12. 09. 2015
Dát tip

Antocku, prisudzujem to aj tomu, že som v poslednom čase na komentáre veľmi nereagoval, nejako som sa k tomu nevedel uschopniť. To, myslím, čitateľov s vôľou prispieť aj nejakým postrehom odrádza. Čo už. Ale dokým si sa neprikmotril Ty mal som tu teda prázdno, aké veru nepamätám a len rokmi zušľachťovaná hrdosť mi bránila verejne sa nad tým čudovať:)


Antoncek
08. 09. 2015
Dát tip

Výběr bez komentu, hmm....Ta první je výborná!!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru