Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dvacetkrát na zdraví

14. 07. 2015
12
14
1563
Autor
Oldjerry

Já jsem řval smíchy,  vy se třeba aspoň usmějete - a tím jsem dosáhl svého cíle...

Telefon... zvednu a  nadechuji se, že  se ohlásím. Kdepak - z druhé strany se ozvaloHele, Jardo... řikals, že  pojedeš do nemocnice do té naší díry... co kdybysme dali nějakej chmel? co takhle ve čtyři Na Vidrholci?

To je celý on... Karel, kamarád... Nescházíme se bůhvíjak často, ale docela rádi a tak nám to takhle funguje už dvacet let. Jen s dochvilností přítele je to jaksi na levačku: řekne-li ve dvě, znamená to nejdřív v půl třetí. Počítal jsem s tím už i dnes, a místo Na Vidrholec jsem ve čtyři lezl tepřiva do ordinace a do hospody »Na Vidrholci« až po půl páté.  Karel nikde...  Sednu k nejbližšímu volnému stolu.  V zápětí dorazilo první pivo ohleduplně doprovázené hostinským. U vedlejšího stolu usedli dva chlapi - tak okolo třicítky. Svým zjevem by mohli zapadnout do filmu ze zlatohorečnatého Klondajku...

Nemusel jsem ani špicovat uši - nedělali si žádnou zábranu:  Zdravím, vy jste mi nějak povědomý... možu vědět... jste zdejší? zeptal se jeden druhého (možná to bylo opačně - co já vím, který byl první). Kdepak, odpověděl tázaný protějšek,  já su z Moravy.

Z Moravy, konstatoval s jásavým timbre první, já taky! Panno Nebeská - možu vám poručit slivovicu - to na tu Moravu? 

No - no -           tak ano... ale jen jednu!

Zaznělo dvojité »tož nazdraví«...

Poslechněte, že jsem tak smělej - odkud... z Moravy? Brňák?

Brňák? fuj ... ani náhodou.  Ze Vsetína...

Néééé... fakt?  - no já su taky ze Vsetína.  Tak to dáme ještě jednu trnkovicu na ten Vsetín, ne?

Dobře...          ale poslední... jo?

 

Dvojnásobné Nazdraví, dva záklony, dvě prázdné sklenky zpátky na stole.

 

Podívéte se - a kdepak vy v tom  našem Vsetíně to... jako - bydlíte?

No už tam nebydlím, ale bydlívali sme...  Pod Žamboškou...

Pane Bože - to není možnééé - Pod Žamboškou? - podívéme se - to je náhodička. Já taky ... ale taky už tam nebydlím... Tož to si tedy dáme ještě jednu borovičku na Žambošku... ne?

Jo, jasné - taková náhoda - to sa musí zapít... baže - však je to ta totálně poslední...!

 

Nazdraví...nazdraví...

 

Já jsem chodíval do školy Na rybníčku. Kam vy?

Ježkové oči... já...  Taky tam, taky tam... až sa mi ani věřiť nechce.  Tož na našu školičku... Krčmáři, dajte sem ještě dvě  halúzkové...

------------

Otevřely se dveře a vstoupil Karel.

Nazdar, Franto, pozdravil  hostinského, co je tu nového?

Celkem nic, Kadlíku, jen ten tvůj parťák už má třetí žejdlík a Bečvářovic dvojčata se tu zas ožírají...


14 názorů

Oldjerry
14. 09. 2015
Dát tip

AH - ano a dík


A.H.
14. 09. 2015
Dát tip

:D účel splněn *


Oldjerry
25. 07. 2015
Dát tip

Lakrov and Štírko - díky, že jste mi potvrdili úsměvnost historky


Štírka
22. 07. 2015
Dát tip

... no, já čekala, že seděli v jedný lavici.... tak to jsem se asi nespletla....:-)


Lakrov
22. 07. 2015
Dát tip

Ze začátku mi to přijde jako detailní záznam nějaké události, ale už po první odstavce mě to -- možná právě tou detailností -- začíná bavit. Očekávám nějakou výraznou pointu, která s poslední řádkou skutečně přichází. Směju se nahlas. Tip.


Oldjerry
18. 07. 2015
Dát tip

Díky, ano - je to taková paralela (:-D


Kristepane, představil jsem si to jako monolog a párty pro levou a pravou ruku ..  Výborné Jerry.


Oldjerry
14. 07. 2015
Dát tip

Milé dívky, ctění pánové. Děkan za komentáře a ostatní náležitosti... a pokud ještě nespíte, tak dobrou noc!

 


fialka...
14. 07. 2015
Dát tip

Ach jo, takové dvojče mít :-))))) 

Járo, dneska další pecka, skvěle se bavím... T***********


Skvělá strategie na opici. Škoda, že nemám dvojče.


florian
14. 07. 2015
Dát tip

Několik úsměvů, když jeden je tady málo!


srozumeni
14. 07. 2015
Dát tip
Hi,hi,hi...***

Také jsi mě dostal, Jaroušku :)))))))))))))))))))) - od plic jako už dlouho ne!


Kočkodan
14. 07. 2015
Dát tip
Jardo, mne si muzes oddýmkovat - cíl splnen, zasmál jsem se. 

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru