Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozmnožovanie úhorov, láska

25. 09. 2015
4
3
1334
Autor
dark matters

Z pôvodného tvaru vŕbového listu po troch rokoch morského života metamorfujú v ústi riek na takzvané monré.

 

Nie sme my dvaja azda ako

úhory, ktorých spôsob rozmnožovania bol ešte donedávna neznámy?

Dnes už vieme, že dospelé samice úhorov tiahnu z riek do mora.

Postupne sa k nim pridavajú samce a spoločne putujú na západ.

Spomienka na to, ako sme sa zoznámili...

Severoamerické a európske úhory putujú 4 až 6 mesiacov bez príjmu potravy.

Majú azda obavy z budúcnosti?

Je to vyše 6 400 km.

A ja sa ťa pýtam, máš teplú čiapku, máš pevnú obuv na cesty?

Neres sa odohráva v Sargasovom mori nad najväčšími hĺbkami (asi 7 000 m). 

Po neresení dospelé jedince hynú.

Na rozdiel od nás.

Lebo nás, nás čaká šťastný život

ak si dáme pozor na rôzne nástrahy.


3 názory

Gora
04. 10. 2015
Dát tip

I lidi proplouvají,ne každý dojde do svého Sargasového moře,těch nástrah je hodně - myšlenka pěkná, dávám tip.


vyťažiť viac, to by sa mi tiež páčilo, znie to dobre. ale to je tak všetko, čo k tomu môžem povedať. Každopádne ma teší, ak si myslíš, že by sa z toho dalo vyťažiť viac. znie to tak... nádejne! 


egil
03. 10. 2015
Dát tip

Motivy, s nimiž text nakládá, jsou mi strašně sympatické (i u jiných tvých textů). Ty biologické analogie - je to něco jiného. Jenom mi přijde, že by se dalo tímto způsobem vytěžit víc. Vnímám humor, místy lehce pitoreskní, záměrně infantilní, nadsázku, nadhled.... Jen čekám nějakou pořádnou pecku, tnutí do živého (či mrtvého). Zatím nevím, o co ve své tvorbě usiluješ. Ale baví mě.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru