Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SBÍRKA MĚSTO JEDEN KÁMEN

Výběr: Jinovata, Elizabeta, a2a2a, whispermoonlite
14. 10. 2015
24
48
6589
Autor
egil

K dostání na Kosmasu či (nyní již dotisk) v knihkupectvích.

 

Cesta se z minula vinula skalnatou krajinou. Ve městě ji zlynčovali, vyváleli v asfaltu. Kdekdo se zúčastnil, málokdo dosvědčí - co je to za zvláštní hru (nápověda: asfalt, křída, kamínek). Zvu vás na společnou cestu, na listování vrstvami skal, na listování okny činžáků, na skákání panáků (vodky?), odstavců, trilobitů a na co vás jen (při čtení) napadne (třeba sníh?)...

http://www.kosmas.cz/knihy/210897/mesto-jeden-kamen/

 

 

 

 


48 názorů

výborná sbírka, jedna z nejsuverénněji napsaných mezi těmi, které jsem za poslední roky četl. neuškodí občas ji připomenout ve výběru.


egil
05. 05. 2016
Dát tip
Díky za přání!

g.r.a.t.u.l.u.j.i.... moc ti to přeji


blahopřeju))


a2a2a
21. 04. 2016
Dát tip

Miro, šetříme, ale jako dobrovolníka tě bereme všemi deseti


Miroslawek
21. 04. 2016
Dát tip

To chci taky, tu penzi. Že já toho redaktora odmítal...


a2a2a
21. 04. 2016
Dát tip

Miro, ty provokatére, není to první sbírka od egila, kterou mám doma, jeho jednotlivé texty zde čtu pravidelně, ale přiznávám, že až její celistvé přečtení mne zasáhlo natolik, že jsem objevil víc než dřiv, ostatně jsem za ni zaplatil několik procent své penze, tak jsem se snažil.


Miroslawek
20. 04. 2016
Dát tip

a2a2a: ty sis egilovu sbírku přečetl až teď? Teda, že se nestydíš, redachtorskej. To musí egil získat Magnesii Literu, aby se velkomožný přinutil? A třeba Odstrojování jsi tu mohl za ta léta číst asi 19 verzí, tos fakt nemusel čekat na tu finální. Už jen to, jak se mezi sebou liší - mrzí mne, že mám uloženy asi jen tři. Písmácký redaktor přece musí něco podstoupit pro svůj fetiš, bro ;)))))


egil
16. 04. 2016
Dát tip

Díky, to je pro mě cenná reflexe recepce....


a2a2a
16. 04. 2016
Dát tip

Mám ji už téměř celou přečtenou, zbývá několik závěrečných básní, ale už teď ti píšu, že po přečtení básně Odstrojování nemám sílu dočíst. I tak jsem musel těch prvních 87 stránek číst nadvakrát, poněvadž jsem byl mnohokrát zaskočen pro mne nezvyklou dimenzí jak formy, tak jazyka  a místy nádherné, něžné lyriky, kterou vyjadřuješ jaksi rádoby téměř nezúčastněně a o to více úporněji. Shodou okolností mám na stole sbírku  Týdny od O. Stehlíkové. Čtu ji už rok a dosud nedočetl, ač jsem se snažil, ale nedaři se mi proniknout, přičemž vás spojuje nejen ocenění, ale i progresivní forma, či alespoň snaha o ni. Rozdíl však spatřuji v tom, že ty poskytuješ čtenáři ony ostrůvky, kde se může nadechnout a také polknout a zřejmě máš větší cit i odvahu dát emocím přirozený prostor. Možná se mýlím, ale právě v emočnim sebevyjádření jsi se posunul ke čtenáři nejvíce a přitom jsi neslevil nic ze svého vrstevnatého odhalování a vyjadřování. Nádherná práce a věru, zasloužené ocenění.


Danny
07. 04. 2016
Dát tip
Přidávám se ke gratulantům. Ať se daří!

Lnice
06. 04. 2016
Dát tip
Blahopřeji k Magnesia Litera a to velmi :))

dostalo Magnesii Literu...gratulace!!!


Jsem zvedavy na tuto sbirku. V lednu si ji mam v planu koupit. Cekam az vyjde flossova prace o renesancni filosofii a objednam to s tim. Zatim jsem cetl jen ukazky v literarnich novinach 3 kusy. K hodnoceni celku to sestaci. Bylo by dobre kdybys uz konecne vyhral magnesii literu. Myslim si ze ty Zboril a Bouska jste odvedli na dnesni pomery praci co by si to i zaslouzila ale to je muj subjektivni nazor.

jaza
30. 11. 2015
Dát tip

Gratuluju a těším se! Nicméně bych přidal jednu poznámku pro lepší finanční toky literatuře... nebylo by lepší inzerovat případný nákup knihy u nakladatele? Bez 50% rabatu kosmasu... :-) http://www.dauphin.cz/novinky.html

 

měj se pz


Vynikající! Dovolím si klub, do kterého Tě tímto, koleho Láďo, srdečně zvu!


guy
02. 11. 2015
Dát tip
Gratuluju

Umbratica
31. 10. 2015
Dát tip

Už proto , že já zásadně nikdy nepodporuji svého šerifa , si také knihu

objednám , koupím a se zajmem přečtu.

A také gratuluji.


egil
20. 10. 2015
Dát tip

Díky!


Ferry
19. 10. 2015
Dát tip

Moc se raduji, těším a blahopřeji.      *


gratuluji a ať se sbírce daří...


Zbora
16. 10. 2015
Dát tip

Jenom mě tak napadá, kdy a kde bude křest tohoto počinu - bude-li? :)


egil
16. 10. 2015
Dát tip

Díky všem...


no cement, takže tip, děkuji


Janina6
15. 10. 2015
Dát tip

Bezva, už se těším na čtení :-)


dadadik
15. 10. 2015
Dát tip

gratuluji..


Jinovata
15. 10. 2015
Dát tip

Přes Radotín jsem jezdil na střední i na výšku a vůbec "do Prahy". Taky jsem tam rhál fočus. Kolek cementárny do Kosoře jezdil svého času lesem autobus po hrozně zdemolované silnici, která je už zavřená - přímo údolím s těmi sudovými skalami nebo jak se jim říká.


smyčka
15. 10. 2015
Dát tip

...úplně se těším!


Miroslawek
14. 10. 2015
Dát tip

Někdy bych do Radotína zašel... místa z mých vzpomínek již v té podobě dávno neexistují, tedy ti je ani teoreticky ukázat nemohu


Miroslawek
14. 10. 2015
Dát tip

Ano, rozumím... ale já si pamatuji prostor, který demiurg právě opouštěl nebo již docela opustil... a zůstaly po něm rozličné artefakty... třeba zcepenělá kachna přilepená v mazutovém jezírku... myslel jsem, že spí... po šťouchnutí se kývala... úplně jako ta plastová ve vaně... pak roztékající se podrážky bot... tekutý, štiplavý vzduch... a do toho návrat přírody, života... a to vše ukotveno v onom pověstném lepkavém husákovském bezčasí... asi proto rád hraju nové Fallouty, připomíná mi to domov a dětství ;DDD


egil
14. 10. 2015
Dát tip

Mallarmé J., případné reklamace anotace směřuj na Jakuba Řeháka.


vtipna anotacia: "jako jeden z prvních básníků své generace pochopil, jak důležité je vytvářet pro své básně mytologický rámec." akoby ostatni este nepochopili nieco idiosynkraticke


egil
14. 10. 2015
Dát tip

Míro, však i ona ta cementárna Radotín je celkem výživná. Hlavně za tmy, kdy tam nevidíš člověka. Zato slyšíš spoustu hučení, drcení, posouvání - vozíky, kladky, nosníky, dráty... A za tím vším můžeš tušit jakéhosi chladného demiurga, jeho neústupný, zaťatý plán. Jeviště světa, schystaný prostor pro tragédii, anebo frašku. 

Zdendo, jestli nemáš na průkazku do knihovny, rád Tě založím...

Všem díky za přání!


rybkaH
14. 10. 2015
Dát tip

gráduluju ,Kaplan, gráduluju! :)

 


Zbora
14. 10. 2015
Dát tip

Zdendo, ještě lepší než zadarmo v knihkupectví, kde na Tebe budou prodavačky koukat jako na somráka, je to zadarmo v knihovně, kde na Tebe budou všichni koukat jako na intelektuála.


Lnice
14. 10. 2015
Dát tip
:)

Můra73
14. 10. 2015
Dát tip

gratuluji


Miroslawek
14. 10. 2015
Dát tip

Při pohledu na fotku si uvědomuji... z mého sobeckého pohledu je škoda, že jsi se se mnou mém opravdovém mládí (tj. na pomezí dětství a dospělosti) nepotuloval po ostravských haldách (zkameněliny!!!+hořící půda pod nohama) a poloopuštěnými industriálními periferiemi... to by tvým textům dodalo postapokalyptický, pošmourný, hořký a odžitý asfaltový podtón, tím bys mě zasáhl do srdce... takhle sdílím onen mýtus na základě podobnosti... a vychutnávám si jinakosti... které mne obohacují... to ne, že ne... ale na god worshipping to ještě není ;)))

Podporuji svého šerifa, koupím a přečtu.

 


Prosecký
14. 10. 2015
Dát tip

Gratuluji.


Danny
14. 10. 2015
Dát tip
Gratulace veliké.

Lyryk
14. 10. 2015
Dát tip

blaho přeji .)


gratuluji

Zordon
14. 10. 2015
Dát tip

Gratuluju.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru