Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prezident versus kozel

22. 10. 2015
12
25
3279
Autor
Gora

Tohle mi prostě nedalo. Když musíš, tak musíš.

   Kladete si občas jako já otázku: jaký přínos má pro naše / vaše / město, městys, městečko policie s názvem městská? Nabízí se srovnání činností s policií státní.Prevence kriminality, lapání lapků a zločinců různého kalibru, pronásledování pirátů silnic a dealerů jsou úkoly nade vší pochybnost závažné. To městská policie dohlíží na pořádek i na základě místních vyhlášek.Občas plní krom jiného i úlohu sběračů opilců, vyhazovačů bezdomovců a montérů botiček nevhodně zaparkovaných aut. Třešničkou na dortu je záchrana občanů kolabujících z hledání odtažených vozidel a ztracených domácích mazlíčků. I když v mém fejetonu je slovo mazlíček poněkud nadnesené...

   Podzimní odpoledne plyne v poklidném tempu, které pro mne skončilo zazvoněním mobilu.

- Městská policie Český Krumlov. Sháníme majitele zaběhnutého zvířete, pravděpodobně je to kozel. Kdosi nám dal tip na vás...

V ten moment by se ve mně krve nedořezal! Že by se "podařilo" některému z obyvatel naší malé farmy utéct a navíc se nechat lapit cizími lidmi? Vše mi bylo jasnější v momentě, kdy mi strážník sdělil, že ono prchlé zvíře pravděpodobně nevidí...

-  Jejdanánku, to bude slepý Bobeš, vychrlila jsem do telefonu a dohodla se s policií, kudy povedou Bobše a kde se setkáme. Jelikož bydlím blízko zámecké zahrady, místo předání rohatce připadlo na loučku u její zdi. Popadla jsem vodítko na psy a suchý rohlík, který si sedmnáctiletý kozel občas dopřeje jako lahůdku, a vyrazila. V duchu jsem se připravovala na výtku strážníků, jak to, že nám utekl /sama zatím netušíc/ a připravovala slůvka omluvy za Bobšův nehorázný čin...

Naskytl se mi tento pohled: nešťastník Bobeš ležel těsně u zámecké zdi, jeden strážník se snažil pomocí lana postavit vyčerpaného kozlíka na nohy, druhý jej hladil a uklidňoval.Právě v tuto chvíli projížděla po úzké silnici vedoucí kolem zámku kolona luxusních automobilů. Evidentně limuzíny z vyšších kruhů, přímo z nejvyšších, jak se záhy ukázalo.Scénka strážníka policie táhnoucího kozla s obřími rohy lanem za hlavu zaujala jinou hlavu natolik, že se auto zastavilo. Tmavé sklo sklouzlo z okna. Hlava nevěřícně nakloněna zírala z oka do oka. To druhé oko si hvězdnou chvíli kvůli zákalu neužilo. Kolona se opět rozjela. Bobeš byl pro neschopnost dojít pěšky odvezen do výběhu. Chvála městské policii a jejímu humánnímu přístupu!

   Druhý den začala v Českých Budějovicích za účasti hlavy státu výstava Země živitelka. Mezitím bylo v Českém Krumlově spořádáno opečené selátko.Ano, prezidentem.


25 názorů

Gora
28. 03. 2018
Dát tip

bixley, dík moc, a s tím černým kozlíkem je to hezká příhoda:-)))


bixley
28. 03. 2018
Dát tip

Hezký fejetonek. Co si všechno člověk se zvířaty neužije! Ale toho by si měl vážit, když zaujal i prezidenta!

 

Mimochodem, nedávno jsem četla článek o nějakém černém kozlovi ve vesnici na jižní Moravě, ke kterému se nikdo nehlásil. Kozel vesele běhal po vesnici,přeskakoval ploty a místní (městská?) policie ho nemohla polapit. Teprve po nějaké době zjistili, že si kozel pravidelně udělá své kolečko a pak se samolibě zhlíží v jedněch zrcadlových dveřích. Tak si na tu chvíli počíhali a polapili ho (vstřelili mu ovšem napřed uspávací injekci). 


Gora
01. 07. 2017
Dát tip

Pavle, díky!


Pavel Wilk
30. 06. 2017
Dát tip
Já jsem se bavil... Za mě tip

Gora
21. 01. 2016
Dát tip

Kočkodan: díky za věrné čtení, udělalo mi radost


Kočkodan
21. 01. 2016
Dát tip
Irco, musel jsem ti napsat, ze je dobre, ze jsi musela. (úsmev)

Gora
26. 10. 2015
Dát tip

Díky...kdyžtak přečti ještě Kryšpína...


Markel
26. 10. 2015
Dát tip

Líbilo, zvířátková povídání já můžu :-)) *


Gora
24. 10. 2015
Dát tip

Díky,já mám s velkou nadsázkou problémy, dobrou noc...


Není to špatné, jen trochu oživit dialogy a třeba i větší nadsázkou. /T


Gora
23. 10. 2015
Dát tip

MOC DÍKY, BLACKIE...


na rohy hvězdičky......


Petr333
23. 10. 2015
Dát tip

to už je holt úděl prasat...


Gora
23. 10. 2015
Dát tip

Dík,Peťo, za milá slova...obětí bylo prase , padlo za vlast...doslova.


Petr333
23. 10. 2015
Dát tip

To je vlastně fuk jaká je to škatulka, četlo se to hezky. Celou dobu jsem se o něj bál, že ho ti neznámí z limuzín zbaští :-)


Gora
23. 10. 2015
Dát tip

Děkuju a2a2a, jsem zdravotnice a osud mne zavál k jiné práci..prosila bych ještě nahlédnutí na Kryšpína - zda mám podobně ztvárnit další příhody  mých zvířat/je jich přehršle/.


a2a2a
23. 10. 2015
Dát tip

Je to spíše vyprávění než fejeton, ale milé vyprávění, opravdu, mám respekt k lidem, kteří pracují s hospodářskými zvířaty a zde jaksi mezi řádky vnímám laskavou atmosféru.


Gora
23. 10. 2015
Dát tip

Aleš - trefné...díky


Gora
23. 10. 2015
Dát tip

Lnice- moc díky...já se taky ve fejetonech nevyznám, ale tenhle jsem prostě napsat musela - něco takového se nestane každý den / naštěstí pro Bobše/ a moc jsem se bavila. Jestli se ještě někdo zasmál, budu spokojená. Kozla jsem nechtěla blíže charakterizovat/toho v autě/,neb on se proflákl už dávno a sám...


projevil zájem...jen na oko.


Lnice
23. 10. 2015
Dát tip

dala bych tomu možná nějaký závěr, něco jako, že když Bůh dopustí i oko kozla shlédne oko "kozla" v limuzíně, nebo tak něco:-))

promiň za moje blbosti, co mi lezou z hlavy:_)


Lnice
23. 10. 2015
Dát tip

Já se teda ve fejetonech nevyznám, ale četla jsem to jedním dechem.-)*

hezké, Goro:-)


Gora
23. 10. 2015
Dát tip

PrVní...


Gora
23. 10. 2015
Dát tip

Díky za hodnocení - víš, chtěla jsem dovysvětlit, kde se tu hlava vzala. Sešla se s hlavou předchozí s odlišnou /stranickou/ orientací nad pečeným seletem...je to blbý tohle napsat? Je to můj prní fejeton...

Na Novém Zélandu je jiný svět...hezčí a lepší /byla tam snacha/.


Kolobajda
23. 10. 2015
Dát tip

Slepý Bobeš ve mně evokuje název Cimrmanovy hry Němý Bobeš. No - ale s tou chválou městské policie bych to nepřeháněl... Vím svoje...   A snad uneseš mírnou kritiku: Ten poslední odstaveček mi k tomu fejetonu nesedí.  ALE  : -))   /**

A víš, že na Novém Zélandu bys marně někomu vysvětlovala, co to je městská policie? A normální policie nenosí zbraně?


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru