Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

tulák

Výběr: hermit, dablik008
19. 03. 2002
14
0
2204
Autor
Bloncka

“Zdálo se mi, že jsem se s tebou miloval…” “Zdálo se mi, žes mě znásilnil.”

 

 

 

Když už tak dlouho seděl vedle mě

a oči se mu toulaly v dálkách

a stisk nikoho

ležel mi v dlani, řekla jsem:

“Jsi tulák.”

 

Že bloudí mi po dálkách,

zatímco čas

SPOLU

letí s naléhavostí všech prožitků,

po kterých nejvíc toužíme.

A před tím, než nám spadnou do klína

jsme o kousíček šťastnější

než když je opravdu máme.

 

Procitl. Podíval se na mě.

“Spíš citulák.”

 

Cítím to slovo? Tulák citu, tulák o citech, tulák v citech???

A pakliže tulák, kde nechal city?

Ty, které byly pro mě?

 

Nebo možná tulák. Od slova tulení.

Snad tulák, co se tulí?

Ke komu, k čemu, když vedle jsem jen já?

 

A mně je zima.

 

Sluníčko toho odpoledne zašlo za střechy domů

a nechal mě odejít.

Můj necitelný, cizí, chladný a ke svým dálkám tulící se tulák.

Můj drahý.

Draze zaplacený.

Ve mně zapletený. Snad do mě,

taky trochu se mnou.

 

Spíš než se mnou, v sobě.

To ne ve mně,

to v sobě hledá nás dva.

Jak jen se tohle může povíst?????

 

“Máš se?”

“Od tý doby, co se mi o něm už skoro nezdá a ráno pak nemám chuť se zabít… je to lepší…”

 

Lidí, který mají nejen po ránu chuť mě zabít

je spousta.

Cítím je v zádech, v předu.

Cítím je v sobě, v bocích.

 

Nejsilněji minulý pátek v noci.

To jeho toulky směřovaly ke mně. Snad i chvíli zůstal. Nevím.

Nevím, kde jsem tu chvíli byla já. Ne v tom samém těle kde on.

Ne tam, kde mě hledal.

Nenašel.

Nepoznal.

 

 

Miluju tě, Lvíče?!!!!


Semeno
16. 10. 2002
Dát tip
Ty jo. To je super!!!!Možná by se dalo najít nějaký lepší vyjádření mejch pocitů, ale potěš pámbu, mě nic nepadá. No tak prostě tip a zbytek je v mý hlavě... :o)))

Schlange
11. 08. 2002
Dát tip
Prolog - super. jinak píšeš bezva hluboký texty. jen tak dál.

Amanda
22. 03. 2002
Dát tip
Kraaaasne takove opredene nejakym zvlastním hrejivym poutem tajemne lasky...!*******

Krel
21. 03. 2002
Dát tip
!!!!!***

Petula
21. 03. 2002
Dát tip
Ano, na rozdíl od mnohých výše, se mi zdá, že jsou tam některá slova nadbytečná. [Já vám, ode mne, ukecané a užvaněné to sedí, že...] Ale nakonec jsem se krásou textu, tím, jak postupuje a rozvíji se, jak mne vtahuje a jak je vesele invenční ve slůvkách mazlení, ve slůvkách zamilování, nadchal, že nelze jinak! ||/-_-\|| dává «*» P.S. Mám z básničky moc hezký pocit! Děkuji!

hermit
20. 03. 2002
Dát tip
Blonci, to není otázka líbení se a nelíbení se ... to je o zasahování. To se nepochybně děje a cestou od tvých básní ke mně hodně bolestivě hluboko... a o čem jiném je vlastně poezie? Vypisovat sama sebe do slov.

Bix
20. 03. 2002
Dát tip
Presne ako hermit...zasiahne a nepustí...

tOjik
20. 03. 2002
Dát tip
jO, me se fak na Tvym ramenu mooc libilo:-) musime se domluvit a prijedes, nebo prijedu ja, ju? moc se tesim.

PecKer
20. 03. 2002
Dát tip
moc se líbilo, a prože jsem Lev i tulák v citech i tulení dávám si ji mezi nejoblíbenější.

hermit
19. 03. 2002
Dát tip
Tohle je opravdu báseń v próze. Líbí se mi. Do výběru. I když v tom možná nebudu podpořen, ale nějak cítím, že to tam patří. * Jakoby to byla nějaká - pro mě - úplně nová forma, na kterou si teprve zvykám. Jo!

djPes
19. 03. 2002
Dát tip
Ta basen na mne pusobi, prevracim ji ze vsech stran a hledam...

Košilela
19. 03. 2002
Dát tip
je to skvěle napsaný...a dá se v tom krásně toulat ...nebo tulit :-)

Prokletí
19. 03. 2002
Dát tip
a stejně se o Tebe nepřestanu bát........ m.

Tom
19. 03. 2002
Dát tip
Tohle urcite patri do vyberu! Z nekolika duvodu: krasne a znepokojujici zajimave, ze menis velikost fontu - cela basen vypadala jako cerici se ve vode, asi tak jako vse, co v basni bylo a chodilo okolo ni a nekdy i mne. Da se z toho vytoulat :) bylo by to dobry i jako utrzek filmu - neco ve stylu Samotari - drazdi me otazka nakolik jsou podobne uvahy "ceske" , nakolik odrazem snad zmenene doby a nakolik vecne. TIP, cestne uznani a pratelske pozdravy

dablik008
19. 03. 2002
Dát tip
hermite, budes podporen :o) *V* cet jsem to uz asi 5x a jo, budu znova...

tOjik
19. 03. 2002
Dát tip
jA to fak nechnapu, jak muzes psat tak krasny a dojemny basnicky, kdyz vskutku, veskutecnosti a ne prez kabely, modemy a takovy sracky, ses takova vesela hromada. T

Bloncka
19. 03. 2002
Dát tip
já vám všem fakt moc díky... foukám Proklímu do Bena, aby se vópravdů nebálo :o))... som tu a celkom v poriadku... (no, občas... dyť to zname...) tOjinku, zase Tě moc moc pres tyhle sracky hladim (nesnasim to takhle...) a moc chci, abys mi zase u nejakych prednesu spinkal na rameni... moc se mi styska... dabli... sama nevim, co Ti vlastne mam rikat, tak rikam ze to tam ale nekde je a muzem si dat treba zavosa, kdo to prvni najde... :) hermit, Bix, Tom, Košilela a ostatni: ja jsem fakt rada, ze v mych vecech neco nachazite, ale mam-li se uprimne vyjadrit, nemuzu pochopit, co se Vam na tehle znechucenych srackach muze libit.... ... asi tak. Ja totiz neumim psat jen tak, tak se kolem sebe obcas poohlidnu... ach jo :o) fakt diky všem blonci.

dablik008
19. 03. 2002
Dát tip
to neni spravedlivy, ty to nejdes prvni, to je jasny ;o(

Prokletí
19. 03. 2002
Dát tip
kdybysme aspoň znali....... ;o) m.

Bacil
18. 03. 2002
Dát tip
No tedy... A citulák je úžasné slovo...

Bloncka
18. 03. 2002
Dát tip
dabli: Miluju Tě, Lvíče???? Miluju Tě, Lvíče!!!!!!!! Miluju Tě, Lvíče???? Řekni, Lvíče...

dablik008
18. 03. 2002
Dát tip
Bloncinko, tos mi moc neporadila, ted uz nevim fakt nic...:o)))) a mozna je to tak napsany na moji dlani, ale me to proste neda spat (pac jsem zviratko zvedavy uz do prirody ;o))) ) *****!

dablik008
17. 03. 2002
Dát tip
tak...libi se mi prolog, dobre to uvozuje... pak se mi libi to hrani se slovy, odvozovani ruznych vyznamu, to je peknej napad... a celkova atmosfera a duse ty basne se mi libi... proste jo *! pocte jsem si dobre, dekuju :o) (akorat, ten posledni radek...proc je tam prvni otaznik a za nim spousta vykricniku?tam se to da vylozit vselijak, a unika-li mi tohle, unika mi cely vyusteni basne...)

Bix
17. 03. 2002
Dát tip
Prológ - fakt ! Dobrý... Pocitovo som ticho, štýlovo sedí...ku koncu sa to začína dvíhať...a pri slove "v bocích" ma pichlo...ani neviem, prečo...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru