Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DUEL - FEJETON

02. 11. 2015
8
12
1792
Autor
kuča

   Už jsem ho nemohl ani vidět. Dlouhé měsíce čněl uprostřed zeleného trávníku jako drze vztyčený prostředníček. Kdysi byl částí urostlé višně, která každoročně poctivě plodila, ale s léty začalo ubývat rudých plodů a množily se cizopasné houby. Když už strom připomínal dobře zásobenou mykologickou výstavu, bylo o jeho osudu rozhodnuto – poprava stětím byla vykonána motorovou pilou značky Oleo-Mac.
      Zůstal jen pařez. Zůstal, aby žaloval a vyčítal. V pátek jsem se odhodlal, plivl do dlaní, popadl krumpáč, lopatu a sekyru a vyzval dřevinu na souboj. Soupeře jsem rozhodně nepodceňoval, bylo zřejmé, že svou kůru nedá lacino. Nedal. Bojoval jako lev a ukryl své kořeny co nejhlouběji, do těch nejnemožnějších směrů. Jestliže jsem kořen přece jen objevil a jal se ho zpracovávat sekyrou, zaťal pařez veškerou dostupnou dřevní hmotu a nástroj se od jeho těla pouze bezmocně odrážel. Prsty mi brněly jako po zásahu elektrickým proudem, oči zalepil stékající pot, hlava plná všudypřítomné poletující hlíny. Duel vrcholil – pařez se držel snad i zuby nehty, já do něj bušil a bušil…Pomáhal jsem si hlasitým drmolením jadrných výrazů, kterými jsem počastoval každičký letokruh, zmínil jsem všechny kořeny a kořínky, v závěru zatratil nejen višně, ale stromy obecně.
   Konečně jsem pařez vydobyl, či spíše vymlátil. Zvítězil jsem, pravda, ale za cenu celkového vyčerpání organismu a nevratného opotřebení pracovního náčiní. Vyhrál jsem, ale brumlám si spolu s antickým Pyrrhem: „Ještě jedno takové vítězství a jsem zničen!“

 


12 názorů

Diana
09. 11. 2015
Dát tip

Velice přesvědčivě napsáno. Po přečtení jsem sedřená - jdu si lehnout!

:-)))****


Já nevím, proč se s tím dřeš.Stačí si říct: "Nepěstuju višně, ale houby."


Kapsa
03. 11. 2015
Dát tip

Nejlepší je použít pařez jako dekorační prvek a postavit na něj sádrového trpaslíka : )


Gora
03. 11. 2015
Dát tip

Ze života a vtipné.../T.


Lnice
02. 11. 2015
Dát tip

tak to ani není legrační:-)


Kočkodan
02. 11. 2015
Dát tip
To je sice, Lnice, všechno hezký, ale někdy vyhnije dřív půlka rodiny... :-)(

Lnice
02. 11. 2015
Dát tip

můj děda na to měl názor takový: klid , děcka, to za dvacet let vyhnije...


muž letos "uklidil" broskvoň, ale doma o tom nepadlo ani slovo,natož celý fejeton :-)*


Kolobajda
02. 11. 2015
Dát tip

Hoši, hoši - tak to jste mě rozesmáli  : -))   Ale - toho bohdá nebude, aby

Kukučín z boje utíkal   /**    A Aleši - nejenže máme podobné myšlenkové pochody (viz Náplavníci), ale i podobné problémy s bývalou třešní - už jsem ji vyzval na souboj...


kuča
02. 11. 2015
Dát tip

Novej pozemek? Kořeny jsou všude! :-(


Kočkodan
02. 11. 2015
Dát tip
Možná by bylo bývalo jednodušší postavit novej barák na nějakým pozemku bez pařezu...

taky mě čeká podobný boj...s bývalou třešní.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru