Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Písničkář na Karlově mostě

10. 11. 2015
8
16
1268
Autor
Kolobajda

Musím se s vámi podělit o svůj dnešní sen. Seděl jsem, co by písničkář, na Karlově mostě, všude plno lidí... co jsem hrál už není podstatné. Ve skutečnosti jsem tam seděl (no spíše stál) asi půl hodiny a nesměle brnkal a deset metrů ode mně seděl Jarda Hutka - bylo to v červenci 1968. Zajímavé, že většinou ve svých snech jsem mladý, kásný a plný sil.    To mě inspirovalo k napsání básně delší, než bývá u mně zvykem - také děj nemá s tím červencem 68 nic společného. A je to spíše balada - tedy měla by být chmurná, ale má spíš otevřený konec.    A také vím, že se nezavděčím všem...

 

Písničkář na Karlově mostě

Sedí písničkář na Karlově mostě

pod sochou Cyrila a Metoděje

nohy křížem, s kytarou a prostě

píseň „Zpívám zpěv míru“ s citem pěje

„volám vás Rusové, kde Sovětský Svaz?“

Kolem jde Číňan, a přihlouple se směje

fotí si ho, však do klobouku nepřispěje…

Proč? Vždyť má tak krásný, čistý a pevný hlas

jdou kolem našinci a ti se tváří netečně

to zamrzí - copak tu ten bard sedí zbytečně?

Ale ne - jde  kolem Polák a tomu to stačí:

„Pša krev, cholera!“ a dlažební kostku páčí

pěvec tuší která bije, už nezpívá Píseň míru

prchaje hledá (a už nechová se statečně)

zda nenechal mistr Parléř někde v mostě díru

 


16 názorů

Kočkodan
11. 11. 2015
Dát tip
Méďo, nestálo by za úvahu, přejmenovat se na Pečená ježura? Jinak to s tím Furthem je vtipné.

Kolobajda
11. 11. 2015
Dát tip

Tak se podívejme, co se nám z té kukly (skryté pod pseudonymem Darkblackonyx) vylíhlo!   Tento koment přímo nabitý informacemi je natolik zajímavý, že odpověď přeposílám všem, ať si počtou Who is this the blackonyx...  Měl by ses nám v nějaké povídce více představit - kdyby sis našel trochu času. A třeba by někoho zajímalo, co myslíš tím: "najíždím nový provoz", či co máš na mysli s tím "dalším Plesk"...

A celé mi to nějak připomnělo film "Občanský průkaz". Takže pozdravuji s heslem:       Již vzhůru, psavci této země!


Neroztékej se tolik, Kolobajdo! Taky jsme měli hára, že jsme s nima zametali chodníky a k tomu stylová somradla a poslouchali Třešňáka, Hutku a Kryla. Chodili na výslechy. Byli jsem rebelové. Byli hrdí na to, že jsme se dobře učili a na školy nás nevzali kvůli tomu, že otce při prověrkách nepustili, jako přínosného pro sociálistickou společnost. Prostě bylo to všechno před pomyslným Plesk. Nyní je před dalším Plesk. A já toho času využívám pro to, abych si ho maximálně užil, a to přímo doušky plnými. Odhodil jsem sepranou džísku, denně cvičím Power jogu, chodím hrát aktivně badminton, denně dělám strečink, spin a afirmuji (a to nejsem členem hnutí New Age). Do toho ještě rozdávám radost, najíždím nový provoz, skládám hudbu pro nové cd, které chci dát jako dárek svým přátelům k vánocům....To vše chci a stíhám před Plesk... Každý to máme jináč. Já žiji teraz. Jinak dávám tipáka. Proč? Protože se mi to moc líbilo, chlape sakramentská. A pochopil jsem i tu pointu. Hezký večer. Užij si ho....


Však to není tak dávno, tedy pro nás.   /T


Kolobajda
10. 11. 2015
Dát tip

Díky Kóčo, ale na Švédy prostě nemám. Ale v patnácti jsem nosil švédku... : -))  Ach blackie, jak jsme zde anonymní - já ty dlouhé (přesněji polodlouhé) kadeře mám Furth...


vytvořil jsi vlaštovku....napsa(vše)...vlasatče...:-))))......*/***


Kolobajda
10. 11. 2015
Dát tip

Prchaje - no jo ty přechodníky... moje slabá stránka. Ale jinak dalších slabých stránek nemaje  : -))  Opravím to.  Zlatá šedesátá? Krásná doba - a pitomá? Pro mně nejkrásnější období mého života...


Kočkodan
10. 11. 2015
Dát tip
Proti tobě byli před 320 lety Švédové na Karlově mostě úplná selanka… ;-)

díru v Karlově mostě nehledat

pryč zdrhat

: stavěli to přece jen z těch vajíček

( leda že by ji ten Polák udělal)


Kolobajda
10. 11. 2015
Dát tip

Už na to běžím... a kdybych tady uměl vložit fotku, uviděla bys "máničku" - jak jsi někde uvedla - vlasatce... ty, ty!


Gora
10. 11. 2015
Dát tip

Oprav si v prologu slůvko k/r/ásný... jinak nádhera, chtěla bych tě v onom roce znát, bylo mi sedm.../T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru