Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Naše zlatá mládež

30. 11. 2015
6
10
906
Autor
Kolobajda

Zlatá mládež (pětidílný cyklus)    Koment autorky a producentky: "Pražská zlatá mládež poznává, jak vypadají životy ostatních Čechů. Pět rozmazlených mladých lidí z velkoměsta se musí vyrovnat se vším, na co nejsou zvyklí - s náročnou manuální prací a drsnými životními podmínkami. Na pět týdnů se stanou řezníky na jatkách, obyvateli Chánova, účastníky armádního kurzu přežití, rolníky v české vesnici v rumunském Banátu a ošetřovateli v domově důchodců. Zkorigují své předsudky a zhýčkané chování? Dokážou, že je v nich víc, než se na první pohled zdá? Seriál chce ukázat existující hranice uvnitř společnosti. V prvé řadě jde o rozdíl mezi životem ve velkoměstě, a životem mimo něj. Ale můžeme mluvit o poměrně široké skupině mladých "zlatých" lidí, kteří tuto definici víceméně naplňují...

Můj dovětek: Na ten cyklus se nedívám. Stačilo mi pár ukázek v TV, a komentáře v diskusích. Nejsem si jist, zda se jedná opravdu o ten správný "Pražský výběr". Jak píše autorka: "...kteří tuto definici víceméně naplňují" Ano - "víceméně" je ten správný a výstižný výraz. Řekl bych, že ta pětka vyvolených zdaleka ještě nedosahuje úrovně těch opravdu ZLATÝCH, kteří se zde - na Písmáku presentují zcela zlatými výplody. A jména si už dosaďte sami.

 

Naše zlatá mládež

 

Naše zlatá mládeži

budoucnost národa na vás teď záleží

ještě nedávno jste byli všem neznámí

a najednou tady řádíte jako tsunami…

Naše rady? Otravné jak jedovaté houby

jsme pro vás jen prázdné staré trouby…

 

Naše zlatá mládeži, naše milé děti

s námi už to spěje od desíti k pěti

když se zadaří, tak jdeme na malou

a máme z toho radost nemalou

no a když zvládneme velkou

(milé děti) bez zbytečných řečí

tak to máme radost ještě větší

však už nemáme sil vylézt na hory

a vy čekáte, až natáhnem bačkory

 

asi se stala někde chyba -

a mladý proutek se už neohýbá

 


10 názorů

rybkaH
10. 12. 2015
Dát tip

Řezat , řezat tu havěť! Žádnou nešetřit!..volal Bobš na Pondělí velikonoční... V+S (S úsměvem idiota) 


Kolobajda
02. 12. 2015
Dát tip

Jejda - Vilda! Kdes byl? A to že by někdy někde řekl P.Dobeš? Měl sem ho rad jak svojiho synka...  : -))


jejdavilda
01. 12. 2015
Dát tip

Řemen , bič a řezat hlava nehlava ( jak říkal P.Dobeš )*


Kolobajda
01. 12. 2015
Dát tip

Ahoj všichni! Tak naše* fyziologické pochody vám nepřijdou vtipné? Naše = nad 65 let, ale tady to je samozřejmě nadsázka. A my doma s manželkou zásadně nesledujeme žádné seriály, díváme se pouze v pondělí večer na naše kriminálky, jinak ještě na "Zvláštní znamení Touha", což už bohužel skončilo. Já mladé taky toleruji - ale ne ty ZLATÉ - mistry světa, kteří jsou extraarogantní - a nejraději by nás viděli pod drnem   : -))


Zlatou mládež v ČT nesleduji (ani Vyprávěj, vlastně skoro nic kromě zpráv. Ale často mě mile překvapí ČT art). Zlatou mládež kolem toleruji, však oni taky zestárnou :o)


Gora
30. 11. 2015
Dát tip

Já bych to neviděla tak tragicky...mládí je a bude nositelem idejí a osobně : nenarodili se do jednoduché doby.

Kolobajdo, až na ty fyziologické pochody vtipné.                       /T.


Večer jsem, bohužel nebo zaplaťpanbůh, v práci. Dcera mi to vyprávěla.  Jsem původně učitelka, ale naučila jsem se, jak zbourat prase, došlo i na krávu.

Zlatá mládež nic takového nepotřebuje a nepotřebují ani nás a naše zkušenosti.

Mají už ve dvaceti svoje a lepší. 

Ne všichni, ale je jich hodně.


Kočkodan
30. 11. 2015
Dát tip
Svůj apel směřuji na mládež zlatou, s nikým se neperte, ani ne s tátou, odložte na chvilku alkáče flašky, pomozte stařenkám poponést tašky, zkuste i z hrdélek vyloudit cosi, co už zní skoro jak „děkuji“, „prosím“.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru