Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

eliáš

Výběr: Print, Bix, , Monty_Python
20. 03. 2002
39
2
5206
Autor
hermit

eliáš

 

 

až teď jsme svobodní

spoutaní společnou lží

tvým gestům se vrací pružnost

oči ti svítí  dobrým zvířetem

mícháme víno

své druhy spící

okradem

 

jejich snění je spravedlivé

naše podešve

z deštivého lesa

 

nabité brigy   plují vstříc

nevidíme výsostné břehy

sebe  nic víc

 

 

 

 


2 názory


NePoe_ta
23. 05. 2008
Dát tip
Odhalující, všechno co ukryto za textem. -t-

alim
13. 02. 2003
Dát tip
a nemohlo by se to jmenovat taky treba Jidas...?:-) takhle bych to citila na tipip:-))*

vajda
19. 12. 2002
Dát tip
...poraď, ako sa tvoje básne dajú obísť bez t ?... ...t...

Vaca
14. 04. 2002
Dát tip

Miroslawek
28. 03. 2002
Dát tip
ehmm... nějak až příliš jasně dohlédám konců elektrizujících výbojů... aby to neskončilo u lekcí z fyziky... ale dobré, se mi zdá... ;o)))

Sama
26. 03. 2002
Dát tip
Panebože, to je tedy síla!

Bhati
25. 03. 2002
Dát tip
Tip...rychle...:-*

green
25. 03. 2002
Dát tip
Nadhera...je to zvlastni a skvele mi vyhovuje delka...zvlastni ze sem Te jeste necetla... :)

Mythus
24. 03. 2002
Dát tip
aj áno...

femine
24. 03. 2002
Dát tip
...*... ....*.... .....*..... ......*...... .......*...... ........*........

Gastarbajtr
23. 03. 2002
Dát tip
*!

Lyryk
21. 03. 2002
Dát tip
*

Bříza: surrealismus je setkání šicího stroje a loutny na operačním stole ... Víš, tohle bys mi neměl dělat, Břízáčku... Operační sál. Obvyklý ruch při přijímání akutního a zcela nečekaného případu. Všichni přítomní upínají zrak ke dveřím a čekají, až vstoupí Mudr. Plecitý. Mudr. Plecitý (vstupuje, třepe rukama v chirurgických rukavicích): "Tak copak tu dneska máme?" Instrumentářka (huhlá skrze roušku): "Těžko říct, no však se podívejte sám." Mudr. Plecitý (prohlíží si tělo na operačním stole): "A sákryš, co je to? Kde se to našlo?" Mudr. Výr (píchá skalpelem do vzduchu těsně nad ležícím tělem): "Leželo to pod balkónem." Mudr. Plecitý (kroutí hlavou, překvapeně): "A co je tohle, co mu trčí z břicha, ten klacek nebo co to je?" Instrumentářka (huhlá skrze roušku): "To bude ňákej hudební nástroj, asi, páč to má struny." Mudr. Výr (snaživě): "Jednou jsem četl knížku o těch strunnejch a drnkacích nástrojích a řekl bych teda, že je to loutna. Nejspíš." Mudr. Plecitý (ťukne do vyčnívajícího kusu loutny): "Á, tak pan trubadůr nám spadnul z balkónu, kam lezl za dámou svého srdce! No jo, romantika. To se někdy hrubě nevyplácí. Sestro, přineste mi Singrovku, s tímhle se ručně šít nebudu." Instrumentářka (huhlá skrze roušku): "A ten nástroj, ten předtím vyndáme?" Mudr. Plecitý (kroutí hlavou): "Jenom odřízneme to, co čumí ven, nemám náladu hrabat se mu ve vnitřku." Mudr Výr (překvapeně): "Ale... to mu to bude v břiše drnkat, když mu tam necháme ty struny a to dřevo, ne?" Mudr. Plecitý (vážně): "Hlavní je, že bude žít. Singrovku sem a vy, kolego, berte pilku."

Climaster
21. 03. 2002
Dát tip
...!!!!!!!!!!!!..nice moc...*****

Ziggy
20. 03. 2002
Dát tip
veľmi pekné*

Pepo
20. 03. 2002
Dát tip
"až teď jsme svobodní spoutaní společnou lží" Hermit, nádherná! ! ! Rozozvučivá.

djPes
20. 03. 2002
Dát tip
okradem!!!!

Armand
20. 03. 2002
Dát tip
zabijem!!! ...ale pěkná báseň :)

Bacil
20. 03. 2002
Dát tip
Co na to říct?

Dabi
20. 03. 2002
Dát tip
Teda,venku prší a ještě tohle... Ale krásně napsané Máš můj t*

čtyřicet
20. 03. 2002
Dát tip
blahopřeji, hermite, je to skvělé. co myslíš, nebylo by slovu "spící" líp na začátku posledního verše první sloky? rytmicky mi to ladí líp. jasněže TIP jak BRNO

hermit
20. 03. 2002
Dát tip
40: no, v tom místě kolem "spící" jsem několikrát přehazoval slova sem a tam a zatím to nechám takhle: první strofa končí na tři slabiky, druhá na šest, a třetí na čtyři, ta nepravidelnost mi tady vyhovuje a taky: vláčné "své druhy spící", enter na nádech, a pak hned krátké "okradem" - jako probuzení z klidu těch spících... :-) děkuju všem!

Nuitík
20. 03. 2002
Dát tip
ju ju...bývala bych se tu stavila dřív......***

čtyřicet
20. 03. 2002
Dát tip
Já blb senilní! Avizuji tip a pak ho zapomenu odkliknout. Takže teď.

gd
20. 03. 2002
Dát tip
právě jsem smazal hezkou, ale zbytečně dlouhou pochvalu na tohle dílko. tip stačí.

reya
20. 03. 2002
Dát tip
*

Bříza
20. 03. 2002
Dát tip
Za "dobrý zvíře" chválim !!! Monty psala, že se lepšíš ... není to tím, že měníš styl od surrealismu k propracovávání metafor ?

hermit
20. 03. 2002
Dát tip
Břízo a all: Možná mi spíš Monty teď líp rozumí, nebo je to tím, že jsme se viděli z oka do oka? Někdy to tak je. Oči umožní rychlý přenos. Nikdy jsem, myslím, nepsal nic a la surrealismus, ale samozřejmě se to vyvíjí. Pokouším se psát víc tak, abych věděl proč je které slovo tam, kde je, aby "vědomí" básničky převyšovalo hru se slovy... abych sám v básničce nacházel sebe a jejím prostřednictvím se definoval.. nejen byl okouzlenej malebností jazyka... za to patří díky Písmákovi a vám všem, protože tady jsem upřímně řečeno otevřel oči... ...ale musím říct, že zásadní přelom v chápání formální stránky pro mě znamenalo před cca 18 měsíci virtuální setkání s poetikou nicku Vyjan ;o. , kterému tímto upřímně děkuju... :-)

hermit: Já nerozumím lautr ničemu, ale možná je to tím, že hubert odpískal ten frakční boj...:o) Že jsem teď vnímavější k těm na druhém břehu...:o) K básni: Líbí se mi zvukomalebnost, vypadá propracovaně a přitom přirozeně - podešve z deštivého lesa - v tom je déšť úplně slyšet... opravdu vyvedená věcička. A nejen to, je toho víc, ale kdo stojí o kecy, když si to stačí přečíst.

Nuitík
20. 03. 2002
Dát tip
hu...upřímnost nade vše...:o) jen piš dál.Pěkně se to čte!

Bříza
20. 03. 2002
Dát tip
Hermitku: surrealismus je setkání šicího stroje a loutny na operačním stole ... a Ty: "..noc ten tulipán karafa vlčí strž ložnice sténají a kostka másla je zlatá víc než jindy ..." - esli TOHLE surrealismus není, tak je tomu tak jenom proto, že v postmoderně jakékoli dělení jaksi ztrácí tu správnou "chuť" ... (si teda alespoň myslim ...)

hermit
20. 03. 2002
Dát tip
no, asi máš pravdui, surrealisticky se občas taky pokoučím psát, ale tohle není ten případ, to jsou pouze metafory, není to surrealistická hravost, to jen nehrazuuju a tím posunuju pojem pojmem s podobnými vnitřními znaky... ale mám tam takový hříčky, kde by se dalo říct, že je to trochu surr.... moc mě ale tenhle směr nebere, sjem pokud možno víc už země... a tvá další poznámka: pokouším se v psaní o vstřebání a pojmutí všeho (vnitřní prožitky, vnější, znalosti, existenciální hledání, extáze...) , takže to je vlastně pokus o postmodernu, ale i tam se dá spekulovat, jestli se to blíží, tam, nebo onam...

hermit
20. 03. 2002
Dát tip
omluva za překlepy

vyo
20. 03. 2002
Dát tip
*

Tom
20. 03. 2002
Dát tip
jenom se pridam - nekolik fakticky silnejch a obratnejch obrazu a obratu celkovy smysl mi vsak taky nedosel a posunute vyznamy ujely tentokrat - prectu jeste jednou - slibuju - ale stejne - tipuju

Astalavista
20. 03. 2002
Dát tip
Sice mě to nenechalo do sebe úplně proniknout, ale svým specifickým způsobem se mi to líbí a to tak, že dost...:)*

Tynic
20. 03. 2002
Dát tip
hermite !!!!!!!!!!

Wopi
19. 03. 2002
Dát tip
*

Pája
19. 03. 2002
Dát tip

Print
19. 03. 2002
Dát tip
Jak biblický Eliášův oheň...! *!

Petula
19. 03. 2002
Dát tip
Pane! Ten obraz je tak reálný a tak bohatý. Sluším to ticho, přestálé i budoucí napětí...

░▒▓-_-▓▒░
«*»


Bix
19. 03. 2002
Dát tip
prvé dva verše ma dostali...možno až príliš hlboko ( a ďalej už ani nehovorím ) pre mňa jedna z naj z tých, čo som od Teba čítala

dablik008
19. 03. 2002
Dát tip
tohle je hermit, prectu a kdyz mi nereknou autora, stejne to poznam ;o) *!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru