Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Problém Písmáka 12. 12. 2015

13. 12. 2015
7
39
4753
Autor
Olda

...

Včerejší "hack" je dočasně vyřešen:

  1. inkriminovaná díla jsou bezpečná (maže se z nich nebezpečný obsah automaticky)
  2. nová díla (i kritiky) s nebezpečným obsahem jsou rovněž bezpečná (maže se z nich nebezpečný obsah automaticky)
  3. registrace je vypnuta (vyřeším její omezení)
  4. smazaní užiavatelé jsou obnovení tak, že mají všechna svá díla/sbírky obnoveny (ale včetně všech co kdy smazali)

Pokud problém přetrvavá/víte o jiném/dalším, pište zde.

 


39 názorů

Co je to Olda?


K3
27. 01. 2016
Dát tip

Nevím, zda to sem patří, ale já mám takový malý problém. Ačkoliv zadám správné heslo i uživatele, Písmák mi naskočí až po mnohém opakování...?


koloušek
15. 01. 2016
Dát tip
Dovoluji se přidat k prosbě gabi a srozumeni z minulé diskuze, protože mám stejný problém. Jako gabi mi tři roky nefunguje soukromá pošta. Tudíž mi nechodí žádné zprávy, což je škoda, protože ostatní tuto vymoženost používat mohou. Snažila jsem se také na tento problém upozorňovat, leč marně. Nechce se mi věřit, že by si s tím nikdo nedokázal poradit a pomoci nám. Člověk se smíří se vším, ale toho pocitu nezájmu a bezmoci se nějak nedokážu zbavit. Proto bych byla ráda za nějakou snahu o nápravu. Děkuji.

ahoj tady rebecca13 přihlášená přes frontu, mám prosbičku, stále se mi nejde přihlásit pod můj starý nick přejmenovaný na "mel" - šlo by s tím  prosím něco udělat? děkuji velmi...


papouch
27. 12. 2015
Dát tip

Oldo, můj nápad na alespoň částečné zmírnění trollení na Písmáku spočíval v tom, že by nebylo lze možno přihlásiti se přímo, ale že heslo by dotyčný obdržel na jím udaný e-mail s nějakým zpožděním (řekněme 15-20 minut..?). Přičemž by před udělením hesla musel dotyčný žadatel vyplnit jednoduchoučký test o, řekněme, patnácti otázkách s volbou a) b) c) d). Tento test by se skládal ze tří třetin, jednak otázky z literatury, jednak otázky z obecných znalostí a do třetice ptákoviny (opakuji - tento test by byl superprachjednoduchoučký. Ale otázky by se náhodně měnily z nějakého rozsáhlejšího portfolia, aby nebyl stále stejný.). Pokud by dotyčný nezodpověděl alespoň třetinu otázek správně, přístup by mu byl zamítnut.

Zamezí se tím přinejmenším stavům, když nějakého blba vyrazím z chatu a on si během dvou minut vytvoří nový nick a prasí dále. Potažmo - userame a password by bylo vázáno na email - a pokud by bylo na jeden email posíláno neúměrné množství hesel, je to podezřelé a jednoduše odchytitelné. A žádný troll si neudělá 50 mailů kvůli 50 nickům..

Z psychologického hlediska - jednoduše řečeno - troll se na to vykašle, aby furt vyplňoval nějaký přiblblý test a pak dvacet minut čekal na to, aby mohl být vulgární a napadat ostatní.

Vím, že je to naivní a nedokonalé, ale myslím, že jakás-takás ochrana by to byla. Kdysi jsem to navrhoval Derovi, le v podstatě se mi vysmál a ani pořádně neodpověděl.

Ten vstupní test jsem tehdy (sobě pro pobavení) vytvořil a někde ho mám pořád schovaný, takže kdyby náááhodou... tak je k dispozici :-)

 

 


mám bohužel podobný problém s tagem <span style="display:block">. – nefunguje, tj, neroztáhne řádek na šířku bloku a nový text nezačne na dalším řádku. používám jej k oddělení strof, takže se to splácne dohromady. v editoru to funguje, po odeslání už ne.


Mě akorát trápí, že po odeslání komentáře pod dílem, který byl editován na místě v HTML, vypadnou všechny značky pro line break. Před odesláním tam jsou, a také se funkčně zobrazují. Nedají se pak citovat verše pod sebou, leda co verš to odstavec, a to je nešikovné skrz velkou spotřebu místa.

Předpokládám, že je to záměrně nastavené, ale kdyby tam byla volba, že chci line break zachovat, byl bych rád. Díky.


Lakrov
18. 12. 2015
Dát tip

Prázdné řádky jsou v té ukázce jen proto, že v komentářích nelze odskočit na nový řádek jinak, než aby byl předcházen prázdným řádkem.

Výsledek toho HTML kódu vypadá po vložení (a zobrazení) na Písmáku takhle:


Lakrov
18. 12. 2015
Dát tip

<HTML>

<TITLE></TITLE>

<META HTTP-EQUIV=Content-Type CONTENT=text/html CHARSET=iso-8859-2>

<STYLE  TYPE=text/css>

BODY { text-align: justify }

P    { text-indent: 2em; margin: 0ex }

</STYLE>

<FONT SIZE=4 face=Times New Roman>

</P><BR><P>

<BR> Tenhle HTML-kód vypadá při zobrazení v&nbsp;prohlížeči tak, že:

<P>  tento řádek je předcházen odstavcovou zarážkou,

<P>  tento řádek je také předcházen odstavcovou zarážkou.

</P><BR><P>

Tento řádek je předcházen prázdným řádkem a&nbsp;odst. zarážkou,

<BR> tento řádek není předcházen ani prázdným ř. ani odst. zarážkou,

<P>  tento řádek je předcházen odstavcovou zarážkou, atd.

</P><BR><P>

<P>  Po vložení tohoto HTML kódu na Písmák však vypadá zobrazený text jinak,

než v&nbsp;prohlížeči. Donedávna (než došlo k&nbsp;&bdquo;zabezpečovacím&ldquo; změnám) byla obě zobrazení stejná.

</FONT>

</BODY>


Lakrov
18. 12. 2015
Dát tip

> ...Co za HTML/graficke upravy nefunguje?...

Jedná se o CSS (CaScade Style) konkrétně o tagy:

 <STYLE  TYPE=text/css>

 BODY { text-align: justify }

 P    { text-indent: 2em; margin: 0ex }

 </STYLE>

které jsou možná z HTML kódu vstupním rozhraním Písmáku automaticky odstraňovány. Ukázku textu otagovaného CSS přikládám v následujícím komentáři.


Olda
17. 12. 2015
Dát tip

Co za HTML/graficke upravy nefunguje?


Registraci bych zpoplatnil padesáti korunami. Ze získaných pěněz by se mohl vydat písmácký almanach.


Admin A
15. 12. 2015
Dát tip

<i >to půjde dost těžko, možná blokovat některé IP</i>

Tohle řešení není řešení :-)


Lakrov
15. 12. 2015
Dát tip

> ...Jak omezit registraci na Pismak

Zpoplatnit ji (taky mě to před časem napadlo, ale prý by s tím byly nějaké formální potíže).

Jinak koukám, že tohle "Prohlášení o změnách na Písmáku" je vlastně odpovědí na můj včerejší dotaz, týkající se změny grafického uspořádání textů. Lze-li ořezáním o možnosti vstupního formátů (HTML, Word, OpenOffice apod.) čelit útokům, pak není zbytí. Ale stejně škoda té krásy odstavcových zarážek...


to půjde dost těžko, možná blokovat některé IP


Olda
15. 12. 2015
Dát tip

Jak omezit registraci na Pismaka, aby se sem skodici nedostavali? Potvrzeni 3kc SMSkou? 


Admin A
14. 12. 2015
Dát tip

NZ


Danny
14. 12. 2015
Dát tip
Admin A: OK, díky za vysvětlení.

Admin A
14. 12. 2015
Dát tip

ahoj: neboj, nic tvému windows 7 nehrozí. Problém byl v zákeřném scriptu, který útočník vložil do diskuze, po jejímž otevření se smazal účet.


Danny
14. 12. 2015
Dát tip
ahoj: v dílech byl nějaký nebezpečný obsah? odkdy dokdy? v práci jsem nucen používat Windows (jinak Linux je asi imunní, počítám) tak snad není můj pracovní komp s Windows 7 infikován...

Janina6
13. 12. 2015
Dát tip

Juchů, Olda žije :-) Včera jsem tu nebyla, takže nevím, co se dělo, ale každopádně mám radost. Dovolím si přihřát polívčičku - už dlouho mi nejde v poště "Vysypat koš" - co vím, tak ten problém má hodně uživatelů, aspoň všichni, kterých jsem se ptala. Nevím, jestli to může dělat nějaký problém, ale každopádně mě to znervózňuje :-)


Jesse H.
13. 12. 2015
Dát tip

I já se připojuji a mockrát děkuji :-)


srozumeni
13. 12. 2015
Dát tip
***

tak hurá, včera mně to dost rozhodilo, nemohl jsem se přihlásit a profil v tahu, dík )


Gerty2
13. 12. 2015
Dát tip

Mně všechno funguje - navíc mi znovu naskočila povídka, kterou jsem ve slabé chvilce smazal - takže vlastně je to lepší než před tím :-)

V každém případě díky za rychlé vyřešení problému.


Děkujeme zdvořile!


Admin A
13. 12. 2015
Dát tip

"Teoreticky by se dalo i přes založení klubu - prostě všude tam, kde je nějaký textový vkládací formulář."

Čili i přes zřízení nového účtu.


Admin A
13. 12. 2015
Dát tip

Děkuji velice ♥♥♥♥♥


Fruhling
13. 12. 2015
Dát tip

Teoreticky by se dalo i přes založení klubu - prostě všude tam, kde je nějaký textový vkládací formulář.

Mimochodem, nepřišlo mi avízo, neposílal jsi nebo to je bug?


Olda
13. 12. 2015
Dát tip

Fruhling: dik, pošta pisu si, jeste pres neco?


Fruhling
13. 12. 2015
Dát tip

Díky. Napadlo mě, platí to i pro interní poštu? Pčes tu se mazalo kdysi taky.


papouch
13. 12. 2015
Dát tip
Díky!

Gora
13. 12. 2015
Dát tip

Děkuji za rychlou obnovu. S něčím takovým jsem se setkala poprvé. Díky.


Olda
13. 12. 2015
Dát tip

Test


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru