Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

OBELHANÍ

21. 12. 2015
4
10
499
Autor
Lilie

Tak ses mi zase prošla po roztátém egu ... a stopy jsou všude - na koberci u televize, na kuchyňské lince, ve sprše i v peřinách ... ale to, že nejdou smít už neřešíš ... i přes to Díky ...

V tikotu bezrukého času

schoval se vánek do tvých vlasů

a spokojeně přede.

Stejně, jak já i on tou vůní sveden,

stejně, jak já i on byl obelhán,

že hlavu unavených rán

prý sťali pro výstrahu spánku.

Jak naivní … I dnes má na kahánku

noc a sní i ten tvůj žár.

A tak zbyl tu po tobě jen zmar,

když se svítáním zase zaklaply se dveře.


10 názorů

gabi
09. 01. 2016
Dát tip

aj za prolog*


Markel
07. 01. 2016
Dát tip

líbí až do: ....pro výstrahu spánku, za to ti patří tipínek *


Safián
27. 12. 2015
Dát tip

Teď vidím, že z druhé poznámky není zřejmé, že jsem ji adresoval Aššurballitovi. Omlouvám se.


Lilie
24. 12. 2015
Dát tip

Děkuji za věnovaný čas ...


Safián
24. 12. 2015
Dát tip

Obávám se, že při čtení básní  neumíš frázovat. Jinak bys nemohl dojít k takovým závěrům.


Safián
24. 12. 2015
Dát tip

Rozbité to není. jen předposlední verš by potřeboval trochu upravit.Třeba: Tak zbyl tu po tobě jen žár. Pak by jambické metrum bylo až na předchozí trochejský verš dobře naplněno. Český jamb je stejně, až na výjimky, jen přeonačený trochej a vkládání rytmicky odlišných veršů mezi verše metrické bylo obvyklé i u těch nejlepších básníků.Jez vytvořený přerývkou před přesahem mezi 8. a 9. veršem báseň před závěrem pěkně stupňuje. Kompozice i způsob vyjadřování jsou dobře odpozorovány od starých mistrů.

 


Lilie
21. 12. 2015
Dát tip

Díky moc ... Byl jsem z toho zle napísaný a totálně rozbitý ... :o)


Lnice
21. 12. 2015
Dát tip

já teda musím souhlasit s panem kolegou, co tě neobelhává


Kočkodan
21. 12. 2015
Dát tip
Neobelhávám te, kdyz tvrdím, ze mám ze tvého dílka mnohem lepsí dojem nez pan kolega. :-)

velmi zle napisane -- totalne rozbite


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru