Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dveřník do pondělí

21. 12. 2015
4
8
1445
Autor
Movsar

Někde ve třetím tisíciletí

Zima, žádné slunce, jen kovově šedá obloha. Sídliště. I tudy chodili první lidé. Krajina byla zarostlá podivnými rostlinami a stromy. Jen skály a řeky byly ty samé. A Slunce a hvězdy byly ty samé.

Když krajinu sevřela noc, jedna z mnoha, padaly na hladinu řeky světla z výšky stovek světelných let.

Ten, kdo nemohl spát, možná sešel k řece a hleděl do kosmického zrcadla. Upřeně, bylo to první plátno, první obrazovka, o kterých nic netušil.

A třeba, z bytostné potřeby, něco zamumlal. A možná právě nyní drobná stopa jeho řeči dolétla k první hvězdě.

 


Dveřník do pondělí

V zimě se stmívá už na odpolední pudink. Takže ještě než docinká stříbrná lžička svou sladkou cinkohru, je neděle ve tmě.

Sídliště se rozsvítí okny, za každým nějaký příběh. A za těmi, co nesvítí, možná příběh ještě půvabnější.

Takže zprávy a seriál, horký čaj, kniha a tak dál. Na tom, kdo neusne, bude přidržet dveře noci, až se přiblíží.

 


8 názorů

Markel
22. 12. 2015
Dát tip

tomu  mumlání k nebi, tomu rozumím, líbilo *


příjemné čtení.......*/**


Gora
21. 12. 2015
Dát tip

Já zas miluju mumlání z bytostné potřeby a jsem tajnou ctitelkou sídlištněrozsvícených okéneček..../T.


Kočkodan
21. 12. 2015
Dát tip
Mne neoblafneš, do Dveřníka do pondělí jsi nějaké to cucání také rafinovaně narafičil.

Movsar
21. 12. 2015
Dát tip

no jo, každý nemůže být daa drábová.. do jedné miniatury jsem ji kdysi dkononce vpletl! takže vysoká věda žije i tady. jsme zachráněni!


careful
21. 12. 2015
Dát tip

Právě, že to tu "unese vše". Jenže pak je například dost obtížné odlišit, kdo přísné fyzikální zákony obejde, a kdo je tak blbej, že je vůbec nezná.:)...(myslím, že takových tu je dost;))


Movsar
21. 12. 2015
Dát tip

je fajn, že se miluješ se střepy. je to sice vcelku dekadentní libůstka, ale tento web je literární a unese vše!

ano, fyzikální zákony jsem ponechal stranou a rozhodl se pro svobodu od přísné vědy.


careful
21. 12. 2015
Dát tip

..bych tu stopu chtěla vidět...ve vákuu se zvuk snad nešíří, ne?

..tentokrát mě to opět neoslovilo...( ale já tyhle střepy miluju asi jako volný verše:D)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru