Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

První kavárna

27. 12. 2015
11
10
1421
Autor
Movsar

Nic nového

Akrobatická čísla i docela nepatrné stopy něhy. Tak se to má v ložnicích napříč světem. Nic nového pod měsícem.


Večer

Nábřežím ještě běží holka. Už ji pálí stehna, má v nich pár kilometrů. A zatímco běží svůj večerní půlmaratón, v uvolněném bytě její spolubydlící užívá slastí. Její kluk si nebere servítky – už ji pálí prdýlka. A to v ní kilometry rozhodně nemá.


První kavárna

První kavárna, jak tam to asi vonělo. Káva už se pila docela naholo, žádné máčení piškotů a jiná šidítka. Tam už se hořkosti nestavělo nic do cesty. Z člověka ještě nehotového rázem byl světák. Takový malý přechodový rituál. A někdo na tu chvíli nese nepěknou vzpomínku: ten kávu zalévá mlékem, aby zůstal ve stínu mateřské hory, v krajině dětství. Jiný naproti tomu nemá dost a propíjí se černými vodami kamsi do bdělého neznáma. Ach, ta první kavárna, mezi náma…


Genová bomba

Jela tramvají a ve tváři měla jemné črty antických krásek. Geny plné ženskosti. Dawkins by ji snad označil za nádobu dobrých genů. Až se zkříží s nějakou jinou dobrou nádobou, bude z toho genová bomba. A bude-li to holčička, bude chodit světem a odpalovat nadržené muže (a taky pár lesbiček jistě odpálí).


Kolébanka

Nevinní ulehli do bílých peřin a usínají kolébankou milosti. Noc je měsíčná, tak se i ostatním dostane bílých postelí. Když použijí rádio, i jejich polospánek zaleje noční proud písniček z lásky.


Vánoce

Sídlištěm jdou muži s papírovými taškami. Jsou naplněné dárky a všemožným sortimentem. Vykračují si jako generálové po bitevním poli. Doma je čekají ženy a děti. Oni zazvoní a budou ženami a dětmi uvítáni, podobně jako jsou vítáni generálové vítězných armád. Bude vonět nedospělá kořalka, hrát hudba a z táců se bude na zem sypat cukroví. Prostírání bude bílé, sníh padlý doprostřed holého sídliště.

Řeči a pojídání drobností zkrátí chvíli před obědem. Z televize půjde pohádka a z koupelny horor jatek.

 


10 názorů

Lnice
03. 01. 2016
Dát tip

moc krásné, mńam:-)


Markel
01. 01. 2016
Dát tip

kavárna nejvíc, i ostatní byly fajnové *


pampelin
28. 12. 2015
Dát tip

Komu nepatří

První kavárna

a

Vánoce

do básní roku:

Ať zvedne ruku!


Movsar
27. 12. 2015
Dát tip

jsem rád, že se tahle série líbila. díky.


srozumeni
27. 12. 2015
Dát tip
Ani nevím, co se mi líbilo nejvíc, všechny jsou dobré...***

Kočkodan
27. 12. 2015
Dát tip
Již moje babička říkala (nejen večer): Poctivou nepálí.

konečně se někdo odvážil popsat vánoce jako válku. Nebo aspoň bitvu. Možná má i své raněné, možná i oběti...


Movsar
27. 12. 2015
Dát tip

děkuju, goro. těší mě to označení - klasické.


Gora
27. 12. 2015
Dát tip

Klasicky krásné, jako většinou...nic nového pod měsícem.../T.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru